Visa fullständig version : Färdig Frukost?
MånsGoldschmidt
2015-10-26, 23:53
Halloj!
Jo det är så att jag börjar tidigt alla mornar i veckan, och har inte tiden och göra en ordentlig frulle. Så jag undrar finns det någon färdig mat som ni rekommenderar med hög protein och kolhydrater? I så fall vart köper jag detta? :) (Kvarg kan vi stryka redigt tröt på det nu).
Overnight oats. Lite som havregrynsgrot men ats kall. Du lagger grynen i blot kvallen innan sa ar det redo for att atas pa morgonen och det finns en miljard olika recept och variationer via Google om du sjalv har daligt med idéer. Ar det for daligt med protein i de recept du hittar fungerar det bra att kora med lite extra vatska och sedan bara rora ner en skopa proteinpulver pa morgonen.
Baked oatmeal ar ocksa riktigt trevligt, finns en ganska lang trad med recept har pa Kolozzeum. Gar utmarkt att fixa pa kvallen och sedan forvara i kylen over natten.
Tiden? gör ett gäng mackor på kvällen? annars finns det ju mat överallt numera, och tredje alternativ skit i frukosten.
Gör matlådor och värm på morgonen. "Frukostmat" är ju bara påhitt, går lika bra att äta spaghetti och köttfärssås eller linssoppa eller vad som.
Overnight oats. Lite som havregrynsgrot men ats kall. Du lagger grynen i blot kvallen innan sa ar det redo for att atas pa morgonen och det finns en miljard olika recept och variationer via Google om du sjalv har daligt med idéer. Ar det for daligt med protein i de recept du hittar fungerar det bra att kora med lite extra vatska och sedan bara rora ner en skopa proteinpulver pa morgonen.
Baked oatmeal ar ocksa riktigt trevligt, finns en ganska lang trad med recept har pa Kolozzeum. Gar utmarkt att fixa pa kvallen och sedan forvara i kylen over natten.
+1 på denna.
På helgerna preppar jag over night oats på detta, kallar det chokladgrynsgröt, fantastiskt gott!
2 dl havregryn
1 dl chokladvassle
1 banan
Lite youghurt
Lite mjölk
Eventuellt 2-3 råa ägg
Rör om i djup tallrik, ställ in i kylen med en platt tallrik över. Äts som sagt kall och går snabbt att slafsa i sig.
Tillägg till ovan, de råa äggen kläcker du i strax innan du äter. :)
EnergiÖverskott
2015-10-28, 07:41
Att skippa att äta på morgonen är ett sjukt smidigt sätt att slippa stressa. Någon kaffe eller någon av Monster Zero - smakerna och en är set to go. Rejäl lunch, kanske något väldigt lätt innan eller efter träning och sedan en rejäl middag.
Det konceptet fick mig att sluta stressa kring att äta just på morgonen och det känns som att jag sparar både tid och energi samt mår bättre.
Hade jag vart du och verkligen velat ha något i mig på morgonen hade jag nog införskaffat en mixer och kört havre + proteinpulver + frukt/bär och någon vätska i den. Tar 2 minuter och bara att grabba med sig i handen på vägen ut.
Smoothie kan man fixa på kvällen innan och bara ta ut ur kylen på morgonen.
Chiapudding i burk? Eller burkgröt? Typ som overnigt oats, fast i glasburk. Sjukt smidigt, speciellt om du pendlar!
1 liter smaksatt yoghurt och ett gäng bananer.
Kall ostkakamany swole such gains. Ostkaka ar optimalt.
och tredje alternativ skit i frukosten.
Att skippa att äta på morgonen är ett sjukt smidigt sätt att slippa stressa.Annars detta. Sa kan man ata storre lunch ocksa.
Vasslepulver och mjölk, tar några minuter och går även utmärkt att suga på i bilen.
Diomedea exulans
2015-11-02, 21:58
Mackor med proteinrikt pålägg, som skinka, ost eller makrill på burk.
Flingor eller müsli med mjölk.
Shqypnia
2015-11-06, 10:59
En riktigt god macka.
Grovt bröd, äggröra, lite bacon och stekta champinjoner. Tar ca 5 min att göra.
Släng i smör i en kastrull, 2-3 ägg och rör runt tills du har en bra röra. I med några matskedar créme fraiche. Fräs på bacon och champinjoner. Servera på bröd, som du kan rosta.
Hur enkelt som helst och jävligt gott.
LunaSpice
2015-12-04, 13:48
Mixa mjölk, vassle, banan, havregryn och en skvätt linfröolja. Standardfrukost för mig de dagar jag känner behov att äta frukost och jag har brådis.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.