handdator

Visa fullständig version : 60 kg, 177 cm lång vill få synliga magrutor

Swe Tiger
2015-10-05, 20:04
Är smal 177 cm lång och väger ca 60 kg. Skulle vilja få bort underhudsfett från magen och få synliga magrutor. Dock har ju redan ganska låg vikt så bör ju egentligen inte väga mindre.
Magen är helt platt när jag står upp (tycker att jag se tendenser till magrutor beroende på ljuset) men när jag böjer mig framåt så kan man se bilringar.
Så kan man deffa när man ligger på gränsen till undervikt?

King Grub
2015-10-05, 20:10
Vad tror du är attraktivt med ett benrangel med magrutor? Ditt problem är för lite muskelmassa.

Swe Tiger
2015-10-05, 20:35
http://www.ladda-upp.se/bilder/ipvajluzcjapn/

Wzup2u
2015-10-05, 20:39
Skärpning upp 10 kg minst ist, och träna...
För du ska väl inte satsa på halloween 2015.

Bilringar för fan, det är inga bilringar när du böjer dig fram... Du måste ha lite fett och hud också...
Säger bara en sak, akta dig så tankarna inte går för långt, för ditt tänkande är inte sunt.

Aliaas
2015-10-05, 20:49
jösses.

Swe Tiger
2015-10-05, 21:05
Vad tror du är attraktivt med ett benrangel med magrutor? Ditt problem är för lite muskelmassa.

Benrangel? Tackar.
Skulle gärna öka i muskelmassa också. Men vill ha bort underhudsfettet.
När jag träna för över ett år sen vägde jag 58 kg och tror jag hade mer muskelmassa fast inga synliga magrutor. Kan säga att jag svårt o gå upp vikt trots att jag kan äta mkt. Verkar vara svårt att få bort underhudsfettet på buken just.

Wzup2u
2015-10-05, 21:10
Benrangel? Tackar.
Skulle gärna öka i muskelmassa också. Men vill ha bort underhudsfettet.
När jag träna för över ett år sen vägde jag 58 kg och tror jag hade mer muskelmassa fast inga synliga magrutor. Kan säga att jag svårt o gå upp vikt trots att jag kan äta mkt. Verkar vara svårt att få bort underhudsfettet på buken just.

Tror inte du har något underhudsfett.
Du saknar kilon och muskler ist, och det du beskriver stämmer inte och går inte ihop.

Bulka upp och träna ist, och deffa senare efter 10kg+

Swe Tiger
2015-10-06, 00:22
Tror inte du har något underhudsfett.
Du saknar kilon och muskler ist, och det du beskriver stämmer inte och går inte ihop.

Bulka upp och träna ist, och deffa senare efter 10kg+

Håller med om att det låter konstigt men så var det iaf
Bredare över bröstet och axlarna men vägde mindre så det jag ökat i vikt borde va fett.

Kan det va så att det inte finns några magrutor därför dom inte syns?

Swe Tiger
2015-10-06, 00:50
http://s17.postimg.org/h7eb7vni3/2015_10_06_01_37_44.jpg (http://postimg.org/image/h7eb7vni3/)

juckeyy
2015-10-06, 07:09
Börja träna mer mage.
Behandla magen som vilken muskelgrupp som helst.

cero
2015-10-06, 08:26
Nej, du bör inte "deffa". Träna på balans och sikta på att bli så stark som möjligt, så kommer din kroppskomposition förbättras.

Syns inte magrutorna ens när du spänner dig? För synliga rutor när du är avslappnad går inte.

gyros
2015-10-06, 08:35
Nej, du bör inte "deffa". Träna på balans och sikta på att bli så stark som möjligt, så kommer din kroppskomposition förbättras.

Syns inte magrutorna ens när du spänner dig? För synliga rutor när du är avslappnad går inte.

Varför balans?

King Grub
2015-10-06, 08:43
För att bygga muskler effektivt utan att lägga på sig kroppsfett = lägre kroppsfettprocent.

gyros
2015-10-06, 09:28
För att bygga muskler effektivt utan att lägga på sig kroppsfett = lägre kroppsfettprocent.

Intressant. Jag tog för givet att det var allmänt accepterat att bulk/deff alltid vore det bästa alternativet på sikt, men efter en snabb googling så verkar det ju inte vara så svart eller vitt.

gyros
2015-10-06, 09:35
Går det inte argumentera ur TS synvinkel för att det vore bättre att deffa hårdare i ett tidigare skede för att inte riskera att tappa muskler sedan? Med tanke på att det är svårare att behålla muskler ju mer man har så att säga?

cero
2015-10-06, 09:39
Går det inte argumentera ur TS synvinkel för att det vore bättre att deffa hårdare i ett tidigare skede för att inte riskera att tappa muskler sedan? Med tanke på att det är svårare att behålla muskler ju mer man har så att säga?

Vad menar du?

Shqypnia
2015-10-06, 09:43
Träna kontinuerligt och hårt samtidigt som du äter mycket bra mat! Du kommer tacka oss om några år.

gyros
2015-10-06, 09:46
Vad menar du?

Sorry, med "sedan" menar jag under kommande deffar naturligtvis. :cool:

cero
2015-10-06, 09:53
Nja. Deffar man ordentligt så bibehåller man sin muskelmassa oavsett hur mycket man har. Inget att oroa sig över.

Young Hef
2015-10-06, 11:00
Det ser ut som du åtminstonde behöver tappa 5kg för att få de rutorna du verkar vara ute efter. Men jag tycker precis som de tidigare i tråden har skrivit, lägg dig på balans och fokusera på att skaffa mer muskelmassa. Rutor på en spinkis är som stora bröst på en tjock tjej

Swe Tiger
2015-10-07, 17:14

Just ser man ju bara linjen ( linea alba) mellan de två magmusklerna (rectus abdomis). Så just nu har jag ett tvåpack om man kan säga så. Så vart är dom horisontella linjerna mellan själva magrutorna? Kommer dom när magmusklerna blir mer utvecklade? Eller är det fett som döljer dom?

cero
2015-10-07, 17:42
Spänner du dig eller är du avslappnad på bilden? Min mage ser ut som din när jag är avslappnad, men när jag spänner syns allt väldigt tydligt.

Vissa tror att man kan gå runt med tydliga rutor helt avlappnad. Går icke, såvida man inte är riktigt snorhård.

Swe Tiger
2015-10-07, 19:26
Tror jag slappnar av men syns inte mer om jag spänner mig.

Starke75an
2015-10-07, 20:28
Stackare. Som de andra nämnt. Träna och lägg på dig muskler utan att öka i vikt så kommer tvättbrädan.

Swe Tiger
2015-10-07, 20:55
Stackare. Som de andra nämnt. Träna och lägg på dig muskler utan att öka i vikt så kommer tvättbrädan.

Stackare? Vad är det för ton? :smash:

Donkens
2015-10-08, 23:07
Ingen vill vara orsaken till ätstörningar här, ta inte allt personligt, vi är en familj allihop här. Du kommer tacka dem flesta om du tar deras råd. Du har möjlighet att även bygga massa just nu, räcker att du ligger på balans.

Wzup2u
2015-10-09, 20:11
Hade inte lagt mig på balans som de flesta säger utan bulkat i lagom tempo, bygg och träna ordentligt istället, och fokusera inte bara på magrutor...

My opinion då jag tycker du bör gå upp istället för att titta på magrutor.
Behöver absolut inte svinbulka, men ligga på ett överskott iaf och köra gym.

Döärför jag förespråkar överskott i ditt läge är att du är ganska tunn och liten, och balans kan vara lurigt då det lika väl kan hamna på underskott, därav är överskott ett säkrare kort i ditt fall.

Har du en bild på hela kroppen?

ddr
2015-10-09, 20:36
Ett litet överskott som ovanstående säger så att du lägger på dig kvalitetskilon över tid istället så deffar du bort det hela någon gång i framtiden. (En diet nästa vinter fram tills sommaren 2017 exempelvis)

Tänk långsiktigt :)

Ozziking
2015-10-09, 20:46
Förstår verkligen inte hur balansträning fungerar. Då måste man ligga där ett bra tag right?

King Grub
2015-10-09, 20:52
Styrketräningen stimulerar proteinsyntesen precis på samma sätt på energibalans som på överskott.

Ozziking
2015-10-09, 21:03
Styrketräningen stimulerar proteinsyntesen precis på samma sätt på energibalans som på överskott.

Men växer musklerna lika "snabbt" på balans som på överskott? Styrkan gör ju verkligen inte det

Bossebäver
2015-10-09, 21:23
Men växer musklerna lika "snabbt" på balans som på överskott? Styrkan gör ju verkligen inte det

Nej. Bulk innebär mer tid i positiv energibalans. Det ensamt bygger muskler.

Ozziking
2015-10-09, 21:35

Tänkte väl...

EB är klurigt.

Gober
2015-10-09, 22:04
Tänkte väl...

EB är klurigt.

Därför du inte ska bry dig om det. Äta bra mat och träna hårt, kolla vågen då och då, se efter med ett måttband om det händer något eller bara titta i spegeln. Att försöka hamna på en exakt energibalans är nästan omöjligt om du inte äter exakt samma kost varje dag och lever ett exakt likadant liv varje dag.

Och vill man ha resultat av träningen är det bättre att äta lite för mycket än lite för lite. Men alla kan nog enas om att en regelrätt bulk med syfte att gå upp i vikt så snabbt så möjligt är värdelöst.

TS, som flera redan skrivit, du kommer bli ett vandrande lik om du ska deffa fram magrutor. Att deffa för en så smal kille som dig kommer bara leda till missnöje och kanske ännu värre, en ätstörning.

Ozziking
2015-10-09, 23:05
Hehe i know that, det är tråkigt, men är Mest nyfiken på hur det funkar. Sen om jag skulle vilja utgöra det i praktiken är en annan femma :D

Gerdler
2015-10-10, 18:36

Asså, problemet här är att det Grub säger är helt sant men är lätt att tolka fel. :)

Proteinsyntesen ökar av styrketräning oavsett om man är på balans eller överskott (och underskott).
Men det som skiljer energibalanstillstånden åt är att proteinnedbrytningen är mindre vid energiöverskott än energibalans.
Netto proteinbalansen är större. Så man kan säga att man bygger lika mycket muskler vid proteinbalans som vid bulk men man bryter inte ned lika mycket. :)

Swe Tiger
2015-10-12, 03:37
För att återknyta till mitt inlägg, vad beror det på att man bara ser två magmuskler på mig och linea alba? Beror det på fett som döljer själva magrutorna eller att dom helt enkelt inte är utvecklade?
Kan man inte bygga muskler samtidigt som man bränner fett?

Beemel
2015-10-12, 14:24
Så kan man deffa när man ligger på gränsen till undervikt?

Ja det kan man, fråga vilken anorektiker som helst....

Bossebäver
2015-10-12, 18:30
För att återknyta till mitt inlägg, vad beror det på att man bara ser två magmuskler på mig och linea alba? Beror det på fett som döljer själva magrutorna eller att dom helt enkelt inte är utvecklade?
Kan man inte bygga muskler samtidigt som man bränner fett?

En kombination med största sannolikhet och jo, det kan du.

Swe Tiger
2015-10-14, 08:36
En kombination med största sannolikhet och jo, det kan du.

Dåså