Visa fullständig version : ägarbytespapper + parkeringsböter
sålde en bil 12 september, han som köpte bilen fick parkeringsböter den 13 september som han inte betalade, ägarbytet vart inte registrerat förens 14 september. Nu är frågan kan jag tvingas betala fast det står 12 september på lappen för ägarbyte. Fick nämligen hemskickat inbetalningskort som jag såg idag när jag kom hem från Rhodos
Var det du som skicka in lappen? Står det den 12e så gällar ägarbytet från dess.
skrev ni under 12 sep på ägarbyte pappret så är ju ägarbytet 12 sep...
och fick han böter den 13e så ska ju han betala... hade varit knivigt som det hänt den 12e samma dag fast senare på dagen/kvällen då han hämtat den...
Den 12 september står på lappen, jag knäppte även kort på pappret
Paperbasket
2015-10-05, 06:33
Då behöver du inte oroa dig. Står datumet tydligt på pappret så.
hahavaffan
2015-10-05, 06:47
Det jobbiga är ju att ha med utfärdarna av P-boten att göra. Dom är oftast helt dumma i huvudet, och du kommer gissningsvis behöva betala boten och sen överklaga och hålla på ett bra tag innan det är löst. Att skita i att betala den lär inte funka.
Det jobbiga är ju att ha med utfärdarna av P-boten att göra. Dom är oftast helt dumma i huvudet, och du kommer gissningsvis behöva betala boten och sen överklaga och hålla på ett bra tag innan det är löst. Att skita i att betala den lär inte funka.
Om det är ett privat parkeringsbolag bestrider du självklart kontrollavgiften och påpekar att du inte var ägare till bilen vid den tidpunkten. Skicka med eventuella bevis så brukar det gå smidigare.
Mer information om hur man går till väga för bestridande vid kontrollavgift (privat markägare) eller överklagande av felparkeringsavgift (pappa staten har varit framme och hytt med fingret) kan, bland annat, ses i länken nedan: https://www.motormannen.se/radgivning/parkering/felparkering-och-avgifter/'
Edit: Inlägget var självklart riktat till Jackman.
Ring till de som utfärdat boten och prata trevligt med dem först sedan kan du dra igång med allt annat.
Ibland så kan enklaste lösningen fungera, men trevligt brukar fungera bäst.
ARMSTARK
2015-10-05, 07:12
Ring och snacka med han som köpte bilen först, är han inte helt efterbliven så säger han att det är klart att han betalar boten.
Man ska aldrig vara helt säker med dessa p vakter...
Hade parkerat min bil 10.00 i huset men hade råkat sätta den på 10.05 ish... Då får vakten för sig att jag har stått där i 23 h o 55 minuter i huset....
Huset var helt tomt när jag kom och de kollar huset var 3e timme..
Jag fick trots allt betala bötern för de på telefon vägrade ge med sig. Bad alla som jobbar på det företaget kan dra åt helvete i telefonen.
Old Nick
2015-10-05, 18:08
Man ska aldrig vara helt säker med dessa p vakter...
Hade parkerat min bil 10.00 i huset men hade råkat sätta den på 10.05 ish... Då får vakten för sig att jag har stått där i 23 h o 55 minuter i huset....
Huset var helt tomt när jag kom och de kollar huset var 3e timme..
Jag fick trots allt betala bötern för de på telefon vägrade ge med sig. Bad alla som jobbar på det företaget kan dra åt helvete i telefonen.
Jag har fått parkeringsböter för att jag stått utanför rutan. Trots att bilen stod så centrerad den bara kunde, mitt i rutan. Jag har även fått böter där det står att bilen varit parkerad på ställen den aldrig stått på.
Och det går aldrig att bestrida verkar det som. Det är för det mesta bara att att bita ihop, betala och gå vidare med livet. Att bli förbannad och bitter ger ingenting.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.