handdator

Visa fullständig version : Äta innan morgonträning?

Smashups
2015-09-16, 19:23
Hej,

Jag är just nu mitt uppe i bulken och skulle vilja lägga mina pass på morgonen istället för under lunchen då det blir för stressigt att hinna både träna och äta under lunchen.

Problemet jag har då är att jag skulle behöva köra mitt gympass mellan 6.00-7.00 på morgonen och vill helst bara kunna gå upp ur sängen, slänga i mig något snabbt och sedan cykla till gymmet.

Hur kan jag göra detta på ett så optimalt sätt som möjligt, räcker det att äta en tallrik med havregrynsgröt + en vassleshake en kvart innan passet eller bör jag äta redan en timme innan? Jag kommer att hinna äta mer frukost efter passet, det är inget problem, men just näringsintaget innan är det som blir lite tajt.

Linjedomarn
2015-09-16, 19:32
Det funkar alldeles utmärkt.

King Grub
2015-09-16, 19:48
Du kan träna helt fastande om det känns bättre. Muskeluppbyggnaden av proteinintag efter träning blir större om man inte äter innan, så det är ingen fara, om det känns bättre.

Isseman
2015-09-16, 19:50
Ät allt efter träningen:)

Wzup2u
2015-09-16, 19:56
Frukost är överskattat, skit i den och ät efter träningen isf...
men behöver du energin och äter dåligt på kvällen innan kasta i dig något...

Man ska inte kasta i sig mat bara för att... din kalorier fyller du säkert ut på överskott endå under dygnet.

Något som funkar på mig är att kolhydratsladda ordentligt på kvällen innan.

VoDaresVins
2015-09-16, 20:01
Kanske känns lite ovant först om man alltid börjat morgonen med frukost men har inte haft några problem att prestera under mina 1 timmes pass på tom mage.

Ozziking
2015-09-16, 20:03
1. Usch & fy för att äta så nära in på träningen.
2. Usch & fy för att äta så tidigt.
3. Ät efter träningen! Mycket skönare.

Smashups
2015-09-16, 20:27
Du kan träna helt fastande om det känns bättre. Muskeluppbyggnaden av proteinintag efter träning blir större om man inte äter innan, så det är ingen fara, om det känns bättre.

Men vassle innan kan inte göra någon skada för muskeluppbyggnaden?

Wzup2u
2015-09-16, 20:32
skada nej...varför? menar du att det skadar?? eller menar du att det är bättre med vassle innan träning?

ät frukost om du behöver och känner för det, annars skit i det och ta din vassle efter passet ist..

Se sedan till att få i dig tillräckligt av maten under hela dygnet för att täcka pfk och mål.