Visa fullständig version : Kreatin+Ipren?
Hej.
Funderar på om det är väldigt påfrestande för njurar att inta både kreatin (5g) och en Ipren/dag? Är snart 18 år gammal.
//SEW
Varför tar du en ipren varje dag?
Cox-hämmare är ju inte direkt optimalt att knapra dagligen om man vill bygga muskler det vill säga...
Använder det som anti-inflammatoriskt. Ångrar mig, fler än en blir det. kanske 2-3 st i ett par veckor.
Hur påverkar det träningen menar du?
Innan vi reder ut hur det påverkar kroppen: varför tar du ibuprofen dagligen? Har du kroniska besvär, eller är det bara smärta vi pratar om? Kör du det som något slags broscience där anti-inflammatoriskt bör vara positivt för någon pseudo-muskelsyntes?
Personligen använder jag ibland anti-inflammatoriska, men det är p.g.a. kroniska besvär jag aldrig kommer bli av med. Det är också ingenting jag använder varje dag.
Använder det som anti-inflammatoriskt. Ångrar mig, fler än en blir det. kanske 2-3 st i ett par veckor.
Hur påverkar det träningen menar du?
Tja, det har ju bland annat varit uppe på tapeten att nsaid påverkar proteinsyntesen negativt ett otal gånger på detta forum.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=60745
Innan vi reder ut hur det påverkar kroppen: varför tar du ibuprofen dagligen? Har du kroniska besvär, eller är det bara smärta vi pratar om? Kör du det som något slags broscience där anti-inflammatoriskt bör vara positivt för någon pseudo-muskelsyntes?
Personligen använder jag ibland anti-inflammatoriska, men det är p.g.a. kroniska besvär jag aldrig kommer bli av med. Det är också ingenting jag använder varje dag.
Skulle aldrig ta läkemedel som tillskott till träningen. Jag känner att jag fått ont i axlarna (ej kroniskt) utan tillfälligt. Förmodligen överansträngda som sagt. Därför undrar jag om det går att ta kreatin samtidigt som Ipren? Båda får ju njurarna att måste arbeta hårdare och jag undrar om det kan vara dåligt för njurarna att inta påse kreatin och Ipren samtidigt.
Förtydligande: bör jag för njurarnas skulle sluta med kreatin under tiden jag använder mig av Ipren eller går det bra ändå?
Ipren kommer behandla symptomen, men inte orsaken. Om orsaken är träning så är både kreatin och Ipren faktorer som innebär förlängd eller förvärrad skadebild.
Du bör ta dig en funderare på om vila är en god idé för att läka axlarna.
Behöver du ta ipren bara för att klara av träningen hade jag börjat med en paus, och sen sett över form och schema. Att gå runt med värk som du beskriver det lär inte leda till något positivt vare sig i form av träningsresultat eller hälsa för övrigt...
grimfish
2015-10-16, 14:01
Det går bra att ta både 5 gram kreatin och ett par Ipren under en period. Detta under förutsättning att du inte har någon känd njursjukdom sedan tidigare.
Starke75an
2015-10-16, 14:01
Ta tagi axelproblemen. Och försök lösa det utan piller om det går. Att träna och ha problem med axlar vid din ålder låter inte bra. Om det är träningen som gett problemen, får du fundera på om det är värt det. Du får då hitta övningar som passar och inte leder till besvär.
Jag har kommit fram till att jag kommer att köra övningar som inte involverar axlarna och att jag ska ta Ipren för att lindra inflammationen snabbare. Tack för svar gällande om det går bra att använda kreatin+Ipren. Och tack till er som tig er tiden att svara.
Frågade en medicinläkare gällande om hjälpte att ta Ipren för att påskynda läkningsprocessen vilket det gjorde (i kombination med vila).
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.