handdator

Visa fullständig version : Viktnedgång, hur tränade du?

Helcon
2015-10-27, 11:00
Hej!
Jag är en man strax över 20 år, 188cm och 100kg tung.
Om strax 10 veckor ska jag utomlands ett tag, och då vill jag inte se ut som jag gör. Vet om att det inte är realistiskt att jag ska bli fit på något sätt, då 10 veckor inte är speciellt mycket tid.
Men jag vill bränna bort så mycket fett som möjligt från min mage som det bara går. Det spelar ingen roll hur brutalt mitt träningsschema ser ut, för jag är redo att göra allt.
När jag sen kommer tillbaka från min resa ska jag fortsätta min träning, men på ett mer "normalt" sätt.
Kosten har jag koll på eftersom den är viktigast, så jag är egentligen bars ute efter att kunna bränna bort så mycket fett från magen som möjligt.

Någon vänlig själ som skulle kunna tänka sig hjälpa mig? Skulle uppskattas väldigt mycket!

Pansarhaj
2015-10-27, 11:07
Kan väll helt enkelt plocka från erfarenhet

Gick ut och gick 1 mil om dagen minst, använde roddmaskin 4000meter om dagen.

Gick ner ca 20kg på 1 månad.

Dock vägde jag inte 100kg då utan 120kg.

J.V
2015-10-27, 12:00
Tung styrketräning och hogt proteinintag ar val det viktigaste egentligen. Cardions vara eller icke vara ar val mest en smaksak, vissa vill kora rikligt med cardio for att kunna ata lite mer, jag at hellre mindre och kunde skita i den. Mycket cardio innebar storre risk att du tappar muskler ocksa, och musklerna behovs om du ska se ut som nagot annat an ett benrangel nar du blir smal.

Diomedea exulans
2015-10-27, 12:03
Om du har 10 veckor på dig och är beredd att lida helvetes alla kval på vägen dit så låter det som om det är en VLCD du är ute efter.

Några trådar i ämnet: http://www.kolozzeum.com/forum/search.php?searchid=76447

King Grub
2015-10-27, 12:06
Ett energiunderskott på X kcal ger lika stor fettförlust oavsett om träning finns med i upplägget eller inte, eller oavsett vilken träningsform.

peterson
2015-10-27, 12:19
En dryg timmes tung träning eller lugn löpning före frukost plus 2-3 timmar promenad varje dag. Gärna under lunchen så du inte hinner äta så mycket. Därtill inget "unnande".

Paulus
2015-10-27, 12:34
Hej!
Jag är en man strax över 20 år, 188cm och 100kg tung.
Om strax 10 veckor ska jag utomlands ett tag, och då vill jag inte se ut som jag gör. Vet om att det inte är realistiskt att jag ska bli fit på något sätt, då 10 veckor inte är speciellt mycket tid.
Men jag vill bränna bort så mycket fett som möjligt från min mage som det bara går. Det spelar ingen roll hur brutalt mitt träningsschema ser ut, för jag är redo att göra allt.
När jag sen kommer tillbaka från min resa ska jag fortsätta min träning, men på ett mer "normalt" sätt.
Kosten har jag koll på eftersom den är viktigast, så jag är egentligen bars ute efter att kunna bränna bort så mycket fett från magen som möjligt.

Någon vänlig själ som skulle kunna tänka sig hjälpa mig? Skulle uppskattas väldigt mycket!
Jag har genomlidit 15 veckors diet, snart 16, och förlorat ungefär 50kg. För min del har det varit 2 timmars cardio och 1-2 timmars styrketräning minst 6 dagar i veckan. Kaloriintaget låg omkring 700kcal, men ännu mindre mot slutet.

Om du har 10 veckor på dig och är beredd att lida helvetes alla kval på vägen dit så låter det som om det är en VLCD du är ute efter.

Några trådar i ämnet: http://www.kolozzeum.com/forum/search.php?searchid=76447

Instämmer med Diomedea. Du kan tappa rejält med en vlcd-diet under den tiden. Jag tycker däremot inte att det var så illa som många säger, men visst tär det på humöret till slut om man skall hålla på så länge. :devil:

shut teh face
2015-10-27, 12:37
Körde styrketräning varannan dag hela tiden
När man började närma sig målet och det gick trögt så la jag in 2-3 konditionsträning i schemat, utan att höja kaloriintaget

Helcon
2015-10-27, 13:38
Tack för alla svar!
Jag har kört en VLCD en gång förr i ett tag när jag låg på 120~ kg, så det är inget problem att pröva på igen. Men då körde jag på något som heter Itrim, vilket är pulver som blandas med vatten och just detta vill jag helst undvika.

Ingen som sitter på ett VLCD kostschema som ni vill dela med er av?

Diomedea exulans
2015-10-27, 16:56
Ett energiunderskott på X kcal ger lika stor fettförlust oavsett om träning finns med i upplägget eller inte, eller oavsett vilken träningsform.

Förlorar man inte mer muskler kontra fett av X kcalunderskott om man inte styrketränar?

King Grub
2015-10-27, 16:59
Borde kanske skrivit ut att jag pratade om konditionsträning.