Visa fullständig version : Behöver råd från utbildade PT's
fantomen13
2015-09-17, 13:39
Hejhej!
Jag känner att jag behöver lite råd.
Jag är alldeles nyligen utbildad till Personlig Tränare.
Gick en utbildning på 2 veckor, och har nu fått min licens för en vecka sedan.
Frågan jag har är, ni som själva har varit nyutbildade personliga tränare.. Är det okej att känna sig väldigt osäker inom detta? Jag känner trots min utbildning att jag inte är "redo"
Var på arbetsintervju häromdagen och kände mig lite vilsen, de ställde hundratals frågor om varje övning vi körde och jag blev lite ställd och känner mig nu ännu mer nervös inför nästa arbetsintervju.
sedan är jag väldigt rädd att en kund ska vilja ha hjälp med sina skador tex. Vi fick nämligen inte lära oss någonting om skador alls.
Ni som är utbildade Personliga tränare, hur lång tid tog det innan ni började jobba inom yrket? Hur gick ni tillväga? Kände ni er osäkra eller snarare att ni hade koll på allt, måste man veta skador osv? Vad är viktigt att tänka på?
Tacksam för svar
leetaajz
2015-09-17, 13:53
Är inte tanken bakom en utbildning att man ska lära sig något?
shut teh face
2015-09-17, 14:00
Känns som två veckor är för kort tid ...
No shit?
TS:
Du får försöka läsa på utanför jobbet rekommenderar jag! Ingen kommer tycka du är kass så länge du inte slänger ur dig massa broscience. Frågar en kund någonting så är det okay att säga att du inte vet, och att det kanske beror på osv..
Det finns ju inte så många raka svar att ge ändå så du bör kunna känna sig säker tycker jag! Lägg bara ner tid och energi på dina kunder så kommer det säkert gå bra.
Ricken13
2015-09-17, 14:16
Jag kan tycka att det är ett friskhetstecken att du inser att du inte har all kunskap. :)
Tja,. förväntade du dig att lära dig allt på 2 veckor?
Ska man bli en bra PT måste man ha ett eget stort intresse. Så man har lagt/kommer lägga hundratals timmar på fritiden med.
Att man sedan vill "köpa" sin licens får man göra det.