Visa fullständig version : Tony Olsson får inte ett tidsbestämt straff
http://www.expressen.se/nyheter/tony-olsson-far-inte-ett-tidsbestamt-straff/
Tankar?
Nu vet jag att många från den här tråden kommer hoppa in :D ; http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=221802
Daniiiel
2015-08-22, 09:28
Vem bryr sig..dödar man några snutar får man fan räkna med att sitta tills man ruttnar.
delta_mats
2015-08-22, 09:42
Vem bryr sig..dödar man några snutar får man fan räkna med att sitta tills man ruttnar.
Var ju inte han som dödade poliserna dock.
Daniiiel
2015-08-22, 10:36
Han är ju dömd för polismord eller hur. Kvittar om arklöv sköt de dödande skotten
Han försökte döda ett par poliser innan det att hans medbrottsling avrättade 2 helt andra poliser på nära håll med nackskott, vilket han gjorde absolut ingenting för att stoppa. Medhjälp + mordförsök mao.
filmjölk
2015-08-22, 11:48
Jag tycker att rättssystemet är lite inkonsekvent ibland, inte för att jag tycker att Tony Olsson skall släppas men jämför med de där i Göteborg, 63 människoliv och ute efter 3 år.
Jag tycker att rättssystemet är lite inkonsekvent ibland, inte för att jag tycker att Tony Olsson skall släppas men jämför med de där i Göteborg, 63 människoliv och ute efter 3 år.
Beror ju dock på att han som fick 3 år var under 18 när han begick brottet samt att uppsåtet skiljde sig.
Det här i de här fallen jag önskar att Svenska staten vore lite smutsigare, skulle nån märka om man knäppte Tony bakom låsta dörrar och sen bara gjorde sig av med liket? Vem skulle sakna honom?
Blue.plz
2015-08-22, 18:47
Det här i de här fallen jag önskar att Svenska staten vore lite smutsigare, skulle nån märka om man knäppte Tony bakom låsta dörrar och sen bara gjorde sig av med liket? Vem skulle sakna honom?
Hans fru.
Hans fru.
Kanske, men hon kan inte ha alla hästar hemma. Om man skulle säga till henne att han misskötte sig och fått besöksförbud m.m skulle hon nog tappat det efter ett år eller två.
delta_mats
2015-08-22, 20:43
Han är ju dömd för polismord eller hur. Kvittar om arklöv sköt de dödande skotten
Han försökte döda ett par poliser innan det att hans medbrottsling avrättade 2 helt andra poliser på nära håll med nackskott, vilket han gjorde absolut ingenting för att stoppa. Medhjälp + mordförsök mao.
Det enda jag skrev är att han inte dödat någon polis.
Blue.plz
2015-08-22, 20:50
Det enda jag skrev är att han inte dödat någon polis.
Enligt en mördare avfyrade han viserligen inte skotten, men visst spelade han sin roll i upplägget.
filmjölk
2015-08-22, 23:16
Beror ju dock på att han som fick 3 år var under 18 när han begick brottet samt att uppsåtet skiljde sig.
Han är nog den värsta psykopaten av de 4, och jag tror hans uppsåt var minst lika illa som de andras.
Han är nog den värsta psykopaten av de 4, och jag tror hans uppsåt var minst lika illa som de andras.
Hittades såvitt jag vet inga bevis för psykopati i sinnesundersökningen som gjordes. Snarare handlade det om 4 rejält korkade ungdomar som inte förstod att folk kommer att dö när man gör som de gjorde. Hade de funnits vara psykopatiska mördare så hade de troligen aldrig mera sett dagens ljus.
filmjölk
2015-08-23, 09:38
Hittades såvitt jag vet inga bevis för psykopati i sinnesundersökningen som gjordes. Snarare handlade det om 4 rejält korkade ungdomar som inte förstod att folk kommer att dö när man gör som de gjorde. Hade de funnits vara psykopatiska mördare så hade de troligen aldrig mera sett dagens ljus.
Det här var killar som misshandlade folk beväpnad med planka, utförde personrån, trakasserade pensionärer mm mm. innan de dödade 63 pers och skadade/vanställde x antal andra för livet. De var riktiga värstingungjävlar.
Det här var killar som misshandlade folk beväpnad med planka, utförde personrån, trakasserade pensionärer mm mm. innan de dödade 63 pers och skadade/vanställde x antal andra för livet. De var riktiga värstingungjävlar.
Gör en inte till psykopat för det. Man kan vara "ond" och ungjävel utan att vara psykopat. Man kan också ställa till med en massa satans skit och ändå inte förstå att det man gör (dvs tända eld samt barrikadera utgången) ska leda till folks död.
Om de faktiskt inte förstod det vet jag inte, men samtliga instanser ansåg det iaf. Personligen skulle jag gärna sett dem inlåsta betydligt längre.
Nej tack. Jag är väldigt glad över att vi lever i ett land som inte är korrupt. Det kan tyckas vara befogat i vissa fall men filar man på sånt går det snabbt överstyr och folk blir avrättade för politiska åsikter.
Macroman
2015-08-24, 11:57
En intressant filosofisk diskussion skulle också vara om Sveriges allra värsta kriminella "försvann" säg 1.000-2.000 st. Hur skulle brottsligheten påverkas? Hur stor positiv effekt skulle det få på samhället?
Om man kollar på vad Tingsrätten säger så ser det ju ut som att Tony kommer få tidbestämt om 1-2, max 3 år.
shadowfire
2015-08-24, 16:45
Om man kollar på vad Tingsrätten säger så ser det ju ut som att Tony kommer få tidbestämt om 1-2, max 3 år.
Sedan kommer han ut och blir jagad med golfklubba...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.