Visa fullständig version : Ni som tränar i converse....
Jag tycker det är skönt att träna i platta skor så har kört med converse... Men lyckas fan alltid ta sönder dom???? Har lyckats ta sönder (hål under skorna) 2 par converse av att bara träna i dom,,, har bara kört styrketräning med dom.. Men de kanske blir förstörda när man tex kör utfall o har ena foten snett upp?
Så det jag undrar är det bara jag som lyckas ta sönder dom eller händer det er andra också? :| ja detta är något jag tänkt på!
Pudzianovski
2015-08-22, 21:52
Kanske är usel kvalitet?
:confused:
Har alltid tränat i Converse. Tror att kvaliteten varierar väldigt mycket från par till par. Det par jag har på gymmet har hållit en evighet medans flertalet par jag använder till vardags gått sönder relativt snabbt. Köp ett par snarlika utan märke om du nöter dem så snabbt?
Har alltid tränat i Converse. Tror att kvaliteten varierar väldigt mycket från par till par. Det par jag har på gymmet har hållit en evighet medans flertalet par jag använder till vardags gått sönder relativt snabbt. Köp ett par snarlika utan märke om du nöter dem så snabbt?
Vilket par är det du tränar i?
Tror att det är sämre kvalité utan märke...
Enda skillnaden är att det par jag använder på gymmet är de gamla klassiska modellen medans de som används till vardag är den helvita varianten.
Enda skillnaden är att det par jag använder på gymmet är de gamla klassiska modellen medans de som används till vardag är den helvita varianten.
De klassiska så menar du de höga eller?
Chuck Taylors är inte särskilt stryktåliga. Sulan består bara av en platta tjockt gummi, och bakkappan är i grövre tyg.
Chuck Taylors är inte särskilt stryktåliga. Sulan består bara av en platta tjockt gummi, och bakkappan är i grövre tyg.
Är "converse all star seasonal hi" samma sak? Alla converse har väl lika kvalité (förutom de där vinterskorna kanske?) eller har jag missat något?
Om det är gjort av Converse så ska basformen vara densamma: sula i gummi och överdel i bomullstyg. En fot som rör sig mycket i överdelen kommer rätt snabbt nöta sönder skon.
Jag tycker det är smartare med en annan sko för träning. Vi snackar trots allt om något som måste tåla en del, samtidigt som det ska vara stabilt för fötterna. Däremot tar dom inte lika mycket stryk som vardagsanvändning.
Agitator
2015-08-22, 23:06
Jag tränar i strumplästen, köp skor som du kan lätt glida in och ut i. eller foppatofflor!
Jag tränar i strumplästen, köp skor som du kan lätt glida in och ut i. eller foppatofflor!
Vilket är förbjudet på typ 99% av alla gym, men håller med om att det är skönast i många fall.
Evankhell
2015-08-22, 23:36
Hur många år pratar vi om här? Har haft mina i ca 4 år (endast gym) och har gått sönder på insidan bara och går fortfarande att träna i dom.
Dessa kör jag med..
http://static01.nyt.com/images/2014/10/15/business/15trademark-pic1/15trademark-pic1-master675.jpg
Agitator
2015-08-22, 23:37
Vilket är förbjudet på typ 99% av alla gym, men håller med om att det är skönast i många fall.
Man kan ju sparka av sig skorna vid tilltänkta övning.
Hur många år pratar vi om här? Har haft mina i ca 4 år (endast gym) och har gått sönder på insidan bara och går fortfarande att träna i dom.
Dessa kör jag med..
http://static01.nyt.com/images/2014/10/15/business/15trademark-pic1/15trademark-pic1-master675.jpg
Du kör ej övningar där man har foten likt vid utfall (där överdelen är på golvet och hälen i "luften")???
Jag aldrig haft problem med Converse, nagot som jag tranat i for det mesta sista aren. Knyter dom dock ganska lost, vilket kanske gor skillnaden nar de inte sitter tajt runt fotleden och 'sliter' i tyget nar du ror pa dig.
Naturligtvis köper man billiga kopior. 3-för-2 på din sko eller vad dom heter, kostar väl typ 400 spänn då? Även om man sliter ut dem en gång i halvåret så är det en rätt låg kostnad i sammanhanget.
http://www.kingmagazine.se/artiklar/nyheter/20150724/klassikern-far-ny-design
Väntar på dessa nu.
Naturligtvis köper man billiga kopior. 3-för-2 på din sko eller vad dom heter, kostar väl typ 400 spänn då? Även om man sliter ut dem en gång i halvåret så är det en rätt låg kostnad i sammanhanget.
Jag tycker dom (converse) har en tendens att gummit torkar och om man böjer på fotsulan så kan dom spricka. Bytte till Nike free och dom har hållit längre. Fungerar bra i knäböj imho.
Väntar på dessa nu.NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJ VAD HALLER DOM PA MED?!
Nya ar ju for det forsta fula som fan. Dessutom alskar jag plattheten i Converse' sula, kan utan problem ga runt en hel dag i bra tempo eller till och med springa langre sträckor, utan att fa ont i fotterna, det far jag daremot snabbt av varenda vandrings-/promenad-/joggingsko jag haft.
Javla ergonomirunkande. Se till att ga/springa med ett vettigt lopsteg i stallet. Jag hoppas verkligen gamla modellen fortsatter saljas, annars maste jag bunkra upp med en javla massa skor.
Jag aldrig haft problem med Converse, nagot som jag tranat i for det mesta sista aren. Knyter dom dock ganska lost, vilket kanske gor skillnaden nar de inte sitter tajt runt fotleden och 'sliter' i tyget nar du ror pa dig.
Sen jag började köra med väldigt lös snörning har ett par hålt i snitt 2 år. Det är relativt ok jämfört med 6 månader som det var tidigare.
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJ VAD HALLER DOM PA MED?!
Nya ar ju for det forsta fula som fan. Dessutom alskar jag plattheten i Converse' sula, kan utan problem ga runt en hel dag i bra tempo eller till och med springa langre sträckor, utan att fa ont i fotterna, det far jag daremot snabbt av varenda vandrings-/promenad-/joggingsko jag haft.
Javla ergonomirunkande. Se till att ga/springa med ett vettigt lopsteg i stallet. Jag hoppas verkligen gamla modellen fortsatter saljas, annars maste jag bunkra upp med en javla massa skor.
Förmodligen.
Jag antar att det kommer som svar på klagomål och medias klankande på platta skor.
Väntar på dessa nu.
Riktigt snygga!
Tapatalk
Dom gamla måste ju finnas kvar. Det är ju det som är charmen med den skon. Att Ingo tränade i samma modell för 50 år sedan. Jag har traskat runt i Converse i 10 år utan att få ont i fötterna. Älskar också plattheten i skorna.
On topic så har jag bytt ut ett par Converse på träning sedan 2006.
Evankhell
2015-08-23, 17:32
Du kör ej övningar där man har foten likt vid utfall (där överdelen är på golvet och hälen i "luften")???
Jo, visst gör jag det :)
Jag tränar i ett par Etnies fader. De måste vara ~10 år gamla. Köpta på den tiden när skejtarskor var hållbara.
http://cache.etnies.com/content/products/fall-15/shoes/fader-ls-6-black-black-black.jpg
Evankhell
2015-08-23, 22:36
Jag tränar i ett par Etnies fader. De måste vara ~10 år gamla. Köpta på den tiden när skejtarskor var hållbara.
http://cache.etnies.com/content/products/fall-15/shoes/fader-ls-6-black-black-black.jpg
Luktar väl gott efter ~10 år :Virro
Kör ni med eller utan originalsulan?
så det blir runt 266kr/år.
jag beställde mina converse från england, kostade totalt 600kr.
haft dom över 2 år nu, än så länge har inget gått sönder.
Macroman
2015-08-24, 13:19
Lugn, gamla modellen kommer givetvis säljas pararellt. Smart drag vilket garanterat kommer ge merförsäljning i totala volymer.
Luktar väl gott efter ~10 år :Virro
De sitter löst knutna och luktar inte - av någon anledning. :confused:
Någon som testat denna istället för Converse?
http://www.reebok.se/reebok-crossfit-lite-tr/V59968.html
Jag har den låga modellen, riktigt sköna. Styv och stabil sula trots att den är tunn. Inte direkt någon allroundsko dock, hade inte viljat ha dom om det ska springas.
Höga modellen är väl kanske något bättre där då snörningen går högre.
TapaTalk.
PureWhey
2015-08-25, 17:42
Har haft 2 höga modeller under typ 6-5 år, dom håller bra.
Jag har den låga modellen, riktigt sköna. Styv och stabil sula trots att den är tunn. Inte direkt någon allroundsko dock, hade inte viljat ha dom om det ska springas.
Höga modellen är väl kanske något bättre där då snörningen går högre.
TapaTalk.
Förstod inte, använder du Converse eller Reebok Lite?
Funderar nämligen på att köpa mig ett par Reebok. Främst för mark.
Förstod inte, använder du Converse eller Reebok Lite?
Funderar nämligen på att köpa mig ett par Reebok. Främst för mark.Oj, missade att quota, men Reebok Lite är det jag använder.
TapaTalk.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.