handdator

Visa fullständig version : Studentlägenhet - inflyttning från annan stad

Arrival
2015-08-07, 13:55
Hej!

Undrar som rubriken lyder. Alltså hur det går till när man blir erbjuden en lägenhet? Man måste väl gå på visning innan precis som vid vanliga lägenheter?

Hur bör man göra, ska man åka fram och tillbaka för att skriva på ett kontrakt. Eller kan man exempelvis ta med sig det viktigaste inför flytten och därmed flytta in samtidigt som man skriver på ett kontrakt? Är det möjligt?

Har en annan fråga också. Hur mycket bör hyran ligga på som mest? Är dom på samma nivå som vanliga lägenheter? Ex. är över 5000 i månaden för mycket?

Är förmodligen "konstiga" frågor men det skadar aldrig att fråga brukar jag höra. ;)

Hoppas på lite hjälp! :)

Mental
2015-08-07, 14:08
Jag gick inte på visning. Tackar ja till första som erbjöds

Skrev kontraktet på inflyttningsdagen. Hade med mig mitt liv i ett orange hyrsläp.

Nordenator
2015-08-07, 14:36
Hej!

Undrar som rubriken lyder. Alltså hur det går till när man blir erbjuden en lägenhet? Man måste väl gå på visning innan precis som vid vanliga lägenheter?

Hur bör man göra, ska man åka fram och tillbaka för att skriva på ett kontrakt. Eller kan man exempelvis ta med sig det viktigaste inför flytten och därmed flytta in samtidigt som man skriver på ett kontrakt? Är det möjligt?

Har en annan fråga också. Hur mycket bör hyran ligga på som mest? Är dom på samma nivå som vanliga lägenheter? Ex. är över 5000 i månaden för mycket?

Är förmodligen "konstiga" frågor men det skadar aldrig att fråga brukar jag höra. ;)

Hoppas på lite hjälp! :)

Det beror helt på vars du ska flytta.

Olegh
2015-08-07, 14:38
Tackade också ja utan att ha gått på visning. Hyran är som vilken hyra som helst. Om hyran är rimlig beror ju på allt det vanliga som gäller lägenheter i allmänhet, här i Linköping så ingår ibland mer i hyran (bredband och el) plus att det är vanligt med tiomånaders hyra.