handdator

Visa fullständig version : Fear The Walking Dead!

timoat
2015-08-24, 20:15
Ok, första avnsittet avklarat, rikgit jäval bra tyckte jag det var, jag är glatt överraskad. Inget av det jag trodde jag skulle stra mig på (kassa "snygga" skådisar, overkliga scenarion, töntigt familjedrama, mesigt) inträffade inte, och jag var väldigt imponerad av sonen, Johnny Depp lookaliken.

Tänkte att vi kanske skulle ha en separat tråd från Walking Dead, så vi inte besudlar den, vad tycker ni?

Som pilot och första avsnitt ger jag den nog 8/10 i walking dead världen.

filmjölk
2015-08-24, 21:41
Gillade den med, intressanta karaktärer, tror det kommer bli bra det här.

GaindalfTheWhey
2015-08-24, 23:12
Ser fram emot att se när de flesta (inklusive statsfunktionerna) börjar inse att det handlar om levande döda och tillhörande apokalyps, men samhället inte fullt fallit sönder ännu!

Vilket egentligen också kan vara den enda överhanden Fear the Walking Dead har gentemot The Walking Dead. Resten av FtWD torde vara liknande överlevnadshistorier som vi redan sett hur de som lyder under Ricktatorship har genomlidit. Eller tekniskt sett kommer att genomlida, om man ska hålla sig till seriernas interna kronologi.

PureWhey
2015-08-24, 23:55
Orkade bara se twd till början av säsong tre, ger denna ett försök ändå...

Crippa90
2015-08-25, 16:56
Behöver man se klart Walking Dead för att se denna, eller är den helt fristående?

tumme
2015-08-25, 17:13
Behöver man se klart Walking Dead för att se denna, eller är den helt fristående?

Är fristående med nya karaktärer.

en stor stark
2015-08-25, 22:30
Tyckte det första avsnittet var väldigt bra faktiskt.

filmjölk
2015-08-25, 22:49
Om de gör den som jag vill/som jag anser skulle vara verklighetstroget kommer det att bli en jäkligt dyr serie:)

Jag tror att hade en sån här händelse skett på riktigt hade det blivit massiva kravaller, demonstrationer, plundring och panik med väldigt många människor som fyller upp flygplatser och helt enorma bilköer för att ta sig ifrån storstan. Sjukhus hade vart helt överfulla etc etc. kaos flera dagar/veckor innan det sprids såpass att 99,9% är zombies.

Om de inte skippar den biten och bara kör väldigt lite av det för att sedan gå på det där postapokalyptiska med öde gator som de är så förtjusta i den genren så blir jag lite besviken. (men fullt förståeligt då det krävs enorma antal statister för att kunna täcka det)

tumme
2015-08-25, 22:52
(men fullt förståeligt då det krävs enorma antal statister för att kunna täcka det)

Går att göra ganska bra med datorer. Görs i dom flesta serier idag, tex game of thrones. Så det borde dom kunna lösa. Hoppas bara dom tar den vägen, gillar din ide :).

Kabuto
2015-08-26, 09:48
Om de gör den som jag vill/som jag anser skulle vara verklighetstroget kommer det att bli en jäkligt dyr serie:)

Jag tror att hade en sån här händelse skett på riktigt hade det blivit massiva kravaller, demonstrationer, plundring och panik med väldigt många människor som fyller upp flygplatser och helt enorma bilköer för att ta sig ifrån storstan. Sjukhus hade vart helt överfulla etc etc. kaos flera dagar/veckor innan det sprids såpass att 99,9% är zombies.

Om de inte skippar den biten och bara kör väldigt lite av det för att sedan gå på det där postapokalyptiska med öde gator som de är så förtjusta i den genren så blir jag lite besviken. (men fullt förståeligt då det krävs enorma antal statister för att kunna täcka det)

Har du lyssnat på sommarprat med Herman Geijer? :)

filmjölk
2015-08-26, 10:25
Har du lyssnat på sommarprat med Herman Geijer? :)

Nej, pratade de om zombieapokalyps i radion? :D

Kabuto
2015-08-26, 10:26
Jupp, "zombieöverlevnadsexpert" :)

filmjölk
2015-08-26, 16:11
Jupp, "zombieöverlevnadsexpert" :)

haha

smeander
2015-08-26, 20:04
Ok, första avnsittet avklarat, rikgit jäval bra tyckte jag det var, jag är glatt överraskad. Inget av det jag trodde jag skulle stra mig på (kassa "snygga" skådisar, overkliga scenarion, töntigt familjedrama, mesigt) inträffade inte, och jag var väldigt imponerad av sonen, Johnny Depp lookaliken.

Tänkte att vi kanske skulle ha en separat tråd från Walking Dead, så vi inte besudlar den, vad tycker ni?

Mycket bra avsnitt, skall bli extremt intressant.

kaer
2015-08-27, 07:47
Det var inte dåligt, men jag blev lite besviken. Känns som det kommer bli familjedrama av hela skiten.
Jag vill se mer av det Filmjölk var inne på.

timoat
2015-08-27, 07:50
Det var inte dåligt, men jag blev lite besviken. Känns som det kommer bli familjedrama av hela skiten.
Jag vill se mer av det Filmjölk var inne på.

Jag tyckte att de gjorde ett hyfsat jobb av att skildra en dysfunktionell familj denna gång. (för att vara en amerikansk serie) Kändes mycket bättre än vad det skulle kunnat ha gjort. Tiden får utvisa!

Det finns inga serietidningar som handlar om karaktärerna eller hur?

Rikard Jansson
2015-08-27, 09:37
meh. +1 på kaer

Shqypnia
2015-08-27, 10:01
Jag älskar avsnitt ett! Det ser riktigt lovande ut! Detta kan bli något riktigt bra!

kaer
2015-08-28, 09:14
Trots min skepticism ser jag fram emot nästa avsnitt.
Men som sagt, jag hade velat ha en serie där de fokuserar mer på helikopterperspektiv, vad händer på CDC, vad gör presidenten/politiker samtidigt som allt barkar åt helvete.

De skulle gärna få byta folk de följer vartannat avsnitt, lite som om world war z hade varit en serie istället för en film som knappt hade med boken att göra.

Röda Björnen
2015-08-28, 09:25
Jag kommer se avsnitten oavsett tror jag, tyckte första avsnittet var bra. Lite väl lugnt kanske och "spoiler" början av avsnittet med den blonda zombie tjejen som bara försvann ifrån avsnittet gillade jag inte.

Känns som det kan bli lite mer fokus på familjedrama och kärleksdrama än ett helt samhälle som bryter ihop vilket skulle bli en mycket bättre serie. Som filmjölk sa. jag vill se kravaller, polisinsatser, sjukhus i kaos, militären sätts in, nyhetsrapporter, mer internet videos, skolor med barn o.s.v. Jag vill ha kaos!

Jag är skeptiskt förväntansfull.

Derbel McDillet
2015-08-28, 09:27
Hehe, vill inte starta nånting men vad är reglerna här? Senaste avsnitt bör vara helt fritt att spoila och snacka om va?

timoat
2015-08-28, 10:44
Hehe, vill inte starta nånting men vad är reglerna här? Senaste avsnitt bör vara helt fritt att spoila och snacka om va?

Ja absolut, helt fritt fram att diskutera senaste avsnittet MEN jag tycker vi inte ska diskutera "coming next week" om de nu är korkade nog att börja visa det som de gör på WD.

Som tur är slipper vi potentiella seriespoilers iallfall!

timoat
2015-08-31, 09:31
Avsnitt 2 höll måttet, gillade hela den LAPD grejen, very current/political så att säga! Tycker de bygger bra på stämningen, och inte rusar in i det.

Sen är det lite synd att alla kvinnorna är skrivna så förbannat irriterande. (som vanligt), mamman, dottern, snubbens exfru, Hade gärna sett en serie där det var en av dem som försökte få männen att förstå att allt kommer gå åt helvete för en gång skull. En kvinna som tänker logiskt och vettigt, ska det vara helt omöjligt att skriva in i en serie? Men men, det kanske fixar sig i senare avsnitt, tråden ska ju inte handla om det, det ska handla om serien, och än så länge känns den riktigt bra!

hurril
2015-08-31, 11:54
Tittade på trailern och ser onödigt relationsdrama efter 4,5 sekunder.

Piranha
2015-08-31, 11:58
Härligt när folk skriver "verklighetstroget".

timoat
2015-08-31, 12:01
Tittade på trailern och ser onödigt relationsdrama efter 4,5 sekunder.

Det skulle Def. Bli mycket intressantare om de sket i det. Nu verkar ju dotterns pojkvän försvunnit ganska snabbt (hur var det nu med svarta snubbar som alltid dör först?)
Så jag höras att det blir slut på dotterns whinande i iallafall ett par avsnitt.

Det jag hoppas på är att de relativt snabbt tar livet av en av huvudkaraktärerna så man känner att folk är utsatta. Jag hade hellre sett att dottern kolade först och att hennes pojkvän fick vara kvar, det hade blivit en intressant dynamik. Ännu bättre ifall pojkvännen var en gängmedlem eller nåt.

hurril
2015-08-31, 12:04
Det skulle Def. Bli mycket intressantare om de sket i det. Nu verkar ju dotterns pojkvän försvunnit ganska snabbt (hur var det nu med svarta snubbar som alltid dör först?)
Så jag höras att det blir slut på dotterns whinande i iallafall ett par avsnitt.

Det jag hoppas på är att de relativt snabbt tar livet av en av huvudkaraktärerna så man känner att folk är utsatta. Jag hade hellre sett att dottern kolade först och att hennes pojkvän fick vara kvar, det hade blivit en intressant dynamik. Ännu bättre ifall pojkvännen var en gängmedlem eller nåt.

Hör direkt på beskrivningen här att detta inte är för mig. Låter precis lika dåligt som The Walking Dead.

forslund
2015-08-31, 12:13
Man blir ju bara så trött på hur jävla pantade alla karaktärer är.
Det kan aldrig göras en vettig zombiefilm eller serie utan att huvudkaraktärerna ska bete sig som fullkomliga idioter bara för att få till lite spänning.

Morsan i skolan för att nämna ett exempel från dagens avsnitt.

timoat
2015-08-31, 12:16
Här än så länge tycker jag att denna dumheten är helt ok och förståelig, eftersom detta är ett helt nytt fenomen. Det är skillnad i wd där det efter att det är helt 100% etablerat att det handlar om zombies som folk gör de mest korkade sakerna.

Derbel McDillet
2015-08-31, 12:21
Här än så länge tycker jag att denna dumheten är helt ok och förståelig, eftersom detta är ett helt nytt fenomen.

Morsan i skolan skedde efter scenen då hon skrek åt sin dotter att gå iväg från sin sjuke pojkvän. När hon själv ställs inför ett ännu farligare möte beter hon sig som ett riktigt Fuck up trots att hon nästan blivit biten innan. Det är inte helt förståeligt men jag fattar vad du menar.

JacobHeitmann
2015-08-31, 13:24
Orkade inte på slutet med morsan som bara håller käften och får dottern att nästan springa ut till grannen. Visst, hon är i chock men säg det för fan så inte dottern dör. Resten av avsnitt 2 är guld. Men inget mer "åh, jag måste vara tyst för tittarna vet och detta är så dramatiskt yada".

timoat
2015-08-31, 18:18
Orkade inte på slutet med morsan som bara håller käften och får dottern att nästan springa ut till grannen. Visst, hon är i chock men säg det för fan så inte dottern dör. Resten av avsnitt 2 är guld. Men inget mer "åh, jag måste vara tyst för tittarna vet och detta är så dramatiskt yada".

Jag störde mig med på det precis när det hände, typ "tag tag i din jävla unge för fan" samma med farsan och när han snackade med sin son på telefon.

men sen tänkte jag efter, det är en "hård" sak de visar, mamman stoppar dottern från att gå ut och hjälpa deras granne som har små barn, vilket är en jävligt jobbig grej, det tyckte jag man såg på mamman när de zoomde in. Man ser att de går emot mammans principer att inte hjälpa samtidigt som hon inte vill att dottern ska gå ut.

Kan för övrig säga att jag inte har en aning om vad någon av karaktärerna heter.

En grej jag störde mig på var att när mottgningen bröts på telefonen så försökte ingen av parterna ringa upp igen, det gör man ju själv hela tiden.

svenbanan
2015-08-31, 21:11
Jag tror denna serie kommer handla om utbrottet av epidemin och några månader framåt. Tror inte den nånsin kommer handla om att hela världen består av enbart zombies och att vanliga människor är ovanliga att stöta på. Det hoppas jag i alla fall.

Själva inledningen av apokalypsen är ju det mest intressanta. Sedan blir det ju väldigt lätt upprepningar och variationer på samma tema. Dvs gruppen måste flytta pga zombies eller andra människor (med diverse problem på resan), gruppen måste etablera sig på ny plats, gruppen stöter på problem med andra människor på nya platsen, gruppen går ihop med de nya människorna eller börjar kriga mot dem, rinse and repeat...

Hade det inte varit diverse relationsdrama också så hade ju TWD varit helseg. Hur kul är det att kolla på splatter, krigsfilm, actionfilm där hela poängen är själva våldet liksom...

JacobHeitmann
2015-08-31, 21:19
"Jag är på en protest, pappa! Jag är en del av den!"

:krampus

Derbel McDillet
2015-08-31, 21:28
Måste säga att från vad vi sett om walking dead zombis så är denna serie redan ologisk. De zombis som redan finns i omlopp hade ställt till mycket mer oreda och vetskap om fenomenet hade varit sågott som överallt vid det här laget.

JacobHeitmann
2015-08-31, 22:01
Jag tror jag läste att i det där universumet hade inte zombies blivit uppfunna, ingen hade tänkt eller någonsin fantiserat ihop "zombies". Det är därför ingen kallar dem för zombies, utan för walkers, crawlers osv.

Kan tänka mig att när polisen då sköt zombie-tjejen vid protesten så var det för alla som såg det, som att polisen sköt en frisk vanlig människa. Tror även att tröghetsfaktorn hos folk fördröjde insikten vad det egentligen handlade om. Undantagsvis hos vissa som den där lite runda studenten med sin kniv, som läst en del på internet och förstått att det är ganska allvarligt.

Derbel McDillet
2015-08-31, 22:15
Jag tror jag läste att i det där universumet hade inte zombies blivit uppfunna, ingen hade tänkt eller någonsin fantiserat ihop "zombies". Det är därför ingen kallar dem för zombies, utan för walkers, crawlers osv.

Kan tänka mig att när polisen då sköt zombie-tjejen vid protesten så var det för alla som såg det, som att polisen sköt en frisk vanlig människa. Tror även att tröghetsfaktorn hos folk fördröjde insikten vad det egentligen handlade om. Undantagsvis hos vissa som den där lite runda studenten med sin kniv, som läst en del på internet och förstått att det är ganska allvarligt.

Inte det jag menar, men jo det är klart att de inte har koll på exakt vad som sker. Det jag syftar på är att det skett för få möten mellan zombies och allmänheten efter så många timmar från den första zombien. Det har hänt på tok för lite på så här lång tid.

JacobHeitmann
2015-08-31, 22:19
Inte det jag menar, men jo det är klart att de inte har koll på exakt vad som sker. Det jag syftar på är att det skett för få möten mellan zombies och allmänheten efter så många timmar från den första zombien. Det har hänt på tok för lite på så här lång tid.

De körde ju lite foliehatt-spekulationer om polisen som inte rapporterat om detta och hur det egentligen låg till. Kanske fanns lite sanning bakom det. För att inte skapa kaoz á la Malmö på gatorna.

http://i.ytimg.com/vi/KMPIUxOGxg4/hqdefault.jpg

filmjölk
2015-08-31, 22:21
Jag har inte sett andra avsnittet än, men jag tycker det är lite trist att ni drar upp att folk handlar ologiskt. Människor är människor, vi handlar ofta ologiskt och fel särskilt i situationer vi inte är vana vid.

Låtsas att det blir zombieapokalyps i sverige. Våldsvänstern demonstrerar och kastar sten på polisen. Veganer agerar mänskliga sköldar när någon kompetent person vill skjuta ihjäl zombies. Förorterna brinner och folk plundrar. Resten oroar sig över kaoset för de är försenade till jobbet, och tänker på hur zombieapokalypsen kan påverka villapriset. Zombierna kan bara luta sig tillbaks och vänta så har vi tagit kål på oss själva inom en vecka.

timoat
2015-08-31, 22:36
Jag har inte sett andra avsnittet än, men jag tycker det är lite trist att ni drar upp att folk handlar ologiskt. Människor är människor, vi handlar ofta ologiskt och fel särskilt i situationer vi inte är vana vid.

Låtsas att det blir zombieapokalyps i sverige. Våldsvänstern demonstrerar och kastar sten på polisen. Veganer agerar mänskliga sköldar när någon kompetent person vill skjuta ihjäl zombies. Förorterna brinner och folk plundrar. Resten oroar sig över kaoset för de är försenade till jobbet, och tänker på hur zombieapokalypsen kan påverka villapriset. Zombierna kan bara luta sig tillbaks och vänta så har vi tagit kål på oss själva inom en vecka.

Här är massor med spoilers härinne! läs på egen risk!

Jag kan förstå att mamman inte kopplade att rektorn skulle kunna vara som sonens droghandlare, hon har ju ingen aning om vad det är för något ocha tt det skulle vara sammankopplat. det är bara farsan som verkar koppla ihop sakerna litegrann, med att folk blir sjuka och våldsamma. Men de vet ju inte alls till vilken utsräckning det skett ännu, inte vi heller för den delen. Sonen sa ju det i senaste avsnittet, att han inte fattade varför ingen snackade om det på radion, så än så länge är jag helt ombord.

forslund
2015-09-01, 11:35

Det är skillnad på ologiskt agerande och full retard-dum.
Ingen som är smart nog att öppna en dörr hade agerat som de gör i vissa scener.

JacobHeitmann
2015-09-01, 13:15
Även om vi verkar gnälliga är jag säker på att vi är väldigt nöjda ändå. Jag gillar den och har stort hopp om hur det utvecklar sig. Bara lite irriterande att man inte får se kaoset utanför butiken. Filmbudgeten räcker väl inte.

Fredszky
2015-09-01, 13:25
Dom hade råd att ha med president Obama i de första två avsnitten i alla fall.
Och Johnny depps grabb.

Derbel McDillet
2015-09-01, 14:36
Även om vi verkar gnälliga är jag säker på att vi är väldigt nöjda ändå. Jag gillar den och har stort hopp om hur det utvecklar sig. Bara lite irriterande att man inte får se kaoset utanför butiken. Filmbudgeten räcker väl inte.

Ja vette fan asså. Jag har svårt för saker som inte följer rimlighet. Nästa avsnitt kan inte på nåt sätt gå tillbaka till nåt slags halvnormalt samhälle med nån enstaka zombie som gömmer sig i en kyrka. Nästa avsnitt måste va cpkaos med militär exakt överallt och travar av döda zombies och människor i hela stan om det ska vara rimligt

Derbel McDillet
2015-09-01, 14:58
Orkar inte googla men är det samma stad som Rick ligger i koma i och hur länge har han gjort det vid det här laget?

timoat
2015-09-01, 15:51
Orkar inte googla men är det samma stad som Rick ligger i koma i och hur länge har han gjort det vid det här laget?

De är i LA, och rick är väl i nån small town? Skulle tro att det är ungefär nu som rick hamnar i koma.

svenbanan
2015-09-01, 16:05

FTWD utspelar sig i kalifornien och TWD på östkusten av USA. Så de lär ju inte stöta på varandra i första taget.

Rick borde ha hamnat i koma innan det som utspelar sig nu i FTWD med tanke på att man ju inte fick höra nåt om dessa kravaller eller zombie-utbrott innan han somnade in.

Hobbes
2015-09-02, 09:17
De är i LA, och rick är väl i nån small town? Skulle tro att det är ungefär nu som rick hamnar i koma.

FTWD utspelar sig i kalifornien och TWD på östkusten av USA. Så de lär ju inte stöta på varandra i första taget.

Rick borde ha hamnat i koma innan det som utspelar sig nu i FTWD med tanke på att man ju inte fick höra nåt om dessa kravaller eller zombie-utbrott innan han somnade in.

Imdb:

Robert Kirkman has stated that this series is supposed to be going from the very beginning of the outbreak, to the point where The Walking Dead (2010) begins.

timoat
2015-09-02, 09:48
Imdb:

Robert Kirkman has stated that this series is supposed to be going from the very beginning of the outbreak, to the point where The Walking Dead (2010) begins.

Aha, ja det var ju intressant! Låter som att det bara skulle röra sig om en säsong eller två i sådana fall, om de nu inte gör den i realtid!

StoppaBananen
2015-09-02, 09:58

Ogillade den lustigt nog, och kommer ihåg att jag beklagade mig för frugan att det var alldeles för lite zombies med :p

timoat
2015-09-02, 10:07
Ogillade den lustigt nog, och kommer ihåg att jag beklagade mig för frugan att det var alldeles för lite zombies med :p

Hehe, jag tyckte det var bra att de bara teasar walkers nu i början. Annars hade det ju direkt blivit som WD, och som vi vet där är de inte längre ett superhot längre, därför måste karkatärerna göra extremt korkade saker hela tiden för att det ska bli nån slags spänning, eller så kommer hoten från andra överlevare. Nu i början av utbrottet är alla walkers fräscha och nydöda, därför lite mer hotande.

StoppaBananen
2015-09-02, 10:22
Hehe, jag tyckte det var bra att de bara teasar walkers nu i början. Annars hade det ju direkt blivit som WD, och som vi vet där är de inte längre ett superhot längre, därför måste karkatärerna göra extremt korkade saker hela tiden för att det ska bli nån slags spänning, eller så kommer hoten från andra överlevare. Nu i början av utbrottet är alla walkers fräscha och nydöda, därför lite mer hotande.

Det ligger en poäng i vad du säger. Zombie rullar är lite av min genre och där är det ju fullt ös hela tiden. Det här är lite av en ny och mer nogrann historia. Hrm, ja jag ska nog kolla om första avsnittet med det i åtanke.

Snubben
2015-09-02, 15:39
Sett avsnitt 1 och 2. Jag gillar den. Skådespelarinsatserna kan jag väl tycka är sådär men får se när man sett ~5 avsnitt.

So far so good. :)

svenbanan
2015-09-02, 19:47
Imdb:

Precis vad jag hoppades på! :cheers:

Aha, ja det var ju intressant! Låter som att det bara skulle röra sig om en säsong eller två i sådana fall, om de nu inte gör den i realtid!

De kan nog få ut hur många säsonger som helst om de så önskar. För Jack Bauer tog det ju en hel säsong att bara avverka ett dygn utan att de drog ner på tempot... De kan ju även köra flera parallella storys.

kaer
2015-09-03, 07:30
Jag tänker att det kanske gör avknoppnignar som csi, Fear the walking dead - NY osv

svenbanan
2015-09-03, 12:08
Kanske CSI - The walking dead

filmjölk
2015-09-03, 15:11
Eller så gör de helt enkelt så att det låter det rulla på ändå, som walking dead 2. Kanske "kommer ikapp" tidsmässigt och lånar karaktärer, referenser och händelser mellan serierna.

Derbel McDillet
2015-09-03, 15:41
Eller så gör de helt enkelt så att det låter det rulla på ändå, som walking dead 2. Kanske "kommer ikapp" tidsmässigt och lånar karaktärer, referenser och händelser mellan serierna.

Tror att åtminstone en från twd kommer ha nån större eller mindre roll. Frågan är också om huvudpersonerna i ftwd kommer dö eller om Rick o co kommer stöta på dom i nån kommande säsong av twd. Kul för övrigt att Stannis Baratheon fortsätter kriget mot de döda

Snubben
2015-09-03, 16:10
Tror att åtminstone en från twd kommer ha nån större eller mindre roll. Frågan är också om huvudpersonerna i ftwd kommer dö eller om Rick o co kommer stöta på dom i nån kommande säsong av twd. Kul för övrigt att Stannis Baratheon fortsätter kriget mot de döda

Vore lite kul om man får följa Ftwd och så slutar de med att de hamnar i "krig" med någon, sen drar TWD igång med att Rick & CO dödar dem.. ;)

svenbanan
2015-09-03, 23:13

Jag tycker/tror FOTWD helt kommer tappa sitt syfte om den blir för lik TWD. Då är ju enda poängen att det blir ett större persongalleri (totalt sett) och att man får se apokalypsen på flera geografiska platser. Det låter ruggigt meningslöst.

Men ifall de tänkt sig att lägga ner TWD rätt snart så kan det ju vara ett sätt att fortsätta med samma sak en gång till...

timoat
2015-09-07, 08:03
Fan, inget avsnitt igår!

JacobHeitmann
2015-09-07, 14:29
13 september blir'e!

timoat
2015-09-14, 11:51
Än så länge 3/3 för mig, gillar skarpt!

gohei
2015-09-14, 12:07
Intressant vändning i slutet av senaste, tyckte dock det var väldigt korkat av dom att glömma ammunitionen.

timoat
2015-09-14, 12:21
Intressant vändning i slutet av senaste, tyckte dock det var väldigt korkat av dom att glömma ammunitionen.

Ja, men samtidigt var det jävligt stressigt där och sonen är ju en flake.

jag hoppas att det visar sig att det är en naturlig sjukdom och inget statligt experiment.

Ekko
2015-09-14, 14:39
Ganska bra serie än så länge, bara hoppas det fortsätter så.

JacobHeitmann
2015-09-14, 19:29
Varför sa han att det var "för sent"?

http://i.ytimg.com/vi/gbLV3AnZUG8/maxresdefault.jpg
På tal om något helt annat. Satt och tittade på den här bilden och tänkte att varför använder han inte båda händerna om han nu sitter fast med sin egen säkerhetslina? Länge sen jag såg filmen..

timoat
2015-09-21, 12:39
Sämst avsnitt so far. Får nog ge det en 4/10.kunde knappt koncentrera mig på vad avsnittet handlade om, det blev mycket himlande med ögonen, karaktärer som gör ofatttbart korkade saker och tar beslut som ingen vettig människa skulle gjort för att endast försöka skapa spänning. Kändes som att det fattades ett avsnitt mellan detta och förra också. Introducerade för många nya karaktärer också, kändes jävligt splittrat. Still got faith though!

forslund
2015-09-21, 13:14
kunde knappt koncentrera mig på vad avsnittet handlade om, det blev mycket himlande med ögonen, karaktärer som gör ofatttbart korkade saker och tar beslut som ingen vettig människa skulle gjort för att endast försöka skapa spänning.

Standard... Börjar redan gå utför.
Obegripligt dåligt.

Shqypnia
2015-09-21, 14:07
Senaste var annorlunda men fortfarande ett bra avsnitt. Det avslutades intressant!

Snubben
2015-09-23, 07:18
Vad jiddrar Ni om? Avsnitt 4 var juh skitbra!

Kanske spoilers ....

Man börjar få reda på att militärerna inte har rent mjöl i påsen
Folket börjar bli otrygga då människor "tas"
Medicin, mat och liknande börjar sina
Gamla problem hos många människor stiger till ytan vid kris.

Vi alla vet juh hur serien kommer sluta, ingen diskussion där. Det som är intressant är juh nu att följa scenariot och se vad/vem som "fuckade" upp. Var det militären? Var det familjerna? Var det för maten tog slut? Desperation?

Ser fram emot avsnitt 5. :thumbup:

Gober
2015-09-23, 18:00
Måste man se Walking dead för att uppskatta denna? Har inte sett klart Walking Dead (är på säsong 4 tror jag) och vet inte om jag kommer ta tag i den igen.

JacobHeitmann
2015-09-23, 19:11
Måste man se Walking dead för att uppskatta denna? Har inte sett klart Walking Dead (är på säsong 4 tror jag) och vet inte om jag kommer ta tag i den igen.

Serierna är oberoende av varandra. Go ahead! Jag gillar't!

filmjölk
2015-09-23, 20:55
Jag misstänker att mamman, den blonda, kommer bli seriens bad-ass.

timoat
2015-09-28, 14:34
Ahh, back on form, bra avsnitt! 6.5/10

Damn dottern är distraherande het. Skulle vilja att de castade normala människor istället för massa snygga ungadomar.

Mycket idag som jag inte hade förutspått alls. Det enda jag inte gillade var att han inte hade dödat den soldaten. Jag trodde det för ett ögonblick och tänkte helvete, nu börjar det likna något! Men givetvis så var inte fallet så. I vilket fall som helst är han pappan där med bladet en jävligt intressant karaktär.

Derbel McDillet
2015-09-28, 18:39
Jag kollade lite slött. Vad var den stora byggnaden i slutet med alla zombis i?

JacobHeitmann
2015-09-28, 19:00
Jag kollade lite slött. Vad var den stora byggnaden i slutet med alla zombis i?

Stadion som militären stängde in 2000 zombies.

timoat
2015-09-28, 19:03
Stadion som militären stängde in 2000 zombies.

vänta, hur fasen missade jag det? när berättades det?

Galna är ju att hans fruga redan är död. hans plan måste ju vara att skapa nån sorts kaos så hn kan bryta sig in och rädda henne. Men hon är inte ens zombie, det här blir intressant!

JacobHeitmann
2015-09-28, 19:16
vänta, hur fasen missade jag det? när berättades det?

Galna är ju att hans fruga redan är död. hans plan måste ju vara att skapa nån sorts kaos så hn kan bryta sig in och rädda henne. Men hon är inte ens zombie, det här blir intressant!

Den torterade militären sa det innan han berätta om Cobalt. Du måste notera de små detaljerna, bruh!

timoat
2015-09-28, 19:23
Den torterade militären sa det innan han berätta om Cobalt. Du måste notera de små detaljerna, bruh!

ja verkligen, dock kan jag tycka att en sån stor sak bör ha planterats med bild och inte expositionsdialog. Det hade varit trevligt med en storyline från militärens sida också kan jag tycka. typ varför de gör som de gör, och att de skulle haft en roll för en sympatisk militär som faktiskt höll med om vad de gjorde för att stävja ett större utbrott.

timoat
2015-10-05, 12:35
Jaha, det var den säsongsavslutning. Trodde det skulle vara 10 avsnitt. *cry*

Bra avsnitt var det iallafall, och ser nu fram emot WD som har premiär i slutet av månaden!

Hönke
2015-10-05, 13:38
De finns en till liten spin-off. Ombord på ett flygplan. Bara 90sek per del dock.

http://www.comingsoon.net/tv/trailers/619317-fear-the-walking-dead-flight-462-part-1-is-online

gohei
2015-10-05, 16:05
Jaha, det var den säsongsavslutning. Trodde det skulle vara 10 avsnitt. *cry*

Bra avsnitt var det iallafall, och ser nu fram emot WD som har premiär i slutet av månaden!

Nja, nu på söndag väl? Visas på svensk tv en vecka senare.

timoat
2015-10-05, 16:35
Nja, nu på söndag väl? Visas på svensk tv en vecka senare.

Jaså, trodde det var den 31 okt! Fasen vad najs! *flex*

gohei
2015-10-06, 17:51
Såg precis sista avsnittet nu, tyckte detta samt de 2 första var bra, men ser man på hela säsongen sett så tyckte jag det va lite sisådär. Det känns som att man hade kunnat göra mer med serien på nåt vis.
Betydligt mer peppad på vanliga Walking Dead är man ju.

timoat
2016-04-11, 17:42
Såhär ja, nu har det kickat igång. Både på gott och ont. Kan de nån gång skriva fruntimmren i de här serierna så man inte hatar allihopa? Kan de få ha nån tillstymmelse av logik i deras beteende eller?
Det var ju trevligt med bowie där, ena mina favoritlåtar men sen fuckade det upp det med den radios unbending som givetvis är hollywoodsnygg. Ingen normal småfet.

Jag gillar den svarta snubben och missbrukarsonen bäst so far. Och pappan och spanjoren.

JacobHeitmann
2016-04-11, 17:52
Oh, här var tråden, hittade den inte förut.

Ja, en sammanfattning av det senaste avsnittet ligger i walking dead-tråden iallafall.

timoat
2016-04-11, 17:58
Nu blir jag för fan skitarg på Fear of Walking Dead.

Självmordsbenägna ignoranta känslostyrda godhetskrigande vänsterflummare !

Ja, och som jag sa, som vanligt är det damerna som får stå för moralflosklerna. Skriv en kvinna som har lite jävla hud på näsan i EN enda serie (och som är trovärdig och inte ser ut som att hon platsar på ett tidningsomslag) . Pls

JacobHeitmann
2016-04-11, 18:10
Ja, och som jag sa, som vanligt är det damerna som får stå för moralflosklerna. Skriv en kvinna som har lite jävla hud på näsan i EN enda serie (och som är trovärdig och inte ser ut som att hon platsar på ett tidningsomslag) . Pls

Jag förstår ju att att det är en beteende som ska göra det mer spännande (på något oförstående sätt *screwy* ) men det skulle faktiskt ha räckt med att de ser hålen i båten och förstå att det är scary dudes som är på väg in. Det är fan tillräckligt med irrationellt beteende från sjuklövern, och så ska man stå ut med mer shajt? Ush. *grr27*

Hönke
2016-04-11, 18:23
Detta var alldeles för dåligt. Dumma dumma karaktärer. Orkar inte se resten.

Derbel McDillet
2016-04-11, 18:51
Haha. När man snackar om planer för zombieapokalypser brukar båtar nämnas- Man är alltid safe på en nice båt långt ifrån strand. Bara de jävla idioterna i walking dead lyckas fucka upp även den planen..

filmjölk
2016-04-11, 19:09
Haha. När man snackar om planer för zombieapokalypser brukar båtar nämnas- Man är alltid safe på en nice båt långt ifrån strand. Bara de jävla idioterna i walking dead lyckas fucka upp även den planen..

Brist på färskvatten, brist på mat, sjukdomar, tydlig måltavla för bögrånmördarpirater, ingenstans att fly om det blir ett zombieutbrott på båten. Jag skulle gärna bott på en båt, förutsatt att det var nära till land:)

Nu är inte jag expert på zombievirus, men i viss fiktion så drabbar det inte bara människor, utan även däggdjur med högre "hjärnfunktion" som människoapor. Inte helt kul med en zombieblåval ute till havs kan jag tro :D

Derbel McDillet
2016-04-11, 19:38
Brist på färskvatten, brist på mat, sjukdomar, tydlig måltavla för bögrånmördarpirater, ingenstans att fly om det blir ett zombieutbrott på båten. Jag skulle gärna bott på en båt, förutsatt att det var nära till land:)

Nu är inte jag expert på zombievirus, men i viss fiktion så drabbar det inte bara människor, utan även däggdjur med högre "hjärnfunktion" som människoapor. Inte helt kul med en zombieblåval ute till havs kan jag tro :D

Finns såklart många problem, men att behöva fly från zombies ska inte vara ett av dom. Det var det jag menade.

filmjölk
2016-04-11, 20:04
Finns såklart många problem, men att behöva fly från zombies ska inte vara ett av dom. Det var det jag menade.

En båt i en insjö hade kanske vart opti:) Eller i en skärgård eller så, där borde det dessutom mest vara brat-zombies i snygga strandvillor med egna bryggor.

timoat
2016-04-11, 20:12
Nu har vi ju sett att de här zombarna både flyter och kan simma rudimentärt ifall det vankas kött.

Derbel McDillet
2016-04-11, 20:41
En båt i en insjö hade kanske vart opti:) Eller i en skärgård eller så, där borde det dessutom mest vara brat-zombies i snygga strandvillor med egna bryggor.

Exakt, och brat-zombies är som vi alla vet de minst farliga :)

Derbel McDillet
2016-04-11, 22:42
Nu har vi ju sett att de här zombarna både flyter och kan simma rudimentärt ifall det vankas kött.

Detta avsnitt och egentligen typ hela walking dead får mig att tänka på denna.

ri-UE0pEomA

timoat
2016-04-18, 19:42
Bra avsnitt igår. Ger det 6.5/10. Alla karaktärerna tog ett steg framåt (utom spanjorens dotter. Är hon ens med på båten längre typ) och frågetecknen dyker upp.
Oväntad vändning i slutet. (och skönt att man slapp se nån jävla unge i flera avsnitt)

Derbel McDillet
2016-04-18, 21:01
Bra avsnitt igår. Ger det 6.5/10. Alla karaktärerna tog ett steg framåt (utom spanjorens dotter. Är hon ens med på båten längre typ) och frågetecknen dyker upp.
Oväntad vändning i slutet. (och skönt att man slapp se nån jävla unge i flera avsnitt)

Oväntad tyckte du? Eller ja kanske lite men jag satt och kände att det var 100% att nån skulle dö via zombies i den andra familjen.

Rolfarsson
2016-04-18, 21:19
Jag har dragit igenom alla avsnitt dom senaste dagarna och jag måste säga att den var bättre än vad jag förväntade mig, inte helt fel att Alycia Debnam-Carey är med heller, sjukt vacker :P

timoat
2016-04-18, 21:20
Oväntad tyckte du? Eller ja kanske lite men jag satt och kände att det var 100% att nån skulle dö via zombies i den andra familjen.

Det oväntade var (enligt mig) att brorsan kom och tog tillbaka ungen från båten. Jag tyckte det var oväntat med att dottern tog pillret faktiskt

timoat
2016-04-25, 14:09
Nu tycker jag det börjar likna något, de flesta börjar få skinn på näsan (förutom tonårsdottern, undrar om de kommer att introducera våldtäkter i serien, det hade ju varit en awakening. Det hade säkerligen hade skett i en riktig apocalypse. Även manliga. Bara att kolla The road eller the survivalist minns ej om det hände i Walking Dead serien.)

Määng
2016-05-17, 19:54
Sanslöst hur dåliga de senaste avsnitten varit. Det är ju typ walking dead fast på vatten och mer irriterande karaktärer. Såg fram emot att det skulle vara mer som säsong 1. Att man får se mer från hur början på apokalypsen är. Nu har det ju varit full blown apocalypse ända från start.

filmjölk
2016-05-18, 08:39
Sanslöst hur dåliga de senaste avsnitten varit. Det är ju typ walking dead fast på vatten och mer irriterande karaktärer. Såg fram emot att det skulle vara mer som säsong 1. Att man får se mer från hur början på apokalypsen är. Nu har det ju varit full blown apocalypse ända från start.

Men början på apokalyps är kanske inte direkt gratis att spela in, då får man ha stora scener med demonstrationer, överfulla sjukhus, enorma bilköer, fejkade nyhetsinslag med skådisar som kan spela nyhetsuppläsare, etc etc.

AntonHA
2016-05-23, 19:35
tycker att det börjar bli bra nu

Shqypnia
2016-05-23, 20:18
Precis som på WD så förstör de ALLA platser de besöker...

timoat
2016-05-24, 06:12
Men början på apokalyps är kanske inte direkt gratis att spela in, då får man ha stora scener med demonstrationer, överfulla sjukhus, enorma bilköer, fejkade nyhetsinslag med skådisar som kan spela nyhetsuppläsare, etc etc.

hela s01 var ju så.

Mid season finale tyckte jag var bra, alla splittras. Dock tyckte jag att alla blev knäppa lite väl snabbt. Daniels insanity tyckte jag kom från ingenstans. Från att ha varit den stabilaste till att flippa på ett enda avsnitt? Samma med favoriten Nick. och jävligt skumma pecs på Strand. Jävligt skumma. Som att han inte gjort annat än träna diamantarmhävningar de senaste 5 åren. Alternativt implantat.