Visa fullständig version : Nått mitt mål för viktnedgång, nu då?
patrik747
2015-09-21, 14:32
Hej kolo!
Jag har nu två hekto kvar till mitt mål på 75kg. Jag började i november förra året på 94kg. Har har styrketränat, crossfittat, joggat och promenerat. Kostmässigt har jag loggat allt i Lifesum, jag äter ca 2200kcal per dag, jag har ett väldigt aktivt jobb där jag går och lyfter en del. Jag är 31år gammal, 183cm och väger 75.2kg.
Nu till frågan :)
Vad ska jag göra nu? Jag har fortfarande en del fett runt midjan, midjemåttet mäter 92cm nu imorse. Fortsätter jag "deffa" kommer jag väl se ut som Skeletor? Tanken är att jag kanske skulle börja med att ändra i Lifesum till "Balans? Då borde jag hamna på ca: 2800kcal per dag, förhoppningen är ju då att kunna bygga på mig muskler. Kommer mitt midjemått ändå minska trots att jag börjar äta mer? Jag förstår ju att man tappar fett på underskott och vice versa. Eller är det så att om jag börjar äta mer och fortfarande tränar hårt kanske fettet runt midjan "ordnar upp sig" så att säga? Isåfall kanske det ändå är bättre att låta det fettet sitta kvar och försöka få bort det mot sommaren?
De 2800kcal jag då kommer få äta fyller jag ju med kvalitetsmat såklart. Inte Gott&blandat :)
Kanske ska tillägga att målet ändå är nånstans att få en Fightclub-kropp. Går det? Eller har jag blivit för gammal och bukfet?
Det blev en lång post, skickar gärna upp bilder om nån skulle vilja se för att kunna hjälpa mig. Alla inputs är bra :)
Mvh Patrik
Skit i fight club. Du ska bulka!! Det är gott och det är manligt. Bli viking, som han här:
https://www.youtube.com/watch?v=4f7DvyBwgPo
+ gott&blandat, glass, frukt& mandel, Schweizernöt <-- vem fan kan stava det här?
Fast om du nu tvunget vill leva på nån sorts balans så är det väl bara att lägga till lite krubb på din deffmat. Om du vill bli av med fettet runt magen så skulle jag föreslå en kortare paus i deffen och sedan fortsätta ned. Så har jag gjort de gånger jag har tagit mig från 20%+ till under 10%. Det tar liksom för lång tid och man blir mentalt och fysiskt trött på att deffa och resultaten blir sämre efter en lång deff, tror det kan vara hormonerna som spökar till det efter ett tag. Det är kanske individuellt men jag förespråkar en paus i deffen om den behöver vara längre än typ 2-3 månader.
patrik747
2015-09-21, 16:00
Skit i fight club. Du ska bulka!! Det är gott och det är manligt. Bli viking, som han här:
https://www.youtube.com/watch?v=4f7DvyBwgPo
+ gott&blandat, glass, frukt& mandel, Schweizernöt <-- vem fan kan stava det här?
Fast om du nu tvunget vill leva på nån sorts balans så är det väl bara att lägga till lite krubb på din deffmat. Om du vill bli av med fettet runt magen så skulle jag föreslå en kortare paus i deffen och sedan fortsätta ned. Så har jag gjort de gånger jag har tagit mig från 20%+ till under 10%. Det tar liksom för lång tid och man blir mentalt och fysiskt trött på att deffa och resultaten blir sämre efter en lång deff, tror det kan vara hormonerna som spökar till det efter ett tag. Det är kanske individuellt men jag förespråkar en paus i deffen om den behöver vara längre än typ 2-3 månader.
Tack för svaret!
Haha, skön snubbe där *flex*
Ja, det kanske låter som en sund idé. Jag känner att jag blir allt oftare sjuk, förkyld och hängig. Kanske ett års diet börjat sätta sina spår, säkert även mentalt utan att man kanske tänker på det.
Ditt förslag låter ju faktiskt sunt. Jag kommer ju när det är dags för deff igen att ha ett bättre utgångsläge, säg att jag kör igång nästa deff i april t.ex. så kommer jag ju kanske ha lite mer muskler vilket gör att jag kanske inte så jävla bengetig ut. När jag började i november förra året var jag ju bara fet. Nästa deff kommer jag ju ändå vara i ett utgångsläge där jag är i "hyfsad form". Har jag fel? *drool*
Tack för svaret!
Haha, skön snubbe där *flex*
Ja, det kanske låter som en sund idé. Jag känner att jag blir allt oftare sjuk, förkyld och hängig. Kanske ett års diet börjat sätta sina spår, säkert även mentalt utan att man kanske tänker på det.
Ditt förslag låter ju faktiskt sunt. Jag kommer ju när det är dags för deff igen att ha ett bättre utgångsläge, säg att jag kör igång nästa deff i april t.ex. så kommer jag ju kanske ha lite mer muskler vilket gör att jag kanske inte så jävla bengetig ut. När jag började i november förra året var jag ju bara fet. Nästa deff kommer jag ju ändå vara i ett utgångsläge där jag är i "hyfsad form". Har jag fel? *drool*
Jag tycker du tänker helt rätt.
Ojoj har du deffat i ett helt år? Det är starkt jobbat. Egentligen tycker jag att du kan köra igång nästa deff innan april men vänta till efter jul åtminstone så du kan käka knäck och skinka utan att skämmas. Sen brukar jag bli frusen och förkyld extra lätt när jag deffar på vintern så jag försöker undvika det. Så bor du i Norrland så kanske april är lagom baserat på det. :-)
Se bara till att träna och bygg styrka under tiden som du ligger på balans. Kommer gå skitbra!
patrik747
2015-09-21, 16:31
Jag tycker du tänker helt rätt.
Ojoj har du deffat i ett helt år? Det är starkt jobbat. Egentligen tycker jag att du kan köra igång nästa deff innan april men vänta till efter jul åtminstone så du kan käka knäck och skinka utan att skämmas. Sen brukar jag bli frusen och förkyld extra lätt när jag deffar på vintern så jag försöker undvika det. Så bor du i Norrland så kanske april är lagom baserat på det. :-)
Se bara till att träna och bygg styrka under tiden som du ligger på balans. Kommer gå skitbra!
Jo, jag började i november nångång förra året. Sen har det ju inte varit konstant underskott såklart. Klart det slank ner nån påse kanelgifflar, pizzor osv under resans gång. Men de gånger jag ätit över så har jag tränat mer för att kompensera. Så det har ju varit viktnedgång sedan november.
Haha ja, här uppe börjar vintern 1:a september och slutar 1:a juli. Så, 10 månaders vinter *gah!*
Tack för svaret, uppskattas innerligt! Då kommer jag gör så att jag ställer om min lilla Lifesum-app (som för övrigt är ovärderlig) till balans direkt vikten når 75kg. Spelar ingen roll omän jag väger 75.2kg, jag ska till 75kg, vägrar ge upp när man har 2hg kvar :hbang:
Tar gärna fler inputs :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.