handdator

Visa fullständig version : Räcker inte proteintillskott + vanligt kostschema

erik993
2015-09-17, 18:51
Hej

Något jag upplevt och andra i liknande situation, är att man som student oftast får problem med ekonomin och tröttnar på träningen p.g.a av allt mat som måste införskaffas.

Såklart bygger man mer muskler med överätningen, men jag tänkte, man kan väl bygga stora muskler ändå fast över lång tid.

Men det blir ju enklare att hålla på med det över lång tid utan att behöva laga mat hela tiden, bli av med pengar och äta som en häst.
Jag har inga problem med timmarna i gymmet, dom älskar jag, men allt jävla käkande alltså.

med normal näringsrik kost menar jag

Frukost, proteintillskott
Lunch, som innehåller mycket kött, kolhydrater osv
Något mellanmål
Middag, återigen stor middag med kött

Alltså, inga salladsmiddagar direkt utan 3 av dessa 4 mål på dagen innehåller mycket mat, stora mackladdningar, rejäla måltider, fisk, kyckling eller kött osv

Där emellan klämmer man in 3 proteinshakes

Sen gymma 3-4 dagar i veckan
Och göra detta i 3-4 år måste väl ändå ge stora muskler?
Jag snackar nu om en kille som vill bli lite biffigare och starkare bara, inte som satsar på bodybuilder

Vill man satsa på att bli kroppsbyggare fattar jag att detta såklart inte gäller utan då måste man vara extremt noga med kosten.

men för att bryta ner det

Äta proteintillskott
Äta ordentligt med mat
undvika alkohol
Träna 3-4 dagar i veckan stenhårt

Då måste man väl bygga muskler?

Eller är den extrema överätningen sjukt viktigt även för de som inte satsar elit eller att bli gigantisk?

King Grub
2015-09-17, 18:52
Man behöver inte ens proteindrinkarna.

erik993
2015-09-17, 19:41
Okej, källa på det?
Hur gör man istället då?
Måste man få i sig all protein via den naturliga kosten då eller hur funkar detta?

kan man bygga muskler på vanligt kostschema, som för en vanlig person som äter kött?

Wzup2u
2015-09-17, 20:08
Genom vanlig husmanskost med variation och tillräckligt på tallriken vet du säkerligen att det räcker...

& speciellt under bulk ska det inte vara några problem alls, och så som du skriver att du äter räcker nog proteinet, blir du osäker drick 1 liter mjölk till måltiden isf.

& vad begär du för källa? omöjligt för oss att se din tallrik mat...

Aliaas
2015-09-17, 20:25
Tänk efter lite nu gubben....

För att ligga på ett litet överskott som fortfarande ger dig bra ökningar krävs cirka 300 kcal över din energibalans.

Du har alltså inte råd/ork att äta typ 2 dl havregryn/ris eller 120 gram bröd eller en näve jordnötter mer per dag?

Get real.

Skickat från min E6553 via Tapatalk

King Grub
2015-09-17, 20:45
Okej, källa på det?

Haha, källa på att man inte behöver proteinpulver för att bygga muskler? :D

Jeneric
2015-09-17, 20:55
Okej, källa på det?
Hur gör man istället då?
Måste man få i sig all protein via den naturliga kosten då eller hur funkar detta?

kan man bygga muskler på vanligt kostschema, som för en vanlig person som äter kött?

Vad skulle det göra för skillnad om du fick samma proteinmängd från mer normal mat?

Linjedomarn
2015-09-17, 21:19
Du kan ju inte säga att du inte har råd att äta nog med mat. Välj andra billigare livsmedel och lägg pengarna på mat istället för att springa runt och sippa på proteindrinkar.

HMS Laestander
2015-09-17, 21:55
Det känns som att dina optionani-nivåer når sjukliga höjder.

Det är inte svårare än att träna, äta och sova. Man behöver inte vara så nitisk i början, se till att få träningen gjord bara.

Morty
2015-09-18, 00:45
Haha, källa på att man inte behöver proteinpulver för att bygga muskler? :D

Haru källa på att du inte behöver källa??

TS: Softa lite. Utveckla en glädje till den rörelse och sociala samvara träningen ger. Nörda ner dig lite i arbetsfysiologi, biomekanik, kinesiologi, idrottsnutrition eller något annat ämne som rör träning. Lär dig uppskatta att pusha din kropp några gånger i veckan. Kosttillskott är fan mer hobby än nödvändigt.

Bärsärk
2015-09-18, 05:58
Kroppen mår inte bra av att vara "stressad" över att göra allt optimalt hela tiden, så lägg ner med det där direkt och börja träna/intressera dig för kost och mat för att du tycker det är roligt och inte för att du vill göra allt rätt.

Ingen gör allt rätt, man kan inte göra allt rätt.

Wipflash
2015-09-18, 08:07
King grub kan

nisse1976
2015-09-18, 10:53
Okej, källa på det?
Hur gör man istället då?

Som KG skriver är det lite märkligt att be om källa på.
Proteinpulver är bara ett sätt av flera att få i sig protein.
Precis som löpning är ett sätt av flera att öka kondition
Eller äta 5 chipspåsar är ett sätt av flera att få ont i magen.

Inte skulle du be om källa på att man inte behöver springa för att öka sin kondition eller inte behöver äta 5 chipspåsar för att få ont i magen?