handdator

Visa fullständig version : Problem att äta långt efter att jag vaknat

R0nin
2015-08-24, 14:31
Tjena, jag har nyligen börjat styrketräna 4-5 pass i veckan (bästa beslutet jag har tagit på länge) men jag har stora problem med att äta ett gäng timmar efter jag har vaknat. Vet inte om det beror på allmän ångest över diverse livshändelser nu på senare tid (ett långt förhållande som tagit slut) eller vad det är men jag har absolut ingen aptit förän efter jag har styrketränat. Jag försöker få i mig en proteinshake på morgonen, samt en 250g kvarg någon timme senare, mer än så går inte. Efter träningen däremot kan jag äta hur mycket som helst. Är det någon som har haft samma problem eller som kan ha någon lösning?

Zedekul
2015-08-24, 14:46
Du behöver inte oroa dig, det kommer inte att påverka din träning (om du lyckas äta tillräckligt efter träningen). Du gör rätt som tar protein innan. Kör du whey så ta en timme innan träning, kör du EAA/BCAA så kan du köra 10 minuter innan.

Jag kunde knappt äta på 3 månader efter ett förhållande på 12+ år var över. Det drabbar aptiten väldigt mycket för vissa, när känslolivet är i uppror.

GulligaGurkan
2015-08-24, 15:49
Det är bara ett problem sålänge du verkligen vill äta på morgonen. Jag har till exempel inte ätit frukost på kanske 7 år, sen långt innan jag hörde talas om periodisk fasta. Huvudsaken är att du får i dig all din näring över dygnet, men det är inget magiskt med frukosten.
Jag gör precis som du när jag tränar innan första målet, tar en shake och fördriver tiden lite innan jag drar och tränar. Det är mest för att det känns bäst att ha lite protein i sig när man väl börjar lyfta. Men om du inte känner för att äta frukost ska du inte göra det heller.

R0nin
2015-08-24, 21:26
Tack för svar, det gav lite klarhet. Kan tillägga att det går väldigt mycket i perioder, idag har jag fått i mig 2 shakes och en kvarg, har styrketränat för några timmar sedan men har absolut ingen aptit alls. Den senaste tiden har varit extra kämpig då exet envisas med att höra av sig stup i kvarten men det leder ingenvart. Nåja, slut på gnäll ;) Tack