handdator

Visa fullständig version : Våld och skottlossning och sånt på gym

Loke
2015-09-29, 06:53
http://www.unt.se/uppland/uppsala/skottlossning-inne-i-gymlokal-3903067.aspx:

Minst en gärningsman har avlossat skott inne i Friskis & Svettis lokal i Ekeby. Ingen gripen i nuläget.

Vid 22-tiden fick polisen in larm om en skottlossning i Friskis & Svettis lokal i Ekeby utanför Uppsala.

Minst en gärningsman ska ha avlossat skott med någon form av vapen både utomhus och inomhus i anslutning till gymlokalens entrè.

- Vi har hittat en del hylsor i anslutning till platsen, säger Kenneth Sundin, länsvakthavande polisbefäl.

Hur många vapen som avfyrats eller vilken typ av vapen som använts är inte fastslaget i nuläget och polisen inväntar analys på hylsorna som hittats.

Ingen misstänkt har gripits och ingen skadades i skottlossningen. I nuläget är det okänt om det rör sig om en ensam gärningsman eller flera, uppger polisen.

Ingen av gymkunderna eller personalen hade sett något av händelsen, uppger polisen.

- Det är vid entrén som skotten har avlossats och själva gymlokalen är en bit längre in i byggnaden. Därför har de som befann sig i gymmet inte sett något utan endast hört skott, säger Kenneth Sundin.

Polisen arbetar med att få fram vad som hänt på platsen då uppgifter från vittnen inte stämmer överens med varandra, uppger polisen.

- Vi har hört en del personer som befann sig utanför gymmet men där går vittnesuppgifterna isär, säger Kenneth Sundin.

Polisen har inlett en förundersökning gällande mordförsök.

På tisdagsmorgonen meddelar polisens presstalesperson Christer Nordström att en teknisk undersökning kommer att genomföras under förmiddagen.

- Vi har pratat med flera personer under natten, men vi har fortfarande inte gripit någon och motivet till skottlossningen är ännu okänt.

Detta känns ju måttligt kul då jag ofta är en av de som sköter stängningen i detta gym. Nu verkar de mest ha skjutit in i entren, det får väl tolkas som en sorts hot, även om ingen verkar ha varit direkt utsatt. Vad är det värsta som hänt i era träningslokaler? Är det kanske vanligt med skottlossning på gym ute i landet?

Ladugårdsdörr
2015-09-29, 07:29
Kan det vara Sats/Elexia som ligger bakom?

cero
2015-09-29, 07:39
Du kan nog vara lugnt, troligtvis var det ingen som bara började skjuta slumpmässigt. Aldrig någonsin varit med om ens bråk på ett gym.

Shqypnia
2015-09-29, 08:06
När folk vill skjuta på varandra så gör de det på mammas egna begravning.

Robbles
2015-09-29, 10:25
Vad är det värsta som hänt i era träningslokaler? Är det kanske vanligt med skottlossning på gym ute i landet?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20368868.ab

Bärsärk
2015-09-29, 10:53
De enda vapen jag har med mig ner på gymmet är de som hänger ner från axeln!

Blue.plz
2015-09-29, 11:17
Tänk på att det dödliga våldet har minskat.

filmjölk
2015-09-29, 11:44
Det är jäkligt otäckt när sådant händer i en "sådan" ort. Det är (väl?) hyfsat etniskt homogent och lugnt i vanliga fall. Man måste sluta utgå ifrån att hela Sverige är helt avtrubbat inför sådant här.

Loke
2015-09-29, 11:46
Tänk på att det dödliga våldet har minskat.

Tja, inget dödligt våld har ju skett här heller? Pucko.

Tricce
2015-09-29, 12:09

Japp så denna skottlossning är helt harmlös och inget att bekymra sig över. Varför ens skapa tråden ;)

Loke
2015-09-29, 12:34
Japp så denna skottlossning är helt harmlös och inget att bekymra sig över. Varför ens skapa tråden ;)

Tja, syftet med att skapa tråden var iaf inte att upprepa en tråd som redan finns.

filmjölk
2015-09-29, 15:34
Jag tränade förr på ett gym där det hände en del tråkigheter, fast ingen sköt med vapen. En tjej i personalen blev stalkad och hotad av en numera avliden person, som även stalkade andra tjejer som tränade där. Jag blev hotad att jag skulle plockas på gymmet (fast det var inte i samband med något jag gjorde i gymmet utan för en upplevd kränkning som jag utsatt honom för i mitt jobb på psyket, och psykpatienten tränade på samma ställe).

Blue.plz
2015-09-29, 19:05

Tagga ned mannen. Ser inte någonting motsägande?

Herr Oberst
2015-09-29, 20:47

:thumbup: :laugh:
Skottlossning och ingen dog = minskning av dödligt våld. Fler såna här händelser och man kan snart känna sig 100% trygg.

F Ultra
2015-09-29, 22:21
:thumbup: :laugh:
Skottlossning och ingen dog = minskning av dödligt våld. Fler såna här händelser och man kan snart känna sig 100% trygg.

Hade vi haft noll dödsfall och skador men samtidigt ökat antal skottlossningar så hade iaf jag sett det som ett säkrare samhälle. Sen är det inte riktigt så som brottsstatistiken räknar heller iofs (dvs som antal dödsfall per skottlossningar).

Scratch89
2015-09-29, 22:28
Var och gästtränade på Nordic Wellness Odinsgatan i våras när två invandrargangsterkillar helt plötsligt flög på varandra i omklädningsrummet och slogs så det skvätte blod och förstördes skåp. Jag låste in mig på toaletten och väntade där tills polisen kom (vilket var jäkligt fort!). Like a swede. :D

Loke
2015-09-29, 23:06
Var och gästtränade på Nordic Wellness Odinsgatan i våras när två invandrargangsterkillar helt plötsligt flög på varandra i omklädningsrummet och slogs så det skvätte blod och förstördes skåp. Jag låste in mig på toaletten och väntade där tills polisen kom (vilket var jäkligt fort!). Like a swede. :D

Usch! Bra val där tror jag. Inte så dumt att va svenne ibland.

PureWhey
2015-09-29, 23:39
Du skulle dragit fram mobilen och skrikit "WOOOOOORLLLDSTAAAR!! WORLDSTAAR!! YEEEEE!"

Agitator
2015-09-29, 23:47
Vad gjorde resten av gymmet Scratch89?