Visa fullständig version : Säljstopp på Lindahls Blåbär
Djungeln
2015-08-13, 15:41
Jag har inte provat någon smaksatt kvarg förut, men igår tänkte jag att det var dags. Dock så hade expediten i kassan andra tankar.
Han sa något i stil med att "Den här får vi inte sälja, tydligen. De jäser eller något liknande"
Någon som vet något mer om detta?
Aldrig hört något liknande. Dock är blåbärskvargen rätt äcklig :)
Djungeln
2015-08-13, 15:58
Aldrig hört något liknande. Dock är blåbärskvargen rätt äcklig :)
Så då missade jag inte något med andra ord? :)
Så då missade jag inte något med andra ord? :)
Nej. Jag tycker nog fortfarande att Icas Basic-kvarg med Fun Light slår det mesta.
Jag har inte provat någon smaksatt kvarg förut, men igår tänkte jag att det var dags. Dock så hade expediten i kassan andra tankar.
Han sa något i stil med att "Den här får vi inte sälja, tydligen. De jäser eller något liknande"
Någon som vet något mer om detta?
säkert ett säljstopp på en specifik batch som kontaminerats med bakterier/svamp.
Inte produkten i sig
EnergiÖverskott
2015-08-13, 18:58
säkert ett säljstopp på en specifik batch som kontaminerats med bakterier/svamp.
Inte produkten i sig
Kan nog stämma!
Min polare käkade en burk trots diverse konstiga mögelsvampar och grejer i. Magsjuk som fan en vecka från det. Hahaha!
Kan nog stämma!
Min polare käkade en burk trots diverse konstiga mögelsvampar och grejer i. Magsjuk som fan en vecka från det. Hahaha!
Darwin var nog något på spåren.
Darwin var nog något på spåren.
Indeed.
Vad jag vet från vissa källor så har det sålts blåbärskvarg med mögel i, utan att datumet ens gått ut...
Vet ej om det beror på detta men anar lite iaf...
GulligaGurkan
2015-08-13, 21:15
Jag köpte en Lindahls hallon för ett par veckor sedan, öppnade den 2 veckor innan bäst före och den var möglig. Skrev ett mail till Lindahls med utgångsdatum och klockslaget som står på locket (de behöver tydligen det för att veta batch-nummer) och vips kom en värdecheck på 2 nya kvargar i brevlådan. Slutet gott, allting gott
Borde inte personalen i butiken plocka bort varan från hyllan istället för att kassapersonalen ska behöva säga till folk som redan tagit den?
Jag köpte en Lindahls hallon för ett par veckor sedan, öppnade den 2 veckor innan bäst före och den var möglig. Skrev ett mail till Lindahls med utgångsdatum och klockslaget som står på locket (de behöver tydligen det för att veta batch-nummer) och vips kom en värdecheck på 2 nya kvargar i brevlådan. Slutet gott, allting gott
ojah lindahls är generösa de skänker även mkt till välgörenheter, 2 kvarg är inte mkt för dom men schysst av dom att endå ta sina kunder på allvar.
Mm hallonen har också varit omtalad, bättre de gör svenska fabriker och tillverkar i istället =)... Svensksatsar... men företagen e ju livrädda för att höja priserna, men jag skulle lätt betala för svensktillverkat från lindahls ist.
Jokester
2015-08-14, 03:29
ojah lindahls är generösa de skänker även mkt till välgörenheter, 2 kvarg är inte mkt för dom men schysst av dom att endå ta sina kunder på allvar.
Mm hallonen har också varit omtalad, bättre de gör svenska fabriker och tillverkar i istället =)... Svensksatsar... men företagen e ju livrädda för att höja priserna, men jag skulle lätt betala för svensktillverkat från lindahls ist.
Det är nog knappast så mycket för att vara generösa när de skänker 2 burkar till någon som fått med sig möglig kvarg.
Det finns ju kesella från arla om man vill ha svenskproducerat.
Windcaller
2015-08-14, 04:23
Borde inte personalen i butiken plocka bort varan från hyllan istället för att kassapersonalen ska behöva säga till folk som redan tagit den?
Butiken får ingen personlig notis om ett produkt stopp. (det står på en hemsida som man måste logga in på). De flesta säljstopp upptäcks inte föres någon försöker köpa produkten.
Då ringen kassapersonalen till golvpersonalen och de kan senare ta väck produkten (oftast med ett specifikt datum) och de kan sen låsa upp de resterande.
Det är nog knappast så mycket för att vara generösa när de skänker 2 burkar till någon som fått med sig möglig kvarg.
Svenskproducerat i Uphal, Tyskland.
http://www.arla.se/vara-produkter/produkt/?productid=7310865008268
Snackar generellt nu.
http://www.bilddump.se/bilder/20150814103112-83.252.185.207.jpg
LunaSpice
2015-08-14, 10:28
Igår på Willys kunde jag inte scanna varken Lindahls blåbär eller granatäpple utan skulle kontakta personalen istället. Hade säkert något med detta att göra.
Jokester
2015-08-14, 11:46
Svenskproducerat i Uphal, Tyskland.
http://www.arla.se/vara-produkter/produkt/?productid=7310865008268
Som all annan kvarg med andra ord. Trodde arlas kesella var svenskproducerad, därav priset. Hur motiverar man isåfall det höga priset på arla?
Som all annan kvarg med andra ord. Trodde arlas kesella var svenskproducerad, därav priset. Hur motiverar man isåfall det höga priset på arla?
Typ att man slipper mögel :D
Troligen en kvarleva från att de var istort sett ensamma på marknaden.
Har också köpt en möglig kvarg från Lindahls, det var dock inte blåbär utan granatäpple. Mailade och fick 2 st värdecheckar i ersättning, jag såg först bara en check och mailade och klagade att det var alldeles för lite, då fick jag 10 checkar till. Totalt 12 checkar :)
Men konstigt att det verkar vara fler som fått möglig kvarg. Verkar ju vara just den som är utan tillsatt socker.
Har också köpt en möglig kvarg från Lindahls, det var dock inte blåbär utan granatäpple. Mailade och fick 2 st värdecheckar i ersättning, jag såg först bara en check och mailade och klagade att det var alldeles för lite, då fick jag 10 checkar till. Totalt 12 checkar :)
Men konstigt att det verkar vara fler som fått möglig kvarg. Verkar ju vara just den som är utan tillsatt socker.
Tycker det verkar logiskt att flera st fått möglig kvarg,därav försälkningsstoppet :) tjah vem vet de utan socker (saknar ju socker som konservering)
http://data.whicdn.com/images/15417619/large.jpg
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.