Visa fullständig version : Ballen somnar när jag kör spinningcykel
Tar inte mer än 5-10 minuter så är jag helt avdomnad "där nere", ganska obehagligt. Googlat runt lite och det verkar vara rätt vanligt, men går de göra något åt det? Folk säger att man ska köra på cykelbyxor med dyna i men jag vet inte om de flyger riktigt på gymmet.
Har provat ställa in sadeln, tycker inte de blir nån skillnad.
Lyft på röva några sekunder då och då kanske hjälper?
Köp en sån gel sadelöverdrag, det hade jag kört med ändå. Cykelsadeln på gymmet måste ju vara den mest utsatte på hela gymmet!
unsuspected
2015-09-03, 21:43
Går att bli impotent av en felaktigt inställd sadel så hade kört cykelbyxor om jag vore dig.
För det första så är det inte helt enkelt att hitta rätt sittposition på en cykel för att maximera komfort och pedaleffekt samtidigt. Sadelposition, höjd och lutning. Jag vill gärna vinkla min sadel lite framåt t.ex. bara nån grad eller två typ, men ändå märkbart. Justera styret också så att du bara sitter så framåtlutad som du klarar av.
Sadeln i sig kan också vara ett problem. Den måste passa din röv (eller snarare dina sittben) för att kunna göra sitt jobb. Kontakttrycket mellan kropp och sadel måste vara högt här för att det ska vara lägre mellan dajmkryss och pung. För vanlig ömhet till följd av ovana kan kanske den vanliga uppfattningen att en mjukare sadel är "skönare" stämma, men för domningar och viktfördelningen på själva sadeln kan det vara katastrof.
Att bara använda cykelbyxor kommer till 99% sannolikhet inte hjälpa, du gör nåt annat fel.
ARMSTARK
2015-09-04, 07:39
Dat rubrik! :laugh:
I länder som Kina där alla cycklar har det uppmärksammats att potensen är sämre. Jag skulle försöka hitta ett sätt att undvika domningarna, låter inte bra.
Luta sadeln några grader framåt, tipsar bekanten som cyklar mycket.
Har samma problem allt från penis, pung, salta biten och anus somnar totalt. Hjälper som Wao säger att luta sadeln framåt.
hahavaffan
2015-09-04, 14:41
Har samma problem allt från penis, pung, salta biten och anus somnar totalt. Hjälper som Wao säger att luta sadeln framåt.Salta biten :laugh:
har samma problem allt från penis, pung, salta biten och anus somnar totalt. Hjälper som wao säger att luta sadeln framåt.
what????
what????
Den delikata biten mellan pung och anus.
Intressant att påpeka att där jag kommer ifrån var det alltid "ballarna" alltså, pungkulorna, aldrig singular för kewken.
Toni Radanov
2015-09-05, 02:40
asså...hahaha kolos bästa tråd i år! :D hahaha! you guys...
Tack för tips och varningar, jag ska se om jag kan mixtra med sadelinställningar annars skippar jag det.
Jag hade på känn att det kanske kunde leda till impotens och det känns inte som något jag är intresserad av.
Perramja
2015-09-05, 13:17
Salta biten :laugh:
Även kallad Asaballafenan :)
Herr Oberst
2015-09-05, 17:02
Måste vara värre att sitta på spinningpass med konstant vaken balle
köp cykelbyxor http://www.lidl.se/sv/2715.htm?action=showDetail&id=12368
köp cykelbyxor http://www.lidl.se/sv/2715.htm?action=showDetail&id=12368
Inget jag har lust att kränga på mig på gymmet direkt.
bear.flowertwig
2015-09-05, 21:25
Ställ dig upp (om det nu inte ingår i programmet). Jag har aldrig varit på ett spinningpass där man sitter mer än max 4-5 min åt gången, sen brukar jag ofta stå ändå för att kunna köra tyngre och få upp pulsen mer, då blir punginsomnia ett icke-problem.
Sparven från Minsk
2015-09-06, 09:59
Vill minnas att jag läste en artikel i illustrerad vetenskap om just potensproblem hos elitcyklister.
Pga den smala sadeln som gå trycker till runt pungen så stryps blodtillförsel dit under lång tid, vilket i sin tur kunde leda till potensproblem.
En sportsadel är ju i regel väldigt smal. Har därför köpt en extra bred och stoppad sadel till min cykel från biltema :)
Arne Persson
2015-09-06, 10:47
Misstänker ev. påverkan av N. pudendus.
Skulle det inte vara praktiskt att utveckla en sadel som har ett hål mitt i som man kan hänga ned pungen och bihanget i för vädring och möjlighet till normal blodtillförsel? Kanske ska ta patent på den idén.
Anders The Peak
2015-09-06, 11:02
Artikel som tar upp det här (http://blogs.cdc.gov/niosh-science-blog/2009/04/22/bicycle/)
Tävlingscyklister lyfter upp paketet så att det hamnar ovanför sadeln tror att de använder en speciell kalling som ordnar det och de har specialsadlar som gör att trycket minskar och lägger mer vikt på sittbenen och mindre vikt på könsdelarna.
Den här sadeln är avpassat för framåtlutad ställning
http://www.bikester.se/fileadmin/mediapool/bkse/sadlar.JPG
Ställ dig upp (om det nu inte ingår i programmet). Jag har aldrig varit på ett spinningpass där man sitter mer än max 4-5 min åt gången, sen brukar jag ofta stå ändå för att kunna köra tyngre och få upp pulsen mer, då blir punginsomnia ett icke-problem.
Alltså det är inget spinningpass, det är ett vanligt konditionsrum på gymmet där de finns löpband och spinningcyklar.
Misstänker ev. påverkan av N. pudendus.
Ibland känner jag av de lite när jag cyklar till jobbet dagen efter på morgonen med.
Inget jag har lust att kränga på mig på gymmet direkt.
så du har hellre en avdomnad balle än tar på dig ett par cykelbyxor? jaja, var och en gör som den vill...
dra på ett par shorts över.
så du har hellre en avdomnad balle än tar på dig ett par cykelbyxor? jaja, var och en gör som den vill...
dra på ett par shorts över.
Skiter i de överhuvudtaget, är inte den enda konditionsmaskinen som finns på gymmet :) Finns löpband också.
Skiter i de överhuvudtaget, är inte den enda konditionsmaskinen som finns på gymmet :) Finns löpband också.
Rodd har du väl med? :) eller domnar mr dingleman av där med?
Rodd har du väl med? :) eller domnar mr dingleman av där med?
Nej det har jag inte, löpband och cykel.
Men löpbandet får jag ont i knän och smalben av, väger 115 kg.
Tricklew
2015-09-11, 21:10
Skulle det inte vara praktiskt att utveckla en sadel som har ett hål mitt i som man kan hänga ned pungen och bihanget i för vädring och möjlighet till normal blodtillförsel? Kanske ska ta patent på den idén.
Rätt säker på att det finns japanska filmer som handlar om det där.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.