Visa fullständig version : Cheat meals vid deff
Brolle81
2015-08-24, 07:41
Vad unnar ni er under eran deff om ni nu unnar er något.
Min svaga punkt är chips helt klart samt öl.
Jag har dock varit stark nog och inte druckit en droppe alkohol på snart 2 månader pga av att jag vill gå ner mer i vikt. Men chips har jag en tendens till att trilla dit på en gång varje helg. Brukar bli en halv påse och jag vet inte riktigt om det är komplett vansinne att jag inte låter bli även denna.
Min svaga punkt är chips helt klart samt öl.
Jag har dock varit stark nog och inte druckit en droppe alkohol på snart 2 månader pga av att jag vill gå ner mer i vikt. Men chips har jag en tendens till att trilla dit på en gång varje helg. Brukar bli en halv påse och jag vet inte riktigt om det är komplett vansinne att jag inte låter bli även denna.
Inte ett enda litet fusk på 15 veckors tävlingsdiet inför lucia förra året. Har så dålig karaktär att det är antingen eller som gäller. :d
upperkatt
2015-08-24, 08:19
Eftersom jag inte tävlar så tillåter jag mig det 1 g/vecka. Om du ska ha det så planera gärna söndagen innan vilken dag du vill lägga det på... tex om det är fest så passar det bra att ha det där.
waspen123
2015-08-24, 08:20
Naturgodis, munkar, winegum och 21 från vasa! Ibland nötter. Försöker dock hålla allt under balans eller iaf så nära det går ändå :)
Äter oftast 1 måltid per dag+ någon proteinshake så jag kan äta precis vad jag vill varje dag
Brolle81
2015-08-24, 09:12
Min cheat meal eller day har en tendens till att bli 500-1200 extra kalorier den dagen medan resterande 6 dagar är enligt formlerna jag följer 870 kcal under. Så det torde ju inte vara någon fara. Men det känns som man nåt en platå för tillfället kanske bara inbillning men vågen har slutat röra på sig efter ett raskt tapp på 3kg. Funderar på att tona ner kolhydraterna en aning och lägga på extra protein istället.
EnergiÖverskott
2015-08-24, 10:03
Äter oftast 1 måltid per dag+ någon proteinshake så jag kan äta precis vad jag vill varje dag
Hur funkar det med att då träna på morgon/förmiddag? (för jag antar att du äter måltiden på kvällen) Är det proteindrink/ar under dagen då och måltid på kvällen?
Ställer frågan av ren nyfikenhet då min direkta tanke vad hur du tycker att upplägg likt det du kör nu påverkar prestationsförmågan etc. Även nyfiken på hur du tränar :)
Shqypnia
2015-08-24, 10:11
Skippa 'cheat meals'. Ät mer men bra mat när du är hungrig.
Brolle81
2015-08-24, 10:29
Jo det är väl det bästa, men samtidigt vill man ju äta något lite speciellt åtminstone 1 gång i veckan. Blir lite väl tråkigt annars .
Det går att deffa på god mat så slipper man fundera på om man vill äta något speciellt men jag ser inte heller något konstigt att man något mål då och då äter något annat än det som man brukar. Man måste varken avsäga sig smaklökar eller att kunna anpassa sig till livet i övrigt bara för att man ska gå ner några kilon.
GulligaGurkan
2015-08-24, 15:54
Jag har levt på sallad med någon proteinkälla till lunch och kvarg till kvällsmat, samt någon morot och kvargdipp då och då hela sommaren. Har fungerat utmärkt. Om man intalar sig att morötter är snacks blir det kalas. Har inte heller ätit rött kött annat än vid speciella tillfällen. Vid exempelvis min födelsedag blev det rött kött i mängder (för att fira) och något glas vin och så, och några andra dagar som varit värda att göra speciella har det fuskats på. Men håller du din diet strikt och sen fuskar då och då (hur ofta bestämmer du och dina mål) så kommer det gå finfint att deffa!
Brolle81
2015-08-24, 17:12
Rent krasst skulle jag kunna leva på tonfisk , kvarg , kyckling och broccoli 24/7. Men det skulle gå ut över barnen och sambon känner jag. Därav äter jag samma mat som dom för det mesta men reglerar dom olika mängderna för att få bättre makro innehåll.
Rent krasst skulle jag kunna leva på tonfisk , kvarg , kyckling och broccoli 24/7.
Det är skillnad på att överleva och att må bra och den dieten är inte något som får en att må bra på sikt.
Brolle81
2015-08-24, 18:06
Helt klart är det så. God mat och dryck är ju livets goda ting .
Helt klart är det så. God mat och dryck är ju livets goda ting .
Det handlar inte så mycket om smak utan att må bra fysiskt. Äter du så ensidigt så skapar du risker som är helt onödiga att utsätta sig för.
Det är skillnad på att överleva och att må bra och den dieten är inte något som får en att må bra på sikt.
Vad får man brist av?
Vad får man brist av?
På "tonfisk, kvarg, kyckling och broccoli" är det stor risk att lida brist på (t.ex.) livsnödvändiga fettsyror. Förövrigt tror jag många skulle lida av energibrist (svält). Gissar vidare på nedsatt immunförsvar orsakat av obalanser av mikronäringsämnen och otillräckligt intag av diverse olika ämnen vi idag inte vet särskilt mycket om.
Överleva, kanske ett tag. Leva väl, mycket kortare.
Min svaga punkt är chips helt klart
http://ridam.com/wp-content/uploads/2015/03/pop_products.gif
Brolle81
2015-09-04, 12:15
http://ridam.com/wp-content/uploads/2015/03/pop_products.gif
Vart hittar man dom ?
Xtreme-G
2015-09-04, 12:47
Vad får man brist av?
Livslust? :d
Mer seriöst. Folk söker alltid efter det nyttigaste, mest optimala och tror att det bästa är att äta endast detta. Men det finns en poäng med att äta varierat, sedan behöver man ju inte överdriva åt det håller heller om man nu inte vill.
Brolle81
2015-09-04, 13:21
Ska äta pizza idag med mycket sås iaf =)
Vart hittar man dom ?
Köper dom på Willy´s men borde finnas i dom flesta mataffärer.
Är man van vid vanliga chips kan dom kännas annorlunda men det tog bara en påse för mig att föredra dom före vanliga chips.
Personligen tycker jag Sourcream & Onion överlägsen smakmässigt.
Brolle81
2015-09-07, 08:48
Willy´s hmm då får jag väl gå emot mina principer och kanske kika in där nästa gång man är i Borås.
Axfood brukar ha bästa snackssortimentet, då är det Willys och Hemköp inräknat.
Brolle81
2015-09-08, 05:28
Hemköp lät ju bättre dom ligger knappt en minut från mitt jobb.
Hemköp lät ju bättre dom ligger knappt en minut från mitt jobb.
Japp. Har dem inte det så pratar du med inköpsansvarige så dem beställer i små volymer.
Rätt så skönt o dra ner en fredag eller så o köra lite kondis i nån timma ( om man tycker det e Nice) för att sen på kvällen kunna unna sig kanske en pizza istället för din "vanliga" middag utan att du fuskar. Brukar göra det nån gång varannan vecka under deff.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.