Visa fullständig version : Pluffsighet av Light Cola?
Megatuttarna
2004-04-13, 17:55
Jag upplever det som att jag blir pluffsig av Diet Coke, andra dietversioner av läsk ger inte samma effekt. Kan det vara koffeinet i dietcolan som spökar?
King Grub
2004-04-13, 18:09
Koffein är väl inte vätskebindande?
Megatuttarna
2004-04-13, 18:12
Originally posted by King Grub
Koffein är väl inte vätskebindande?
Koffein påverkar insulinet...?
Originally posted by Megatuttarna
Koffein påverkar insulinet...?
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=20834&highlight=koffein+insulin
Megatuttarna
2004-04-13, 19:14
Originally posted by Yankeee
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=20834&highlight=koffein+insulin
Japp men det svarar inte på det jag är ute efter riktigt.
Någon annan som upplever pluffsighet?
tror du inbillar dig. jag har då inte upplevt nåt sånt..fast jag är ju rätt tjock nu så det kanske inte märks=)
var upplever du att du blir plufsig? tror det mest är inbillning.
Du kör inte med kreatin? en del som upplever plufsighet av vätskebindande kreatin.
primaliv
2004-04-14, 05:34
jag har också upplevt att jag har blivit lite pluffsigare av cola light, som jag brukade dricka 0,5-1 liter vid min morgonträning. jag ser fetare ut men vikten har inte ändrats så märkvärdigt mycket, fast jag vill ju gå ner ca 10 kg. jag äter heller inga kosttillskott som kreatin etc.
jag är en tjej
158 cm
66 kg
Kan det bero på att du får mycke luft i magen av all kolsyra som finns i läsk?
Kossa Mu
2004-04-14, 11:13
Igår så drack jag en massa Pepsi max och jag kände mig också väldigt pluffsig. Fast samtidigt så åt jag 300 g chips, men jag vet inte om det kan påverka det hela :rolleyes:
Löjtnant Blank
2004-04-14, 21:38
Jag har också märkt av det. Under förra deffen alltså. Men Tab-cola är det som håller mig vid liv under deffen, så det är omöjligt att sluta med. :nono:
kan ju inte vara aspartam, då det finns i de flesta proteinpulver (eftersom du inte verkar känna av plufsigheten av proteinpulver).
nog väldigt svårt att få reda på vad det är som gör att ni känner er plufsiga av det... frågar du coca cola lär dem inte ge dig något svar ;) jag har då aldrig märkt det....eller nog aldrig tänkt på det.. enda jag blir plufsig av är kreatin.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.