Visa fullständig version : Frukost
Vad äter ni till frukost?
Skickat från min D6603 via Tapatalk
King Grub
2015-10-06, 09:07
Inget.
Förut åt jag filmjölk + müsli och 2 kokta ägg. Men har blivit så jävla less på ägg, så nu äter jag bara filmjölk och müsli, fast mera av det. Börjar dock lessna på det oxå... :/
Om du bara orkat kolla några rubriker neråt i denna sektionen så..
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=223009
Definitionsfråga, klassisk frukost (typ innan kl 10); ingenting. Dock säger jag frukost om dagens första mål och då äter jag ~3k kalorier på någon restaurang.
Det går i perioder, just nu: Lättfil, allbran, ½ banan, lite chiafrön och en kopp te.
Ibland 2 knäckemackor med 2 ägg och kaviar. Ibland äggröra och rostat grovt bröd.
50g havregryn
50g vassle
3-4dl mjölk
Mixa och drick.
Sparven från Minsk
2015-10-06, 17:03
Ingenting.
EAA och till dryck kaffe och vatten.
Inget.
Varför?
Förut åt jag filmjölk + müsli och 2 kokta ägg. Men har blivit så jävla less på ägg, så nu äter jag bara filmjölk och müsli, fast mera av det. Börjar dock lessna på det oxå... :/
Känner exakt samma sak om havregrynsgröt och ägg :/
King Grub
2015-10-07, 07:15
Varför?
Varför inte? Bara nackdelar med frukost. Det bästa jag gjort i matväg var att sluta äta frukost. Pigg och alert hela dagen, ingen seghet mitt på dagen, klartänkt och rapp, och kan lägga mer kalorier senare på dagen.
Varför inte? Bara nackdelar med frukost. Det bästa jag gjort i matväg var att sluta äta frukost. Pigg och alert hela dagen, ingen seghet mitt på dagen, klartänkt och rapp, och kan lägga mer kalorier senare på dagen.
Exakt my feel to!
Dock hör jag fortfarande folk som säger ska du inte äta dagens viktigaste måltid.. *gah!* blir lika irriterad varje gång. Helhet! *host*
JHilding
2015-10-07, 14:29
Du är väl uppe vid fem och äter vid nio va om jag inte minns fel?
Jag skulle också vilja skippa frukost, men fungerar inte med jobb. :(
King Grub
2015-10-07, 14:32
Jag brukar vakna strax efter fem och äter 5-6 timmar senare.
Du är väl uppe vid fem och äter vid nio va om jag inte minns fel?
Jag skulle också vilja skippa frukost, men fungerar inte med jobb. :(
Klart det gör? Tror du alla som inte äter frukost är arbetslösa eller jobbar eftermiddag?
JHilding
2015-10-07, 14:50
Klart det gör? Tror du alla som inte äter frukost är arbetslösa eller jobbar eftermiddag?
Näe, mest jag som har problem med ätandet, blir stressad av att äta under en halvtimma med andra på jobbet, sitter hellre länge på morgonen. Tar sån tid för mig att äta också :P
phattrance
2015-10-08, 07:02
500g Keso 1.5%
JacobHeitmann
2015-10-08, 07:32
8 stora bananer och 125g färsk spenat.
Samma för mig :hbang:
Det där att hoppa över frukost är nog inte dumt. Upplever också att jag mår bättre av det. En kopp svart kaffe sitter dock riktigt fint, särskilt när det är mörkt ute.
Kan vara en sån där evolutionär kvarleva från tiden som samlare och jägare. Dvs. att det inte fanns så mycket mat över från gårdagen, och att det därför var evolutionärt fördelaktigt att kunna hantera den ofrivilliga fastan.
LunaSpice
2015-10-09, 19:15
Äter inget till traditionell "frukost". Bryter fastan mellan 12-13. Breakfast är ju egentligen bara målet som bryter fastan så... :)
Vad äter ni till frukost?
Otroligt olika. Idag blev det chokladmousse toppat med hallon, nötter och kakaobitar. Låter kanske mer som en efterrätt, men det är på avokado så jag tycker det är helt okej :P
Igår blev det bröd med makrill, ett ägg, varm choklad och en clementin.
Dock hör jag fortfarande folk som säger ska du inte äta dagens viktigaste måltid.. *gah!* blir lika irriterad varje gång. Helhet! *host*
Ja, detta brukar jag också få höra rätt ofta när jag säger att jag inte äter frukost. Att frukost är "dagens viktigaste mål" måste nog vara en av de största myterna när det kommer till kost och hälsa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.