Visa fullständig version : Blandfärs
Blandfärs 80% nöt 20% är de fläsk eller gris?
ialla fall hur rekommenderat är det att äta detta...hur är näringsdeklarationen för detta?
har gjort chili con carne med denna blandfärs + haft i nån färdig påse med chili con carne + vita bönor i tomatsås! nån som gissa/räkna ut hur näringsdeklarationen för detta kan se ut..på fett protein kolhydrat?
Löjtnant Blank
2004-04-13, 19:01
You do the math: Livsmedelsverket (http://www.slv.se/default.asp?FrameLocation=/templatesSLV/ldb_search____6242.asp). :thumbup:
King Grub
2004-04-13, 19:01
Fläsk är gris.
http://www.slv.se/default.asp?FrameLocation=/templatesSLV/ldb_search____6242.asp
Du får väl kolla hur mycket av allt du använt och räkna ut. Det är inte svårt. Bara jobbigt.
men är denna blandfärs för fett eller vad tycker ni?
King Grub
2004-04-13, 19:03
Originally posted by Mac
men är denna blandfärs för fett eller vad tycker ni?
För fet för vad?
Köper alltid nötfärs 10%. Dyrare, men godare och fettsnålare. Perfekt till chili con carne, köttfärssås osv...
men hur fett är denna då.....typ 16% eller
King Grub
2004-04-13, 19:48
Originally posted by Mac
men hur fett är denna då.....typ 16% eller
Det skall stå på förpackningen. Fråga i charken?
Blandfärs är en blandning av nötkött, och fläskkött, om jag inte minns fel? Isf är det troligen 15% fetthalt. Köp 100% nötkött om du vill ha en lägre fetthalt, och en godare smak!
King Grub
2004-04-13, 20:08
Originally posted by snej
Blandfärs är en blandning av nötkött, och fläskkött, om jag inte minns fel?
Problemet med uträkningarna är att nötfärs inte måste ha 10% fetthalt, utan det kan skifta rätt rejält.
Originally posted by King Grub
Problemet med uträkningarna är att nötfärs inte måste ha 10% fetthalt, utan det kan skifta rätt rejält.
Det är sant, det finns 100% nötfärs med 15% fett oxå. Där jag handlar kan man välja emellan 10% och 15%. Men det står på paketen.
Originally posted by snej
Det är sant, det finns 100% nötfärs med 15% fett oxå. Där jag handlar kan man välja emellan 10% och 15%. Men det står på paketen.
på min ica står det max 10% fett på nötfärsen.
King Grub
2004-04-14, 17:18
Originally posted by Andyh
på min ica står det max 10% fett på nötfärsen.
Då är det 10%-färs. Men det finns andra varianter, beroende på vilken del av djuret som använts till färsen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.