handdator

Visa fullständig version : Den infekterade "träna hårt bli bäst-frågan".

Kaxardu
2015-10-25, 14:03
Blir här på 4 minuter förklarad (och krossad) på ett exemplariskt sätt. Kunde inte sagt det bättre själv och det sker inte alltid.

Han säger det uppenbara.
Den här lögnaktiga myten om att alla som är bäst är de som har tränat hårdast. Och även om man inte är tillräckligt moraliskt depraverad att man påstår ovanstående så ser vi massa unga män, som likt tjejer som tror att de kommer få samma sköna anletsdrag som fotomodeller bara de bantar och sminkar sig rätt, följer dessa gurus och köper allt de säger, vilket bara lämnar dem med en jäkla massa kilo tillskott och krossade drömmar.

https://www.youtube.com/watch?v=TV6DernbB-U

Kaxardu
2015-10-25, 14:15
Blir här på 4 minuter förklarad (och krossad) på ett exemplariskt sätt. Kunde inte sagt det bättre själv och det sker inte alltid.

Han säger det uppenbara.
Den här lögnaktiga myten om att alla som är bäst är de som har tränat hårdast. Och även om man inte är tillräckligt moraliskt depraverad att man påstår ovanstående så ser vi massa unga män, som likt tjejer som tror att de kommer få samma sköna anletsdrag som fotomodeller bara de bantar och sminkar sig rätt, följer dessa gurus och köper allt de säger, vilket bara lämnar dem med en jäkla massa kilo tillskott och krossade drömmar.

Edit: En lögn är en lögn men i detta sammanhanget är det faktiskt mer än så, vi ser en grupp privilegierade personer som säljer direkta lögner och hån till osäkra personer som sedan skuldbelägger sig själva bara för att avviker från illusionen och verkar i verkligheten.

hurril
2015-10-25, 14:21
Är detta en strikt knäböj?

svenbanan
2015-10-25, 14:38

Han säger det uppenbara.

Vad vill du diskutera egentligen?
Alla fattar väl att det är lättare att bli megastor/megastark om man käkar dunderhonung, eller?
Fast det hindrar ju inte att man kan bli större/starkare även utan dunderhonung (ifall man tränar och käkar bra såklart).

Men jag kanske missat nåt?

Kaxardu
2015-10-25, 14:40
Vad vill du diskutera egentligen?
Alla fattar väl att det är lättare att bli megastor/megastark om man käkar dunderhonung, eller?
Fast det hindrar ju inte att man kan bli större/starkare även utan dunderhonung (ifall man tränar och käkar bra såklart).

Men jag kanske missat nåt?

Jag vill diskutera det enorma problem som den här inudustrin skapar när den kallhamrat prånglar ut myter som att du blir bäst om du bara tränar hårt nog.

broman
2015-10-25, 16:11
Tror det stora problemet ligger i att folk inte tränar alls eller tränar för lite, inte att dom tränar för hårt eller för mycket.

Grans
2015-10-25, 16:33
Man är nog ganska efterbliven om man tror att mike o'tren är natty. Har svårt att tro att han lurar folk till att träna hårt i tron om att se ut som han. Jag tror de flesta vet att han tar "tillskott", det hade antagligen tjänat han mer att inte gå runt och säga att han är natty, blir skrattretande bara. Tycker det snarare brukar va att folk köper ett tillskott som de tror kommer ta dem nånstans, sen saknar förmågan att träna hårt.

Bärsärk
2015-10-25, 16:45
Många som tränar är ganska lättlurade och "blåsta", varför inte utnyttja det och ljuga på så mycket man orkar? Jag hade med gjort det om jag haft samvete till det...

Axon blev ju ganska rik på det.

rooz
2015-10-25, 17:51
Vill du ha pengarna tillbaka på din 10-års prenumeration som du betalt för Body?

exevision
2015-10-25, 17:53
Jag vill diskutera det enorma problem som den här inudustrin skapar när den kallhamrat prånglar ut myter som att du blir bäst om du bara tränar hårt nog.

Man måste ju träna tillräckligt hårt för att bli bra. Man kan ju inte bara gå på löpbandet en kvart medans man pillar på mobilen...

Man and Machine
2015-10-25, 17:59
Många som tränar är ganska lättlurade och "blåsta", varför inte utnyttja det och ljuga på så mycket man orkar? Jag hade med gjort det om jag haft samvete till det...

Axon blev ju ganska rik på det.

Han säljer en tjänst som efterfrågas och som folk är villiga att betala för så vad är problemet med just honom? Han är knappast unik i branschen, bara den som lyckats bäst.

Kaxardu
2015-10-25, 18:08
Han säljer en tjänst som efterfrågas och som folk är villiga att betala för så vad är problemet med just honom? Han är knappast unik i branschen, bara den som lyckats bäst.

Fast Axon har blivit tagen med grov plagiering o.s.v.
Att han sedan är en mytoman och narcissist gör inte saken bättre

Kaxardu
2015-10-25, 18:10
Man måste ju träna tillräckligt hårt för att bli bra. Man kan ju inte bara gå på löpbandet en kvart medans man pillar på mobilen...

Nu pratar vi mer om den andra extremen. Lite som Kai Greene som i "Generation Iron" framställde sig själv som den förlorade, den ständiga underdogen, han som fick kämpa för varenda liten gain, han som tävlade mot alla dessa genetiska freak. Kai Greene som trots sin pissiga genetik tog sig framåt med HÅÅÅRD Work!
VI snackar om den extremismen inte den du presenterar

Diomedea exulans
2015-10-25, 18:49
Ja, det är irriterande med folk som inte har vett att begripa att mycket av deras framsteg beror på ren tur.

Påminner mig om Oprah som snackar om att man blir framgångsrik bara man tänker positivt, vilket diskuteras i det här blogginlägget: http://www.blondinbella.se/2015/10/en-skopa-tur/?utm_source=facebook

Xtreme-G
2015-10-25, 18:52
Mina 5 ören. Det jag tror att många överskattar är hur "hård träning(tm)" är så mycket bättre än nästan lika hård träning. Det är inte de där sista opti-procenten som skapar en jättelik skillnad, det är gener och/eller andra preparat. Jag tror att skillnaden på att träna optimalt och hårt är nog ganska liten, absolut märkbar men inte jättelik. Alltså ungefär vad mannan i videon säger.

Diomedea exulans
2015-10-25, 18:55
Mina 5 ören. Det jag tror att många överskattar är hur "hård träning(tm)" är så mycket bättre än nästan lika hård träning. Det är inte de där sista opti-procenten som skapar en jättelik skillnad, det är gener och/eller andra preparat. Jag tror att skillnaden på att träna optimalt och hårt är nog ganska liten, absolut märkbar men inte jättelik. Alltså ungefär vad mannan i videon säger.

Det finns ju talesätt som "det är den sista repetitionen som bygger", som bara kan tolkas som att det är en värld av skillnad mellan superhård träning och nästan superhård dito.

Man and Machine
2015-10-25, 18:58
Fast Axon har blivit tagen med grov plagiering o.s.v.
Att han sedan är en mytoman och narcissist gör inte saken bättre

Menar du på allvar att hans plagiering av Arnes verk har tagit han dit han är idag? Så klart svinigt men det Axon gör är synonymt för hela branschen. Ljug om meriter, sälja hokus pokus produkter och program är ju det fitnessindustrin går runt på. Problemet borde ju inte vara att Axon tjänar 10 gånger mer än alla andra, snarare att branschen som helhet stinker.

Xtreme-G
2015-10-25, 18:58
Det finns ju talesätt som "det är den sista repetitionen som bygger", som bara kan tolkas som att det är en värld av skillnad mellan superhård träning och nästan superhård dito.
Jo jag säger ju att folk tycks tro att det är så. Jag gör dock inte det.

Kaxardu
2015-10-25, 19:10
Menar du på allvar att hans plagiering av Arnes verk har tagit han dit han är idag? Så klart svinigt men det Axon gör är synonymt för hela branschen. Ljug om meriter, sälja hokus pokus produkter och program är ju det fitnessindustrin går runt på. Problemet borde ju inte vara att Axon tjänar 10 gånger mer än alla andra, snarare att branschen som helhet stinker.

Nu vet jag inte om något Axon säger kan bli taget seriöst men du verkar nämna honom hela tiden, branschen må vara rutten men Axon är fortfarande en mytoman. Uppenbarligen har du också fått mig att prata om Axon. Följde honom för 5 år sedan, men mytomani och narcissism (i synnerhet) består (ofta) livet ut.

Diomedea exulans
2015-10-25, 19:11
Nu vet jag inte om något Axon säger kan bli taget seriöst men du verkar nämna honom hela tiden, branschen må vara rutten men Axon är fortfarande en mytoman.

Sist jag kollade hade han massor kunder, några verkar iaf ta honom seriöst.

Osvold
2015-10-25, 20:09
"If you train hard, work hard you will reekrout musslefibers and become the best in what you do" Är alltså inte ett tillförlitligt råd?

svenbanan
2015-10-25, 20:13
"eat clean & train"
vs
"eat clen & tren"

svenbanan
2015-10-25, 20:15
"If you train hard, work hard you will reekrout musslefibers and become the best in what you do" Är alltså inte ett tillförlitligt råd?

Jo.
Fast med tillägget att man kan bli ännu bättre om man också väljer att fuska.

Bärsärk
2015-10-25, 20:21
Ja, det är irriterande med folk som inte har vett att begripa att mycket av deras framsteg beror på ren tur.

Påminner mig om Oprah som snackar om att man blir framgångsrik bara man tänker positivt, vilket diskuteras i det här blogginlägget: http://www.blondinbella.se/2015/10/en-skopa-tur/?utm_source=facebook

Eller för att relatera det till träning; Gener.

Bärsärk
2015-10-25, 20:24

Precis, en tjänst du skulle kunna få helt gratis via google eller på exempelvis det här forumet (eller något annat träningsforum, vilket som helst lär nog funka)

Är du snäll och har en trevlig ton och går in här och frågar efter en "kost-plan" eller nått bra program du ska köra så lär 9/10 gånger få hjälp, och det helt gratis.

Men du och jag är ju inne på samma poäng, " Ljug om meriter, sälja hokus pokus produkter och program är ju det fitnessindustrin går runt på."

Alltså, med det i baktanke borde man inte bli upprörd eller förvånad över att det ljugs lite om annat också i träningsvärlden.

Gerdler
2015-10-25, 20:52
"eat clean & train"
vs
"eat clen & tren"

DARE (D-bol, Anadrol and Ritalin Everyday) to Eat clen, tren hard, test often, Anavar give up!

Vad är det för faktorer i generna som gör att folk som kurar fortfarande får olika resultat? Jag har alltid trott, säkert felaktigt, att en del av skillnaden kan vara att generna ger en person låg testosteron t ex och att det är därför han får dåliga resultat, så om han sen ersätter med exogent så får han lika bra resultat som om han haft "bra gener" med avseende på testosteronproduktion och börjat kura.

Vad finns för andra saker som kroppen kan vara sämre på som gör att man får sämre resultat på gymmet?

King Grub
2015-10-25, 21:13
Antalet satellitceller, muskelfibersammansättning, Myo-D, myogenin, MRF-4, myf5, myostatin, t ex.

hurril
2015-10-25, 21:33
Jag gillar mer Stenmarks(?): Jag har ofta (/mycket?) tur och ju mer jag tränar, desto mer tur har jag.

filmjölk
2015-10-25, 21:40
Usch vilken deprimerande tråd. Man blir inte bäst bara för att man dedikerar sig, men man strävar efter att förbättra sig. Att tänka "det är skitsamma för jag kan som bäst bara bli medioker" är att ge upp innan man ens försökt. Jag vill inte låta som en flåshurtig motivationstalare men: Du blir förmodligen aldrig bra, men du kan garanterat avancera till att vara mindre dålig, och det är något att sträva efter.

Kaxardu
2015-10-25, 22:19
Usch vilken deprimerande tråd. Man blir inte bäst bara för att man dedikerar sig, men man strävar efter att förbättra sig. Att tänka "det är skitsamma för jag kan som bäst bara bli medioker" är att ge upp innan man ens försökt. Jag vill inte låta som en flåshurtig motivationstalare men: Du blir förmodligen aldrig bra, men du kan garanterat avancera till att vara mindre dålig, och det är något att sträva efter.

Inte alls deprimerande.
Beror helt och hållet på hur man ser på det, det blir deprimerande iom att du ser det som deprimerande.

Nu har jag iofs sysslat mycket med kontemplation men jag kan förstå att ni känner er hotade då ni fortfarande identifierar er med ert ego (prestationer o.s.v.)

edit: men det var en bra reminder nu ska jag se en video med mig själv.

itzhakskenstrom
2015-10-25, 22:32
Jag gillar mer Stenmarks(?): Jag har ofta (/mycket?) tur och ju mer jag tränar, desto mer tur har jag.

"Hard work beats talent when talent doesn't work hard."

hurril
2015-10-25, 22:57

Den med!

Men Hard Work tror jag inte man ska läsa som Branch Warren-och-svordomsvisan-hård träning utan helt vanligt hård och framförallt konsekvent träning.

filmjölk
2015-10-25, 23:19
Inte alls deprimerande.
Beror helt och hållet på hur man ser på det, det blir deprimerande iom att du ser det som deprimerande.

Nu har jag iofs sysslat mycket med kontemplation men jag kan förstå att ni känner er hotade då ni fortfarande identifierar er med ert ego (prestationer o.s.v.)

edit: men det var en bra reminder nu ska jag se en video med mig själv.

:) Nackdelen med att trancendera till en högre medvetandegrad där man inte identifierar sig med sitt ego längre och kan sola sig i glansen av sin egen upplysning är att man blir väldigt självgod. Då identifierar man sig med det och tar det som sitt ego. Cirkeln är således komplett, tillbaks på ruta ett.

Ok, ingen mer Prem Rawat för min del.

Kaxardu
2015-10-25, 23:40
:) Nackdelen med att trancendera till en högre medvetandegrad där man inte identifierar sig med sitt ego längre och kan sola sig i glansen av sin egen upplysning är att man blir väldigt självgod. Då identifierar man sig med det och tar det som sitt ego. Cirkeln är således komplett, tillbaks på ruta ett.

Ok, ingen mer Prem Rawat för min del.

DÅ är man på samma punkt som innan man började.

Test även mina egna "läror" sök på Eckhart Tolle.

Coffe
2015-10-26, 09:34
"eat clean & train"
vs
"eat clen & tren"

One of these gives results above the average...

Coffe
2015-10-26, 09:37

Känner man att man blir medioker när man försöker så vet jag inte hur man kan vara nöjd med stadiet under det där man inte försöker alls...

Krutpaket
2015-10-26, 11:40
Jag förstår inte riktigt diskussionen här. Är man en glad amatör som tränar för att bli starkare/större/snyggare/whatever så ska man inte ens jämföra sig med proffs/gurus. Man kommer aldrig bli bäst som glad amatör och man ska inte ens sträva efter det. Det man ska sträva efter, enligt mig, är att bli så bra som man själv kan bli med de förutsättningar man har. Och ha kul på resan såklart.

Men som amatör kommer man aldrig uppnå det proffsen gör. Det är bara faktum. Den som däremot siktar på proffsnivå kommer både "eat Clean & train" och "eat clen & tren" samtidigt + en massa annat + be till gudarna att man har grymt bra genetik. Och dessa personer kan faktiskt eventuellt bli bäst. chansen finns.

Men vi glada amatörer kan skita i allt som har med clen och tren att göra och vi kan egentligen skita i vår genetik då vi inte kan ändra den. Det vi kan göra är äta rätt och träna hårt+rätt för att bli så bra som vi kan bli.

Kaxardu
2015-10-26, 11:47
Jag förstår inte riktigt diskussionen här. Är man en glad amatör som tränar för att bli starkare/större/snyggare/whatever så ska man inte ens jämföra sig med proffs/gurus. Man kommer aldrig bli bäst som glad amatör och man ska inte ens sträva efter det. Det man ska sträva efter, enligt mig, är att bli så bra som man själv kan bli med de förutsättningar man har. Och ha kul på resan såklart.

Men som amatör kommer man aldrig uppnå det proffsen gör. Det är bara faktum. Den som däremot siktar på proffsnivå kommer både "eat Clean & train" och "eat clen & tren" samtidigt + en massa annat + be till gudarna att man har grymt bra genetik. Och dessa personer kan faktiskt eventuellt bli bäst. chansen finns.

Men vi glada amatörer kan skita i allt som har med clen och tren att göra och vi kan egentligen skita i vår genetik då vi inte kan ändra den. Det vi kan göra är äta rätt och träna hårt+rätt för att bli så bra som vi kan bli.

Så fungerar inte gemene person som är någotsånär tävlingsinriktad

ARMSTARK
2015-10-26, 12:48

"De e bar å åk" var en annan, kan översättas till gymet ungefär "Det är bara att lyfta" skit i å tänk så mycket, kör på bara.

Beemel
2015-10-26, 13:02

Jodå, jag är rätt rejält tävlingsinriktad men samtidigt är jag realist.
Jag tror inte att jag kommer bli bäst (på något överhuvudtaget) men det hindrar mig inte från att försöka helhjärtat.
Jag kanske aldrig kommer bli bättre än den som är bästa på något (men om jag inte försöker kommer jag aldrig få veta om jag skulle kunna bli det) men jag kommer garanterat bli bättre än vad jag själv varit.

Krutpaket
2015-10-26, 13:04

Fast det finns ju olika sätt att vara tävlingsinriktad. Du kan tävla med dig själv och bli så bra som du bara kan. Bli den bästa versionen av dig själv.

Sen kan du tävla mot andra glada amatörer och försöka bli "bäst".

Vill du försöka bli bäst på så vis att du kan tävla på proffs-nivå...ja du får du bita i det sura äpplet och göra allt som krävs.

Ingen är ju så pass naiv att man verkligen tror att proffsen är rena. Även det som räknas som "rent" är ju egentligen inte rent. Sen vad dem säger är skitsamma. Klart dem måste säga att det är en kombination av hård träning + olika kosttillskott från ett visst märke då de har sponsorer som de måste marknadsföra. Men ingen är väll så blåögd att man tror på det. Är man okunning inom området räcker 15 minuter googlande för att finna kunskapen.

EDIT: +1 på Beemels kommentar.

EDIT 2: Det hela handlar om marknadsföring. Det finns ju ett visst deo-märke som alltid visar upp bilden av att man får en massa brudar som ser ut som modeller om man använder deras deo. Men det är ju knappast sant. En viss energidryck påstår att man får vingar. Men ingen tar väll det seriöst...

It's marketing dude. Deal with it.

Kaxardu
2015-10-26, 13:07
Jodå, jag är rätt rejält tävlingsinriktad men samtidigt är jag realist.
Jag tror inte att jag kommer bli bäst (på något överhuvudtaget) men det hindrar mig inte från att försöka helhjärtat.
Jag kanske aldrig kommer bli bättre än den som är bästa på något (men om jag inte försöker kommer jag aldrig få veta om jag skulle kunna bli det) men jag kommer garanterat bli bättre än vad jag själv varit.

Då är du inte tävlingsinriktad

edit. :hbang:

dubbeldit: må låta trollaktigt men det är min inställning/åsikt även om den kanske är aningen tvångsmässig

Agitator
2015-10-26, 16:28
Då är du inte tävlingsinriktad

edit. :hbang:

dubbeldit: må låta trollaktigt men det är min inställning/åsikt även om den kanske är aningen tvångsmässig

Så alla som åker fast har inte varit tävlingsinriktade?

Kaxardu
2015-10-26, 19:00
Så alla som åker fast har inte varit tävlingsinriktade?

Kan du förtydliga det?

Agitator
2015-10-26, 19:05
Jag tolkade dig nog fel när jag läste lite snabbt på tunnelbanan.

Men tävlingsinriktad kan man väl nog kalla sig även om man vet att man aldrig blir bäst, så länge man vinner i sin bekantskap eller över personerna man tävlar mot vid tillfället.

Eller?

Kaxardu
2015-10-26, 19:11
Jag tolkade dig nog fel när jag läste lite snabbt på tunnelbanan.

Men tävlingsinriktad kan man väl nog kalla sig även om man vet att man aldrig blir bäst, så länge man vinner i sin bekantskap eller över personerna man tävlar mot vid tillfället.

Eller?

Du gjorde nog det alltså..

I min bok är man inte the real deal förrän man vill bli bäst.

Arne Persson
2015-10-26, 21:34
Skall man bli bäst och vara ren så måste man träna hårdast och mest målinriktat på alla plan.

Kaxardu
2015-10-26, 21:55
Skall man bli bäst och vara ren så måste man träna hårdast och mest målinriktat på alla plan.

Och ändå kommer man förlora med hästlängder.

Arne Persson
2015-10-26, 21:58
Och ändå kommer man förlora med hästlängder.

Inte alltid...

Gerdler
2015-10-26, 22:10

Jag förstår vad du menar men jag tror du har missat en sak alternativt så ingår det i vad du menar med målinriktat.

Jag tror det finns jättemånga som tränar både hårt och målmedvetet/målinriktat men de förstår inte vilket sätt de egentligen borde träna på för att nå sina mål. Det är en sak att vara medveten om vart man ska och satsa järnet på att ta sig dit, en annan att välja en väg som faktiskt tar en dit.

Arne Persson
2015-10-26, 22:34
Jag förstår vad du menar men jag tror du har missat en sak alternativt så ingår det i vad du menar med målinriktat.

Jag tror det finns jättemånga som tränar både hårt och målmedvetet/målinriktat men de förstår inte vilket sätt de egentligen borde träna på för att nå sina mål. Det är en sak att vara medveten om vart man ska och satsa järnet på att ta sig dit, en annan att välja en väg som faktiskt tar en dit.

Målinriktat, i detta fall, är att bli bäst och samtidigt behålla sin långsiktiga goda hälsa.

CapnMiler
2015-10-26, 22:45

Jag har velat tänka så men kan inte få bort tanken att det är otroligt stor skillnad mellan low- och high responders på träningsresultat och att en high responder inte behöver träna lika hårt eller genomtänkt men ändå utklassar lowrespondern som tränar hårt och gör det bästa utav varje situation.

hurril
2015-10-26, 22:51
Jag har velat tänka så men kan inte få bort tanken att det är otroligt stor skillnad mellan low- och high responders på träningsresultat och att en high responder inte behöver träna lika hårt eller genomtänkt men ändå utklassar lowrespondern som tränar hårt och gör det bästa utav varje situation.

Det kan man som X responder inte ändra på, man kan bara styra sig själv.

Kaxardu
2015-10-26, 22:56

Gener gener och åter gener.
Eller som King Grub uttryckte det.
50/25/25

whalle
2015-10-27, 01:13

Den med!

Men Hard Work tror jag inte man ska läsa som Branch Warren-och-svordomsvisan-hård träning utan helt vanligt hård och framförallt konsekvent träning.

Att kunna träna hårt länge och konsekvent anser jag är en talang i sig och ska inte underskattas.

Jag håller på med tävlingssimning och har under åren sett många unga supertalanger som tycks kunna bli nästa stjärna falla bort på grund av den massiva träning som krävs för att kunna nå dit.

Shqypnia
2015-10-27, 08:41
Du blir starkare om du tränar hårt Hur du upplever stark gentemot gemene man är sedan individuellt och en annan diskussionen.

Rikard Jansson
2015-10-27, 09:35
ITT: det gamla infekterade sökandet efter bekräftelsen på att man gör allt hårdast och mest rätt, samt att alla som är större och/eller starkare inte tränar lika hårt eller rätt men har bättre gener och kurar :)

hurril
2015-10-27, 12:19
Att kunna träna hårt länge och konsekvent anser jag är en talang i sig och ska inte underskattas.

Jag håller på med tävlingssimning och har under åren sett många unga supertalanger som tycks kunna bli nästa stjärna falla bort på grund av den massiva träning som krävs för att kunna nå dit.

Det anser nog jag också faktiskt. Eller talang, ja kanske. Det är åtminstone en egenskap som alla inte verkar ha men den bör väl kunna arbetas upp?

Johan_P
2015-10-27, 12:52
ITT: det gamla infekterade sökandet efter bekräftelsen på att man gör allt hårdast och mest rätt, samt att alla som är större och/eller starkare inte tränar lika hårt eller rätt men har bättre gener och kurar :)

Exakt så.

När man inte når sina mål kanske man tränar... mediokert? Eller så har man mål som inte är i relevans till ens förmåga. Lite självinsikt vore på sin plats för en del ibland.

Anders The Peak
2015-10-27, 12:59

Om det är du som är avataren till höger då tillhör du inte low responders utan rätt högt på skalan av high responders.

Men som många redan har sagt är en av de viktigaste egenskaperna för att lyckas att orka träna hårt och konsekvent över tid.

Hard work beats talent when talent doesn't work hard.

J.V
2015-10-27, 13:49
Om det är du som är avataren till höger då tillhör du inte low responders utan rätt högt på skalan av high responders.Inte da, pa Kolozzeum ar vi alla hardgainers och non-responders.

Bärsärk
2015-10-27, 17:08
"Lämna inget till domaren" säger man ju i boxning, Gunde Svan tog med sig matlådor när han var på skidtävlingar i USA och övriga världen; Varför? För att han inte ville kunna ha något att skylla på förutom just sig själv.

Det kanske ligger något i att inte alla behöver träna mega hårt, men varför lämna något åt slumpen? Ge allt du har så vet du att det som inte blev, det var ändå inget du kunnat påverka.

Kaxardu
2015-10-27, 17:29
"Lämna inget till domaren" säger man ju i boxning, Gunde Svan tog med sig matlådor när han var på skidtävlingar i USA och övriga världen; Varför? För att han inte ville kunna ha något att skylla på förutom just sig själv.

Det kanske ligger något i att inte alla behöver träna mega hårt, men varför lämna något åt slumpen? Ge allt du har så vet du att det som inte blev, det var ändå inget du kunnat påverka.

Matlådan gjorde Gunde Svan! Då har han något gemensamt med Kai Greene för han säger också att matlådan är hemligheten till framgång..
Rent vetenskapligt skulle jag avrått från fetischen, speciellt att göra som Kai och micra matlådorna som han gör.
Östrogen..

Men seriöst.. Gunde Svan. Nej förresten ska inte säga vad jag tycker om GUnde Svan. *rolleyes*

Diomedea exulans
2015-10-27, 17:30
Nej förresten ska inte säga vad jag tycker om GUnde Svan. *rolleyes*

Jo, jag vill veta. :em:

Kaxardu
2015-10-27, 17:31

Matlådan gjorde Gunde Svan! Då har han något gemensamt med Kai Greene för han säger också att matlådan är hemligheten till framgång..
Innan mitt personliga trollexpertteam kommer in och läser vad jag skriver.
https://www.youtube.com/watch?v=RTcya6SS3vI
Rent vetenskapligt skulle jag avrått från fetischen, speciellt att göra som Kai och micra matlådorna som han gör.
Östrogen..
OCh innan trollexpertteamet börjar skaka av ilska så levererar jag bevis.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3222987/
Men seriöst.. Gunde Svan. Nej förresten ska inte säga vad jag tycker om GUnde Svan. *rolleyes*

Kaxardu
2015-10-27, 17:32
Jo, jag vill veta. :em:

Mest osympatiska och tråkiga svenska idrottsstjärnan någonsin och dessutom med en skopa hävdelsebehov. :smash:

filmjölk
2015-10-27, 17:36
Innan mitt personliga trollexpertteam kommer in och läser vad jag skriver.
https://www.youtube.com/watch?v=RTcya6SS3vI
Östrogen..

Hur kan man tycka illa om Gunde? Fan 8000 kCAL mestadels äcklig mat om dagen är mad respect.

Diomedea exulans
2015-10-27, 17:37
Hur kan man tycka illa om Gunde? Fan 8000 kCAL mestadels äcklig mat om dagen är mad respect.

Och han är alltid glad.

Kaxardu
2015-10-27, 17:42

Nej snarare ytterligare ett bevis

svenbanan
2015-10-27, 17:48
Gunde som hellre lade en korv i skiddräkten än stannade för att gå på muggen. Om jag minns rätt så låg han inte ens bra till i tävlingen, och det var bara nån liten skittävling. Där snackar vi vinnarskalle. :D

LunaSpice
2015-10-27, 18:12
Gunde som hellre lade en korv i skiddräkten än stannade för att gå på muggen. Om jag minns rätt så låg han inte ens bra till i tävlingen, och det var bara nån liten skittävling. Där snackar vi vinnarskalle. :D

Skittävling indeed.

anvihl
2015-10-27, 18:23
Mest osympatiska och tråkiga svenska idrottsstjärnan någonsin och dessutom med en skopa hävdelsebehov. :smash:

Det var ett evigt trollande från dig.

Kaxardu
2015-10-27, 18:25
Det var ett evigt trollande från dig.

Ta bort subtrahera. Förlåt
edit: Ni borde införa sån där raderingsmetod. Och edita borde gå att göra iaf 1h

filmjölk
2015-10-27, 18:45
Att han var tråkig var ju grejen som gjorde honom intressant. Han tränade fanatiskt, åt fanatiskt, han levde extremt inrutat med ett enda mål i sikte, att bli bäst.

Att inte imponeras av en sådan superfokuserad människa är knepigt.

När man är så jäkla dedikerad så förtjänar man verkligen att vinna, värre är det då med Sjöberg-typer som går in för något till 90% istället för helt och ändå lyckas bli bäst.

Kaxardu
2015-10-27, 18:51
Att han var tråkig var ju grejen som gjorde honom intressant. Han tränade fanatiskt, åt fanatiskt, han levde extremt inrutat med ett enda mål i sikte, att bli bäst.

När man är så jäkla dedikerad så förtjänar man verkligen att vinna, värre är det då med Sjöberg-typer som går in för något till 90% istället för helt och ändå lyckas bli bäst.

Egentligen är både två lika imponerande/icke imponerande då man inte har någon fri vilja.

Men om jag ska kunna leverera något som kan hålla igång en diskussion kan man säga till Sjöbergs försvar att han fortsatte trots ofördelaktig barndom.

Edit: Inspirerad kan man bli

Bärsärk
2015-10-27, 19:57

Egentligen är det ju ingen som kommer minnas det så länge man vinner tävlingen. Var ju en snubbe som sket ner sig under göteborgsvarvet för ett par år sedan, DET tycker jag är något man kan ifrågasätta då det inte är en riktigt lika skarp tävling som ett eventuellt OS/VM guld.

Har du chans på att vinna ett OS guld och du känner att du måste skita skulle du verkligen stanna då?

Kaxardu
2015-10-27, 20:02
Egentligen är det ju ingen som kommer minnas det så länge man vinner tävlingen. Var ju en snubbe som sket ner sig under göteborgsvarvet för ett par år sedan, DET tycker jag är något man kan ifrågasätta då det inte är en riktigt lika skarp tävling som ett eventuellt OS/VM guld.

Har du chans på att vinna ett OS guld och du känner att du måste skita skulle du verkligen stanna då?

Nej då skulle man väl hållt sig och fortsatt sprungit?
Sen kan man ifrågasätta hur opti det är att springa när man "skitit ner sig", är kanske så pass ooptimalt att man faktiskt vinner på att stanna.

Pampers kanske kan sponsra?

filmjölk
2015-10-27, 20:03

En riktig vinnarskalle sätter prestige i allt. Även om han så spelar sällskapsspel med sina bästa vänner, så skall han vinna. En riktig vinnarskalle gråter, skriker och tom. slåss om han förlorar.

Scratch89
2015-10-27, 20:03
Det anser nog jag också faktiskt. Eller talang, ja kanske. Det är åtminstone en egenskap som alla inte verkar ha men den bör väl kunna arbetas upp?

Du sätter huvudet på spiken, tror jag. Hur man svarar på x träning eller y kost är såklart viktigt, men den mentala biten är viktig också. Klarar man av att vara konsekvent och träna alla sina pass i veckan. Kan man bita ihop och göra den där höjningen i knäböjen trots att det smakade ordentligt brunt redan förra passet?

Jag själv verkar svara rätt så bra på träning när jag väl är in the zone, men tappar fort intresset och tycker det är intressantare att dricka öl och käka tekakor. :d

Bärsärk
2015-10-27, 20:06
En riktig vinnarskalle sätter prestige i allt. Även om han så spelar sällskapsspel med sina bästa vänner, så skall han vinna. En riktig vinnarskalle gråter, skriker och tom. slåss om han förlorar.

Jag är ingen riktig vinnarskalle så på det sättet men om det stod mellan att åka runt med lite bajs i byxan och vinna ett OS guld, eller att åka av banan helt och hållet, förlora och komma absolut sist? Ja då skulle jag nog åka runt med lite bajs i brallan.

Kaxardu
2015-10-27, 20:33
Gillar verkligen Juggernaut. En av de få bra där ute. Luimarco är också bra.
https://www.youtube.com/watch?v=HhC9dVg6LN4

Den här "träningsbranschen" är så falsk att det är svårt att slå.cofffee De flesta som öppnar munnen har egna intressen i det de sprider. Rich Piana är ett bra exempel.
Som exempel på hänsynslösa personer tar Juggernaut upp Arnold Schwarnegger och Lance Armstrong. Personer som i allmänhetens ögon blir hjältar- då de vet vad som får igång massan.

Han tar han upp samma sak som Gregg Valentino sa i Pumping Iron om Arnold Schwarznegger.

Edit: Narcissism/antisocial personlighetsstörning

svenbanan
2015-10-27, 22:37

Läste du inte vad jag skrev?

Det här var alltså inte nåt stort mästerskap, och dessutom låg han inte ett dugg bra till. Hade han stannat och gått på muggen hade han kommit på 37:e plats istället för 29:e typ.

De flesta skulle väl skita på sig hellre än torska ett OS-guld. Men för att man ska vara så inihelvete envis att man inte kliver av då det egentligen inte spelar nån roll, då krävs det nog ett lite speciellt psyke.

Hela den där storyn kommer från hans bok som han släppte nån gång i början av 90-talet. Den där tävlingen ska ha varit innan han slog igenom på allvar.

Snubben som sket ner sig på GB-varvet vann väl tävlingen (eller blev iaf bäste svensk). Minns ej vad han heter, men han har svenska rekordet på halvmaran (ej satt under bajsloppet).

svenbanan
2015-10-27, 22:40
Nej då skulle man väl hållt sig och fortsatt sprungit?
Sen kan man ifrågasätta hur opti det är att springa när man "skitit ner sig", är kanske så pass ooptimalt att man faktiskt vinner på att stanna.

Pampers kanske kan sponsra?

Det finns en bild på eländet. Sök på egen risk. Konsistenser verkar ha varit rätt flytande, så jag tror inte alternativet "hålla sig" fanns på kartan. Det var en riktig racerbajs.

svenbanan
2015-10-27, 22:43

Varför tror du att Sjöberg inte gick in för det lika mycket som Svan?

filmjölk
2015-10-27, 22:51
Jag är ingen riktig vinnarskalle så på det sättet men om det stod mellan att åka runt med lite bajs i byxan och vinna ett OS guld, eller att åka av banan helt och hållet, förlora och komma absolut sist? Ja då skulle jag nog åka runt med lite bajs i brallan.

Alla kan nog få en vinnarskalle om det gäller ett OS-guld men det krävs något speciellt utöver det för att kasta handkantrollen hårt i väggen och primalvråla när du förlorar i en tv-spelsmatch.

På den nivån ligger typen av personlighet som kan bajsa ner sig och ändå fortsätta springa i Göteborgsvarvet:D

filmjölk
2015-10-27, 22:53
Varför tror du att Sjöberg inte gick in för det lika mycket som Svan?

Han behövde inte göra det. Han kunde dricka bira, röka och snorta cola på kvällarna och ändå prestera på träning/tävling. Annan sport iofs.

Kaxardu
2015-10-27, 22:56
Han behövde inte göra det. Han kunde dricka bira, röka och snorta cola på kvällarna och ändå prestera på träning/tävling. Annan sport iofs.

Då var han ju som Kai Greene i förhållande till Phil Heath. Gunde Svan och Kai Greene, tänk hur två sådana genetiskt obegåvade människor kan vinna bara med hjälp av hårt wörk! :hbang:

Krutpaket
2015-10-27, 22:57
Gillar verkligen Juggernaut. En av de få bra där ute. Luimarco är också bra.
https://www.youtube.com/watch?v=HhC9dVg6LN4

Den här "träningsbranschen" är så falsk att det är svårt att slå.cofffee De flesta som öppnar munnen har egna intressen i det de sprider. Rich Piana är ett bra exempel.
Som exempel på hänsynslösa personer tar Juggernaut upp Arnold Schwarnegger och Lance Armstrong. Personer som i allmänhetens ögon blir hjältar- då de vet vad som får igång massan.

Han tar han upp samma sak som Gregg Valentino sa i Pumping Iron om Arnold Schwarznegger.

Edit: Narcissism/antisocial personlighetsstörning

Fast vad är problemet egentligen? Alla branscher ser i stortsett ut så med ett antal personer/experter/gurus som säljer sin "kunskap" och sin "metodik" eller tjänster, produkter osv. Det är ju det som får ekonomin i världen att gå rnt. A säljer något som B köper. Sen får man ju vara lite kritisk själv och sålla bland skitsnacket liksom.

Jag vet att jag inte blir som Rich Piana om jag proppar i mig hans kosttillskott och kör 8-timmars armpass. Men han är å andra sidan ganska ärlig med att han tagit allt som går att ta och kurat rätt hårt + att kosttillskott är skit för det mesta.

När det gäller Arnold så har ju han också erkänt vid flera tillfällen att han knaprat och kurat. Men det tar inte ifrån honom allt han åstadkommit. Han tränade väl ca 4h om dagen 6 dagar i veckan år in år ut för att uppnå det han uppnådde. Finns gått om folk som kurar men som inte ens pallar gå till gymmet ens 45 minuter 4 gånger i veckan. Det handlar om motivation och vilja. Det handlar om uppoffring och viljan att göra vad som än krävs.

EDIT: Stör du dig på det faktum att folk säger att det krävs hårt arbete och att den som tränar hårdast kan bli bäst ELLER stör du dig på att andra lyckats bättre för dem är villiga att kura?

Klein
2015-10-27, 22:57
Jag själv verkar svara rätt så bra på träning när jag väl är in the zone, men tappar fort intresset och tycker det är intressantare att dricka öl och käka tekakor. :d

Nu försöker du både äta upp kakan och ha kvar den. Enda sättet att ta reda på hur man svarar på träning är att träna mycket under lång tid. Allt annat är bara spekulering.

Kaxardu
2015-10-27, 22:59
Fast vad är problemet egentligen? Alla branscher ser i stortsett ut så med ett antal personer/experter/gurus som säljer sin "kunskap" och sin "metodik" eller tjänster, produkter osv. Det är ju det som får ekonomin i världen att gå rnt. A säljer något som B köper. Sen får man ju vara lite kritisk själv och sålla bland skitsnacket liksom.

Jag vet att jag inte blir som Rich Piana om jag proppar i mig hans kosttillskott och kör 8-timmars armpass. Men han är å andra sidan ganska ärlig med att han tagit allt som går att ta och kurat rätt hårt + att kosttillskott är skit för det mesta.

När det gäller Arnold så har ju han också erkänt vid flera tillfällen att han knaprat och kurat. Men det tar inte ifrån honom allt han åstadkommit. Han tränade väl ca 4h om dagen 6 dagar i veckan år in år ut för att uppnå det han uppnådde. Finns gått om folk som kurar men som inte ens pallar gå till gymmet ens 45 minuter 4 gånger i veckan. Det handlar om motivation och vilja. Det handlar om uppoffring och viljan att göra vad som än krävs.

EDIT: Stör du dig på det faktum att folk säger att det krävs hårt arbete och att den som tränar hårdast kan bli bäst ELLER stör du dig på att andra lyckats bättre för dem är villiga att kura?

https://www.google.se/search?q=madoff&biw=1547&bih=710&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIjLar8dLjyAIVQl0sCh3RjQM8¨
Gäller att göra vad som krävs.
Bättre exempel är Lance Armstrong, han gjorde verkligen allt som krävdes.

Krutpaket
2015-10-27, 23:04
https://www.google.se/search?q=madoff&biw=1547&bih=710&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIjLar8dLjyAIVQl0sCh3RjQM8¨
Gäller att göra vad som krävs.
Bättre exempel är Lance Armstrong, han gjorde verkligen allt som krävdes.

Ja, det gjorde han ju faktiskt. Han tränade skithårt+gjorde allt annat som krävdes. Du glömmer att alla (eller i alla fall de flesta) av hans konkurrenter tog samma/liknande skit och han vann ändå...trots att han haft cancer. Sen att han var den som åkte dit...det är en annan femma. Men så är det alltid - 1 åker dit, 100 som göra exakt samma saker klarar sig undan.

Hur som helst - Armstrong, precis som hans konkurrenter, gjorde ALLT som krävdes och han var ändå den som vann.

EDIT: Sen vet jag inte vad du vill säga med länken till Madoff... en rik snubbe som blev rikare genom fiffel...vad har det med sport att göra?

Kaxardu
2015-10-27, 23:09
Ja, det gjorde han ju faktiskt. Han tränade skithårt+gjorde allt annat som krävdes. Du glömmer att alla (eller i alla fall de flesta) av hans konkurrenter tog samma/liknande skit och han vann ändå...trots att han haft cancer. Sen att han var den som åkte dit...det är en annan femma. Men så är det alltid - 1 åker dit, 100 som göra exakt samma saker klarar sig undan.

Hur som helst - Armstrong, precis som hans konkurrenter, gjorde ALLT som krävdes och han var ändå den som vann.

EDIT: Sen vet jag inte vad du vill säga med länken till Madoff... en rik snubbe som blev rikare genom fiffel...vad har det med sport att göra?

Armstrong proklamerade stolt genom alla åren att han var ren som ett litet oskyldigt spädbarn samtidigt som han bekämpade alla som påstod motsatsen.

Och ja jag menar att alla som säger sig vara rena men trycker är lögnare. Det är iofs en tautologi men ändå.

Krutpaket
2015-10-27, 23:11
Armstrong proklamerade stolt genom alla åren att han var ren som ett litet oskyldigt spädbarn samtidigt som han bekämpade alla som påstod motsatsen.

Och ja jag menar att alla som säger sig vara rena men trycker är lögnare. Det är iofs en tautologi men ändå.

Klart man säger det då det är OLAGLIGT i sporten att vara något annat än ren, trots att alla i stort sett vet att de flesta som utövar sporten inte är rena.

Man ska inte va så naiv här i livet. Folk kan säga vad fan dem vill, men det gäller att vara påläst själv och källkritiskt. Det är upp till var och en att se till att man inte blir lurad i dagens värld. Så ser det ut och det är bara vänja sig vid tanken. Dem säljer en dröm helt enkelt.

Kaxardu
2015-10-27, 23:15
Klart man säger det då det är OLAGLIGT i sporten att vara något annat än ren, trots att alla i stort sett vet att de flesta som utövar sporten inte är rena.

Man ska inte va så naiv här i livet. Folk kan säga vad fan dem vill, men det gäller att vara påläst själv och källkritiskt. Det är upp till var och en att se till att man inte blir lurad i dagens värld. Så ser det ut och det är bara vänja sig vid tanken. Dem säljer en dröm helt enkelt.

Jag antar vi har olika syn på hur man ska vara som människa.
http://www.imdb.com/title/tt1638364/
http://www.nydailynews.com/sports/more-sports/zone-lance-armstrong-bully-downfall-article-1.1188512

filmjölk
2015-10-27, 23:18
Att dopa sig eller på annat sätt fuska är ju en del i att göra allt för att vinna det med. Särskilt om inte konkurrenterna gör det. Att ha någon slags moralisk spärr om det är inte att ha en äkta vinnarinstinkt. Krävs det att man kör fult så kör man fult, fast givetvis accepterar man inte på samma gång att andra kör fult.

Kaxardu
2015-10-27, 23:22
Att dopa sig eller på annat sätt fuska är ju en del i att göra allt för att vinna det med. Särskilt om inte konkurrenterna gör det. Att ha någon slags moralisk spärr om det är inte att ha en äkta vinnarinstinkt. Krävs det att man kör fult så kör man fult, fast givetvis accepterar man inte på samma gång att andra kör fult.

Det har du helt rätt i. Så har jag också tänkt många gånger.

Men sen gör det också branschen till vad den är idag.

Jontalinen
2015-10-28, 00:58

Håller jag inte med om.

I viss sporter är det såklart mer eller mindre självklart att ta till preparat, såsom t.ex. cykling och BB. Men i andra idrotter finns det gott om enorma vinnarskallar som ändå besitter moral och vägrar den typen av fusk. Viss skillnad på att "köra fult" och att regelrätt fuska.

Kaxardu
2015-10-28, 01:04
Håller jag inte med om.

I viss sporter är det såklart mer eller mindre självklart att ta till preparat, såsom t.ex. cykling och BB. Men i andra idrotter finns det gott om enorma vinnarskallar som ändå besitter moral och vägrar den typen av fusk. Viss skillnad på att "köra fult" och att regelrätt fuska.

Vinnarinstinkt är just en instinkt att vinna.
Tror det är väldigt vanligt att personer som fuskar tänker att de bara använder en "edge" och inte ser det som fusk att använda sig av otillåtna medel. Och jag måste nog ge dem rätt alltså..
Inom ekonomi talar man om att ta risker och skörda frukterna i form av vinst. En som tar kreatin kan påstå att han tar en risk och att han därmed är mer dedikerad än de som inte vågar ta kreatin.

Edit: En annan sak är ju den ständiga paranoian att andra kan ta otillåtna medel och att de därmed får en "edge" och att man därmed bara jämnar ut oddsen.
Det finne ett känt filosofiskt experiment där man låter deltagarna antingen göra en vinst men riskera lite eller inte göra vinst alls. *mini Så var det rakt av, nu hittar jag det inte *mini
Något experiment finns det och vad jag vill ha sagt är att människor på den extrema nivån som har satsat hela sitt liv och massor av tid nog inte ofta är sugna på att ta "risken" att andra använder sig av otillåtna medel medan de själva inte gör det och att motståndaren därför får en fördel.

svenbanan
2015-10-28, 01:45

Inte för att jag har järnkoll på hur Sjöbergs träningsschema såg ut då det begav sig. Men jag tror bilden av att han tog sin träning med en klackspark, rökte tre paket om dagen och festade jämt och ständigt är fullkomligt felaktig. Patrik har säkert själv förmedlat denna bild, för att han tycker det vore coolt om det var så. Men jag tror inte på att han hade sådana vanor som gjorde att hans träningsprestation blev lidande.

Att han tog en cigg nån gång ibland (och gärna då tv-kamerorna kunde filma hans rebelliska attityd) tror jag inte påverkade hans kapacitet särskilt mycket. Inte heller några bira emellanåt. Inte heller tror jag Gunde egentligen tjänade nåt på att inte ens dricka kaffe.

Däremot är denna reklamfil hysteriskt rolig:
z1Vi2JPvFK8

Kaxardu
2015-10-28, 01:52
Inte för att jag har järnkoll på hur Sjöbergs träningsschema såg ut då det begav sig. Men jag tror bilden av att han tog sin träning med en klackspark, rökte tre paket om dagen och festade jämt och ständigt är fullkomligt felaktig. Patrik har säkert själv förmedlat denna bild, för att han tycker det vore coolt om det var så. Men jag tror inte på att han hade sådana vanor som gjorde att hans träningsprestation blev lidande.

Att han tog en cigg nån gång ibland (och gärna då tv-kamerorna kunde filma hans rebelliska attityd) tror jag inte påverkade hans kapacitet särskilt mycket. Inte heller några bira emellanåt. Inte heller tror jag Gunde egentligen tjänade nåt på att inte ens dricka kaffe.

Däremot är denna reklamfil hysteriskt rolig:
z1Vi2JPvFK8

En gång sög Sjöberg jättemycket på en tävling men då gick han och åt en korv med bröd och så blev han jättebra.
Det berättade han själv som bevis på att han aldrig var seriös, i mästarnas mästare tror jag det var.

Ditt bevis?

*popcorn*

svenbanan
2015-10-28, 03:01
En gång sög Sjöberg jättemycket på en tävling men då gick han och åt en korv med bröd och så blev han jättebra.
Det berättade han själv som bevis på att han aldrig var seriös, i mästarnas mästare tror jag det var.

Ditt bevis?

*popcorn*

Jag har väl inte påstått nåt som är särskilt möjligt att bevisa. Ditt inlägg visade ju också rätt tydligt att det också är svårt att motbevisa.

Att du är mer intresserad av fiske än att egentligen föra några diskussioner är väl mer eller mindre klarlagt också, så det behöver jag väl inte bevisa.

Krutpaket
2015-10-28, 09:17
Jag antar vi har olika syn på hur man ska vara som människa.
http://www.imdb.com/title/tt1638364/
http://www.nydailynews.com/sports/more-sports/zone-lance-armstrong-bully-downfall-article-1.1188512

Herregud...jag tror att du tror lite för mycket om dig själv. Vad du tycker man "bör" göra och hur man "bör" vara och vad jag tycker har inget med saken att göra. Världen ser ut som den gör. Marknadsföring ser ut som den gör. Försäljning ser ut som den gör. Dem säljer drömmar. Annars hade ingen köpt vare sig kosttillskott, gymkort eller nått (vissa hade ju såklart gjort det, men många hade säkert inte gjort det).

Vad du tycker om folk som kurar eller branschen i sig är irrelevant. Du är inte någon moralisk världspolis som ska avgöra vad som är rätt eller fel. Du säger att du är vinnarskalle. En äkta vinnarskalle göra ALLT, precis ALLT, som krävs för att vinna. Oavsett om det är "fint" eller "moraliskt bra" eller inte.

Jag håller med Filmjölk (kan inte tro att jag själv säger detta haha), men han har rätt i att en äkta vinnarskalle som vill bli bäst i världen kommer göra allt som krävs. Även om han dör på köpet. Sen kan man tycka vad man vill om det på en personlig nivå.

Men anledningen till att proffsen "ljuger" är många. Dels är det olagligt i många sporter, dels är det fortfarande tabu, dels har man kanske sponsoravtal som förbjuder en att vara ärlig (man ska säga att resultaten beror på deras kosttillskott+hård träning för att folk ska köpa deras kosttillskott). Finns säkert många andra orsaker också.

Aping
2015-10-28, 09:59
En tävling har regler, och har man inte följt dem så har man diskvalificerat sig själv.

Det räknas helt enkelt inte som en vinst om man brutit mot reglerna.

Att det finns tävlande som inte är äkta vinnarskallar utan nöjer sig med att uppfylla bara vissa av kriterierna för vinst är inte så konstigt så länge de får uppmärksamhet av personer med liknande tankesätt som Kaxardu och filmjölk. Och jag förstår dem, det är inte en dans på rosor att vilja vara bäst och sen inte räcka till. Då är det lätt att man vill börja rucka på definitionerna för vad som är en vinst. Men det förändrar inte kalla fakta.

Kaxardu
2015-10-28, 11:01
Herregud...jag tror att du tror lite för mycket om dig själv. Vad du tycker man "bör" göra och hur man "bör" vara och vad jag tycker har inget med saken att göra. Världen ser ut som den gör. Marknadsföring ser ut som den gör. Försäljning ser ut som den gör. Dem säljer drömmar. Annars hade ingen köpt vare sig kosttillskott, gymkort eller nått (vissa hade ju såklart gjort det, men många hade säkert inte gjort det).

Vad du tycker om folk som kurar eller branschen i sig är irrelevant. Du är inte någon moralisk världspolis som ska avgöra vad som är rätt eller fel. Du säger att du är vinnarskalle. En äkta vinnarskalle göra ALLT, precis ALLT, som krävs för att vinna. Oavsett om det är "fint" eller "moraliskt bra" eller inte.

Jag håller med Filmjölk (kan inte tro att jag själv säger detta haha), men han har rätt i att en äkta vinnarskalle som vill bli bäst i världen kommer göra allt som krävs. Även om han dör på köpet. Sen kan man tycka vad man vill om det på en personlig nivå.

Men anledningen till att proffsen "ljuger" är många. Dels är det olagligt i många sporter, dels är det fortfarande tabu, dels har man kanske sponsoravtal som förbjuder en att vara ärlig (man ska säga att resultaten beror på deras kosttillskott+hård träning för att folk ska köpa deras kosttillskott). Finns säkert många andra orsaker också.

Nej det är inte enbart jag utan människor med sunda värderingar i helhet som skapar denna "världspolis". Men du har såklart rätt att avvika. ;)

Edti: Att branschen är mer fejk än en retuscherad annons för underkläder behöver jag inte heller tycka/tro för att det ska vara sant.

Ebriusum
2015-10-28, 11:05
När man frågat olympier om dem skulle välja att förkorta sina liv med 30år för att få vinna guld så svarar en hel del av dem med ett självklart ja.

Vinnarskallar var det ja.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Anders The Peak
2015-10-28, 11:06
Är det inte dags att flytta den här tråden till Allmänt Forum ?