handdator

Visa fullständig version : Vad tycker ni om mitt upplägg?

maker111
2015-09-04, 16:38
Tjena! Har jobbat ett tag mot att få magrutor osv, börjar närma mig.
Är man på 28 år, 173cm lång och väger ca 70kg.

Detta är upplägget jag kör, har gjort det ganska länge och det funkar bra rent praktiskt och resultatmässigt tror jag, men vet inte vad man kan förvänta sig. Har fått in väldigt bra rutiner och vill inte ändra mkt alls, mest bara få bekräftat att jag inte gör något helt fel eller så. Och säg inte att jag ska äta kyckling, för det vet jag att jag borde, överväger att börja men vi får se :)

Kost:
Frulle: 3 ägg sunny side up stekta i cocosolja.
Lunch: 250g 12% nötfärs, en gul lök, 4-5 stora champinjoner och 4-6 stora broccoli steker ihop allt och blandar det. Steks i riktigt med cocosolja.
Middag: 500g lindbergs(?) naturellkvarg blandat med fun light.
Gymdagar äter jag också en proteinshake.
Kan räkna kcal på det senare, har för mig att det landar på ca 1600kcal/dag.

Träning:
Starting strength dvs 3x5, tungt.
Pass A: Böj, bänk, mark.
Pass B: Böj, chins, press
Tot 3 gånger i veckan.

Powerwalk 1 timme 3 gånger i veckan.

Övrigt:
Tillskott:
3 kapslar omega3
1 tabless D-vitamin
2 kapslar ZMA(zink och magnesium främst).

henrikl
2015-09-04, 16:48
Skulle aldrig palla träna hårt med så lite kolhydrater.... I och för sig har jag min balans på över dubbla ditt intag, men du har av någon anledning valt att nolla dessa. Varför?

Wzup2u
2015-09-04, 18:46
För hård diet, sett till din vikt tycker iaf jag.
Du har råd med kolhydrater och bättre middag.

Vad är målet? viktminskning? och enbart magrutor? isf får du ju sikta på lågt bf men hur kommer du se ut rippad?
Bilder i detta läget är att föredra, man kan även ha synliga magrutor på 80kg på din längd om man är välbyggd.

Alltså ganska svårt att avgöra utan bilder, men din kost tycker jag inte är bra i vilket fall.
Men mer info tack...

maker111
2015-09-04, 19:46
Skulle aldrig palla träna hårt med så lite kolhydrater.... I och för sig har jag min balans på över dubbla ditt intag, men du har av någon anledning valt att nolla dessa. Varför?

För hård diet, sett till din vikt tycker iaf jag.
Du har råd med kolhydrater och bättre middag.

Vad är målet? viktminskning? och enbart magrutor? isf får du ju sikta på lågt bf men hur kommer du se ut rippad?
Bilder i detta läget är att föredra, man kan även ha synliga magrutor på 80kg på din längd om man är välbyggd.

Alltså ganska svårt att avgöra utan bilder, men din kost tycker jag inte är bra i vilket fall.
Men mer info tack...

Glömde nämna en ganska viktig grej, jag jobbar hemifrån så en vanlig dag om jag inte hittar på något osv så är jag bara hemma och rör mig ju inte särskilt mycket då.

Målet är att få en rippad kropp, med planen att få ner bf% till ensiffrigt eller nära och sen bulka lite. Jag har lagt på mig rätt mkt muskler sen jag började och ökat rätt mkt i vikt i alla övningar också, antar att det är vad som kallas newbiegains.

Att jag inte äter några kolhydrater är bara av praktiska skäl, mina måltider är så smidiga att göra.

Vad menar ni med att min diet är för hård? Det är inte svårt för mig att hålla alls, visst en stund innan jag äter har jag börjat bli hungrig men inte så farligt. Finns det någon anledning att lägga till kolhydrater?
F.ö att äta kvarg till middag är inget problem, tycker det är rätt gott och så är det väldigt smidigt.
Händer såklart att jag äter annat, typ en hamburgare utan pommes.

Kanske hjälper att berätta vad jag kör på för vikter(3x5):
bänk: 70kg
Chins senast: 11,8,7st
Mark: 120kg(men måste gå ner i vikt, märkt att jag tappat lite i teknik)
Press: 40kg
Frontböj: 62.5, var uppe på 70kg men tyckte det var obehagligt så har börjat om.

Tog en bild på mig nu.
http://i.imgur.com/LPBObV0.jpg

zodiac
2015-09-08, 13:19
Med för hård diet så brukar man mena att du äter för lite och du tappar mer muskler än nödvändigt. Det är dock svårt att säga innan man vet hur mycket du går ner per vecka/månad. Man vill ju helst inte gå ner mer än 0.5kg/vecka.

Enligt mina egna erfarenheter så går jag ner snabbare om jag äter fettsnålt och mer kolhydrater än tvärtom, plus att jag känner mig mer pigg och presterar bättre på gymmet, därav kan jag bara rekommendera att äta mer kolhydrater och dra ner på fettet. Va finns det för poäng att steka ägg i kokosfett liksom, använd en stekpanna som inte äggen fastnar i så slipper du äta det.