Visa fullständig version : Ägg till frukost
Jag har börjat äta två ägg till frukost som proteinkällan, desutom äter jag fil och cornflakes lr gröt med banan plus en stor fullkornsmacka.
Jag har hört att man bara ska äta äggvitan , varför?
acidbl00d
2004-04-13, 09:29
Det kan du ju göra som du vill. Gulan innehåller mer fet men det är inget du behöver vara rädd för...
Gulan innehåller även massa kolesterol men det har visat sig att kroppen inte tar upp kolesterolet så du behöver inte oroa dig
King Grub
2004-04-13, 09:31
Gulan innehåller också mer protein än vitan.
Varför slänga bort mat?
Och slutligen köper du omega3-ägg så är säkert gulan NYTTIG även på fettfronten och det finns ännu färre anledningar att slänga den.
Originally posted by aliquis
Och slutligen köper du omega3-ägg så är säkert gulan NYTTIG även på fettfronten och det finns ännu färre anledningar att slänga den.
Vanliga ägg har inte en dålig fettfördelning de heller faktiskt men jag tror att att mata djuren mer med linfrön i framtiden kommer att bli ganska stort.
Skall du ha bra protein skall du skippa cornflakes.
Majs är en synnerligen dålig källa till protein, både i kvalitet och i mängd. Satsa på en musli istället baserad på havregryn.
Havregryn + mjölk är toppen protein.
Att du sedan sänker GI betydligt på måltiden är ju också ett plus.
Originally posted by Sverker
Skall du ha bra protein skall du skippa cornflakes.
Majs är en synnerligen dålig källa till protein, både i kvalitet och i mängd.
Vadå, skulle 15 i bv vara dåligt? :D
Klart du ska äta äggulan det är ju befängt att slänga bort det nyttigaste. I äggulan sitter alla vitaminer mineraler samt merparten av proteinerna som kroppen mår gott av.
Lite fett behöver man...
Sen sker det en synergisk effekt mellan äggulan och vitan vilket gör att upptaget av proteinerna i kroppen blir större och snabbare.
Äter du typ 5 ägg efter tränignen kan det vara dumt att äta alla äggulorna för det blir lite för mycket fett,men ta då ialfall två ggulor för att utnyttja de gynnsamma effekterna det har.
All-bran plus eller fruit funkar ju också, istället för corn-flakes.
Dock så "smälter" all-bran plus i mjöken :(
EDIT: Och jag börjar faktiskt störa mig på en del på folk som bara äter gulan, skaffa ett liv :D
Äter alltid gulan! Som sagt varför slänga mat, och bra protein? Äter 3 ägg efter träning med gula o hela köret, har även börjat med 2 ägg till havregrynsgröten/mjölken på frukosten. Ägg är grejer de!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.