handdator

Visa fullständig version : deff eller balans?

Eriky
2015-09-15, 12:27
Hej! Jag är en tjej på 18 år, tränar hård styrketräning (mycket tynga basövningar) samt MMA/brottning/BJJ. Jag skulle själv vilja säga att jag har rätt mycket muskler, men samtidigt en del fett. Just nu försöker jag komma på hur jag vill lägga upp min kost. Jag skulle gärna vilja skala av några kilon men samtidigt vill jag inte deffa för att kunna träna hårt med mycket energi. Visst, tar väl ett tag in i deffen innan man känner att energin börjar bli sämre men iallafall.
Min tanke just nu är att lägga mig på balans och låta träningen sköta underskottet om ni förstår hur jag menar. Låter det som en bra idée för att bli av med lite fett men fortfarande kunna träna 5-6 hårda pass i veckan med mycket energi. Blir 2 pass MMA, ett pass brottning, ett pass bjj sen gym utöver det. (och ja, jag trivs med att träna så mycket.) Tacksam för era idéer och tankar! :)

Shqypnia
2015-09-16, 08:26
Hur mycket fettfri massa pratar vi om? 6-8 veckors diet tex kan du klara av utan problem och dessutom börjar en diet ge en 'nytändning' för träningen!