handdator

Visa fullständig version : Rosfeber i foten, träna?

filmjölk
2015-10-22, 13:42
Jag har (antagligen pga. tidigare sjukdom) fått rosfeber, i foten. Den är svullen och röd, och gör ont som fan och jag haltar. Fått penicillin mot det. Men jag har ingen feber och känner mig jävligt stark, pigg och kry för övrigt- mycket bättre än på länge faktiskt (förutom foten då). Käkar inget smärtstillande heller.

Jag vill väldigt gärna träna idag, jag tränade igår och i förrgår med det, innan jag var hos läkaren och fick reda på vad det var, och det gick skitbra. Fick ha fötterna uppe i bänkpressen (vilket jag ändå brukar ha så inga problem) och köra vissa övningar sittande istället för stående.

Jag vill väldigt gärna träna idag med, och glömde av att rådfråga läkaren om jag borde träna eller ej. Givetvis skall jag inte böja eller så, utan träna överkropp. Vad tycker Kolozzeum?

billmaier
2015-10-22, 14:15
Träna på bara! :thumbup:

grimfish
2015-10-22, 15:03
Jag avråder från ansträngande träning under åtminstone ett par veckors tid. Detta eftersom besvären kan förvärras. Förmodligen har du också av din läkare redan fått information om att ha foten i högläge för avlastning.

Yes
2015-10-22, 16:49
Jag tränade med det strax innan det bröt ut på riktigt. Vet inte om det hade nåt samband, men den smärtan var extrem.

*Flash*
2015-10-22, 16:58
Min pappa hade kunnat blivit av med sin ena fot pga rosfeber, var inne flera gånger på sjukan för det och fick dropp och grejer då vanliga piller inte gav effekt utan det snarare blev värre.
Jag hade inte tränat och även sett till att åka in igen.
Ta hand om fossingen.