handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig hitta min kurslitteraur..

Captainwide
2015-08-11, 19:23
Blivit antagen för en linje med fokus på marknadsföring och ekonomi. Nyligen fått reda på kurslitteraturen men hittar fan inte en enda av böckerna som uppges? *screwy*

Hittar ju böcker med samma titel men sidoantalet stämmer inte? Halvtråkigt att betala för en bok, komma till sin första undervisning och få reda på att det är fel version/bok.. :laugh:

Griffiths, A. & Wall, S. Economics for Business and Management. Prentice Hall.
Latest edition. 250 pages.

Gowthorpe, C., Management Accounting. SouthWestern Cengage Learning. Latest
edition. 693 pages.

Armstrong, G. & Kotler, P., Marketing. An introduction. Pearsson. Latest European
edition. 650 pages.

Captainwide
2015-08-11, 19:25
Givetvis hittade jag ju nu alla. Tack och hej för mig. :')

LouVonSalome
2015-08-11, 19:27
Det är antagligen olika upplagor. Det spelar oftast inte så stor roll, det skiljer rätt lite mellan upplagorna och är mest ett sätt att tjäna pengar på genom att försöka göra de begagnade böckerna inaktuella.

PixelMiner
2015-08-11, 20:16
Ett tips kan ju vara att vänta till första kursdagen. Ibland listar kursansvariga en jävla massa böcker. Sedan när kursen väl drar igång så kan det visa sig att:

Vissa av böckerna gäller ej längre, utan kursinformationen som sänts ut gällde förra årets kurs.
Vissa av böckerna anser kursansvarig mest vara "bra-att-ha" böcker som inte är så viktiga och mest skall ses som brevidläsning för den som är extra intresserad.

Så med lite is i magen kan man ibland spara rejält med pengar.

4623
2015-08-11, 20:19
Köpte en bok under min studietid. Gäller att exploatera biblioteket

Edit: Ser att du ska ha Armstrong & Kotler. Ledsen.

Captainwide
2015-08-11, 20:37
Köpte en bok under min studietid. Gäller att exploatera biblioteket

Edit: Ser att du ska ha Armstrong & Kotler. Ledsen.

Okej får tacka för det, kan man nog spara in en hel del svårförtjänta slantar på.
Ledsen? Varför?
Dåligt innehåll, komplicerat eller bara allmänt värdelöst?

Kryss
2015-08-11, 20:46
Det är en Tråkig bok med mycket utfyllnad, men då var jag rätt ointresserad av ämnet ocksp

Nordenator
2015-08-11, 20:52
Köp böckerna om du behöver dem. Vissa böcker hjälper inte nämnvärt mer än en wikipediasökning. Till att börja med köpte jag alla böcker, men någon termin in blev det bara de viktiga böckerna man faktiskt plockade upp.