Visa fullständig version : En liten fråga..
Satt och tänkte på en sak..
Till exempel.. om jag ska äta bröd med ost på.. har osten samma totala GI-sänkande effekt om jag till exempel äter den ca 5-10minuter innan, än om jag skulle äta brödet samtidigt, med osten på?
mvh
EDIT: Ursäkta mig, postade i fel forum av misstag.
King Grub
2004-04-10, 10:56
Inte samma, men några minuter hit eller dit gör ingen praktisk skillnad. Bara det inte hunnit lämna magsäcken.
Tips. Istället för att skriva Title: "En liten fråga" så kan du skriva "GI ändras om du äter osten före eller samtidigt som smörgåsen?" Eller något likande. Så man vet vad det handlar om och också så att man inte behöver kolla tråden flera gånger för att man inte minns vad det var.
Har själv fått lära mig det den hårda vägen (att nån ger tips;) ) förut på ett spelforum=)
Originally posted by Aeis
Tips. Istället för att skriva Title: "En liten fråga" så kan du skriva "GI ändras om du äter osten före eller samtidigt som smörgåsen?" Eller något likande. Så man vet vad det handlar om och också så att man inte behöver kolla tråden flera gånger för att man inte minns vad det var.
Har själv fått lära mig det den hårda vägen (att nån ger tips;) ) förut på ett spelforum=)
:thumbup:
Alltså förlåt mitt språk men, vad i helvete spelar det för roll? :MrT:
Har man ett vanligt okej minne så kommer man ju ändå ihåg.. och är man smart så kollar man på tråd-startaren.
Herkulez
2004-04-10, 19:27
Originally posted by Riouken
Har man ett vanligt okej minne så kommer man ju ändå ihåg.. och är man smart så kollar man på tråd-startaren. mer irriterande för dom andra när det inte står vad tråden handlar om
Har man ett vanligt okej minne så kommer man ju ändå ihåg.. och är man smart så kollar man på tråd-startaren.
Spelar ingen roll för dig kanske men de flesta uppskattar nog att "subject" berättar om innehållet i tråden. Det är av god kutym att göra så. Skulle alla tråda heta "en liten fråga...", "en annan liten fråga" "En ännu midre fråga", "ny fråga", "rioukens fråga", "Några frågor" "fråga" "tre små frågor" "en pytteliten fråga" o.s.v. skulle det inte vara så kul eller hur? Tänk på det nästa gång! :thumbup:
En intressant rubrik och något som antyder vad tråden skall handla om är alltid bra.
Vill man få svar på något man undrar över är det ju bäst att tidigt precisera sig.
Originally posted by kharon
Spelar ingen roll för dig kanske men de flesta uppskattar nog att "subject" berättar om innehållet i tråden. Det är av god kutym att göra så. Skulle alla tråda heta "en liten fråga...", "en annan liten fråga" "En ännu midre fråga", "ny fråga", "rioukens fråga", "Några frågor" "fråga" "tre små frågor" "en pytteliten fråga" o.s.v. skulle det inte vara så kul eller hur? Tänk på det nästa gång! :thumbup:
Why not? Det är just det trådarna isf handlar om, frågor :D
Och jag tyckte det däär var en liite för lång titel... kom inte på någon från början, så jag skrev som jag skrev.. ganska svårt faktiskt att komma på en kort o bra titel för just denna fråga.
Inte skall man ägna så mycket tid åt det?
Tycker bara att det är helt onödigt av er att börja kränka ner på mig för att jag döpte titeln till "En liten fråga".
Döper jag alla titlar så? :confused:
Herkulez
2004-04-10, 20:52
ingen har kränkt dig Riuken, bara ett tips :thumbup:
En annan anledning till att göra en bra titel är så man kan läsa om det man är intresserad av. Många läser inte ALLA trådarna som skrivs.
En annan anledning till att göra en bra titel är så man kan läsa om det man är intresserad av. Många läser inte ALLA trådarna som skrivs.
Många? tror jag inte.
Någon procent bara..av dem som är aktiva.. och det är bara de aktiva som svarar på frågorna..och de läser allt..tro mig, allt ;)
Och varför skulle man inte läsa en tråd bara för att den heter "En liten fråga" ?
Löjtnant Blank
2004-04-11, 00:22
Många? tror jag inte.
Någon procent bara..av dem som är aktiva.. och det är bara de aktiva som svarar på frågorna..och de läser allt..tro mig, allt ;)
Och varför skulle man inte läsa en tråd bara för att den heter "En liten fråga" ?
Nu lackar jag ur! Är det så fantastiskt jobbigt att förstå? Vad finns mer att orda om? Har du någon hjärnskada att skylla på? Precisera rubriken - är det så inihelvetsjävlaidiothelvetes svårt? VA?! :smash: Det är extremt jobbigt med intetsägande rubriker. Faktiskt. Like it or not - men gör som du blir tillsagd i fortsättningen. :insane:
Originally posted by Löjtnant Blank
Nu lackar jag ur! Är det så fantastiskt jobbigt att förstå? Vad finns mer att orda om? Har du någon hjärnskada att skylla på? Precisera rubriken - är det så inihelvetsjävlaidiothelvetes svårt? VA?! :smash: Det är extremt jobbigt med intetsägande rubriker. Faktiskt. Like it or not - men gör som du blir tillsagd i fortsättningen. :insane:
Se vem som blev knäckt först :D
Det här handlar inte ens om dig så..varför ens bry sig? konstig snubbe där...faktiskt
cheesian
2004-04-11, 05:30
Det här handlar inte ens om dig så..varför ens bry sig? konstig snubbe där...faktiskt
Mår du bra ?
Löjtnant Blank
2004-04-11, 12:35
Jag... är... mållös... Grattis, du är nu officiellt den trögaste människan jag har stött på här på forumet.
Det handlar inte om mig, det handlar om din oförmåga att sätta vettiga rubriker på dina trådar. Det är inte raketvetenskap, så igen: vad finns mer att orda om? Är det inte bara att hacka i sig informationen du just har blivit delgiven, och i fortsättningen tänka till ett par sekunder (minuter i ditt fall) innan du frågar något?
Har du förstått? Inte? Jag repeterar: sätt en rubrik som säger något om vad ämnet gäller. PM:a mig om något fortfarande är oklart.
King Grub
2004-04-11, 14:15
Skärp er!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.