handdator

Visa fullständig version : Ngn som släd tränar?

Unsub
2015-10-04, 02:12
Hej

Undrar om någon använder släde i sin träning?, d vs en som man drar/knuffar på.

Tycker du att det har gett något, överföringseffekter på styrketräning, kondition , sport prestationer?.

Hur lägger du upp träningen, under vilka pass, set/rep/duration.

Har sneglat på två slädar som vi har på mitt nuvarande gym men är lite tveksam om det ger något. ser dock kul ut.

Tack för eventuella svar.

Minikubik
2015-10-04, 07:56
Tycker slädträning är underbart. Eller egentligen tycker jag det är piss för jag rosslar flåsar och svettas varje gång.
Hyr mycket det har gett i ren gym styrka låter jag vara osagt, men konditionsmässigt ger det väldigt mycket på kort tid.
Körde det mycket när jag bodde på landet(släde på tomten) typ 3-4 ggr vecka på vilodagar. Mängden vikt var olika, mindre om jag körde i backe eller för snabbhet och mer om jag ville ta i och kämpa. Ett pass tog kanske en kvart-tjugo minuter sen var jag helt slut.
Testa och känn dig fram, du lär inte bli besviken

Payter
2015-10-04, 09:12
Om man släppar den medans man går baklänges tar det grymt bra på låren,annars precis som den andra kommentaren-grymt jobbigt!

Tap3worm
2015-10-04, 12:45
Har en på gymmet och använder den då och då. Kör lite amerikansk fotboll utanför gymmet, där tycker jag att det gett en hel del; hålla låg tyngdpunkt, uthållighet, fotarbete mm.
Brukar avsluta med den på benpassen. Skiftar mellan att köra intervall-liknande (då med lite lättare vikter) och att försöka lassa på maxvikter och bara få släden framåt.

Tapeworm
- Mobilen