Visa fullständig version : makrill på vitt bröd
är det okej att äta makrill på vitt bröd. vitt bröd e ju inte så där jättebra men fettet i makrillen bör sänka GI-värdet. Tänker jag fel?
kanske Ok efter träning, men varför inte göra makrillen rättvisa genom att placera den på en skiva ordentligt bröd, tex pumpenickel och toppa med ett skivat ägg?:eating:
King Grub
2004-04-10, 18:45
GI:t blir betydligt lägre, men det vita brödet får inte bättre näringsvärde för det. Fullkornsbröd innehåller så mycket mer än bara vetemjöl.
Herkulez
2004-04-10, 18:46
Originally posted by 30cm
är det okej att äta makrill på vitt bröd. vitt bröd e ju inte så där jättebra men fettet i makrillen bör sänka GI-värdet. Tänker jag fel? ääh det är helt okey, tror knappast några mackor av vitt bröd/dag gör varken till eller från när man är i din ålder å har hormonerna på topp å förbränningen inställd på 110%
Va kul... lite skilda åsikter :)
Det är ju inte mycke fel på näringsämnerna i vitt bröd. Det är bara GI:t. ´Men när man har chansen tar man ju lite grövre bröd.
Originally posted by Herkulez
förbränningen inställd på 110%
I wish:D
King Grub
2004-04-10, 19:03
Va kul... lite skilda åsikter :)
Det är ju inte mycke fel på näringsämnerna i vitt bröd. Det är bara GI:t. ´Men när man har chansen tar man ju lite grövre bröd.
Inte fel på näringsämnena? Vad jämför du med då? Vetemjöl är ju helt urlakat.
Näring är mer än hur mycket protein och kolhydrater något innehåller. ;)
Originally posted by King Grub
Inte fel på näringsämnena? Vad jämför du med då? Vetemjöl är ju helt urlakat.
Näring är mer än hur mycket protein och kolhydrater något innehåller. ;)
Jaha, okej. Du syftar på vitaminer/mineraler och sånt tajfs. Sånt orkar jag inte tänka på. Jag räknar bara protein/kolhydrat/fett och sen litar jag dumdristigt på min dagliga vitamin/mineral-tillskott:em:
Men vänta nu; är inte pasta dåligt också då?:thefinger
Skämt å sido. Jag vet ju att vitt bröd inte är optimalt:rolleyes:
King Grub
2004-04-10, 19:47
Men vänta nu; är inte pasta dåligt också då?:thefinger
Ja, samma sak där. ;) Vanlig vetemjölspasta är näringsfattig, fullkornspasta är det inte.
okej, jag har alltid trott att pasta är bra mat men när man tänker efter så ... jaja, vi lär så länge vi lever
lägg makrillen på ett par "Må bättre" som dom heter. GUDAGOTT!
ett givet "före sängen-snack"!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.