handdator

Visa fullständig version : Privatleasing av bil - Vilka har?

Tys0n
2015-08-16, 11:16
Är inne på att privatleasa en bil då min gamle trotjänare börjar ge med sig och har funderat länge på det här med att privatleasing.

Visst det blir lite dyrare men man vet vad man betalar varje månad och skulle något hända så lämnar man bara in den kostnadsfritt.

Finns här någon som kör på det idag? Vad kör ni för bilar och vad betalar ni?

awesomooo
2015-08-16, 11:25
Jag är också lite nyfiken på leasing. Kollade på en Mercedes A200 och skulle väl få pröjsa strax över 4000:-/mån med inte allt för mycket utrustning.

Beelz
2015-08-16, 12:05
Jag är intresserad av om någon jämfört att tex leasa eller låna traditionellt. Är det lika?sparar man pengar, eller förlorar man mycket på det? Om vi bortser från bekvämligheten med en leasad bil..

Exdiaq
2015-08-16, 12:16
Jag är intresserad av om någon jämfört att tex leasa eller låna traditionellt. Är det lika?sparar man pengar, eller förlorar man mycket på det? Om vi bortser från bekvämligheten med en leasad bil..

http://www.aftonbladet.se/bil/article19684038.ab

Cooks
2015-08-16, 13:33
http://www.aftonbladet.se/bil/article19684038.ab

Tycker det låter som en riktigt skitdeal att leasa jämfört med att ta lån och köpa, om inte du är en sån som måste ha ny bil hela tiden och har pengar att kasta i sjön. Iaf om jag förstått det rätt.

Lease = Betala 4k i månaden, fri service, ny bil efter 3 år men bilen är aldrig "din", dessutom måste du rätta dig efter deras regler, vad det nu kan vara (det enda som framkom i artikeln var X antal mil som ingick).

Lån = betala 2-3k i månaden + 20% kontantinsats, ingen fri service, men bilen ÄR DIN. Dessutom har du oftast 3 års nybilsgaranti (iaf jag).

nisse1976
2015-08-16, 14:35
Volkswagen polo. 2500 i månaden.
Min uppfattning är att jämfört med att köpa en ny bil är det inte en dålig deal.
Skillnaden är väl dock att man antagligen inte skulle köpt en ny bil om man köpt utan nåt/några år gammal och då blir leasing en sämre deal
Företagen har ju svårt att få ut sina nybildat så detta är ett bra sätt för dom.
För att det inte skall bli alltför dyrt får man ta bilar som har ett lågt nypris

4623
2015-08-16, 16:08
Skulle aldrig köpa en ny bil om jag inte kan slanta den direkt. Ska jag ha ny någon gång så blir det via leasing eller tjänstebil.

TheInsane
2016-05-01, 08:49
Då drar jag upp denna gamla trotjänare till tråd.

Hur ser det ut idag, är det någon som kör med privatleasing på sin bil & kan rekommendera det eller är det fortfarande att ta lån & betala av det mest lönsamma? :)