Visa fullständig version : Folk som blir "hooked" på fitness...
Ja aldrig förr har väl så många främst tjejer börjat hålla på med bikini/fitness, men jag undrar varför?
Och är det verkligen så bra? Kosttillskotten som marknadsförs till just denna kategori är oftast snyrdyra, kläderna har hutlösa priser (Ett par tights för runt tusenlappen), man köper dyra kostscheman och anlitar personliga tränare som kostar multum, tränar enbart på de absolut tjusigaste och dyraste gymmen e.t.c Och det värsta av allt är att belöningen är ungefär 0, jag vet inte vad man vinner men jag gissar på att det är 1 kg proteinpulver och en väska ungefär.
Jag har dålig koll på hur pass påfrestande det är för kroppen att utsätta sig för dieter som kvinna, men jag gissar att det inte är superbra men som sagt här vet nog andra bättre så jag uttalar mig inte så mycket om det.
Varför vill folk lägga så mycket pengar på den här typen av verksamhet, hur kan det ha blivit så populärt?
Jaja, jag vet att jag inte har något ärende i att bry mig om vad folk spenderar sina pengar på men jag är bara allmänt nyfiken.
Om ni inte har någon aning om vad jag pratar om prova gå in på appen "instagram" i era mobiltelefoner och sök på något av följande; #celsius #tyngre #body #bodymagazine #fitness #training #icaniwill #healthy #fit #minresaräknas #träna #jagharviljan #flagom #bikiniathlete #shredded #bootey #squat #diet #bulk #getfit #tränahårthållkäft #aldrigvila #sats #girlswithmuscle
vicarious
2015-08-02, 19:50
Ja aldrig förr har väl så många främst tjejer börjat hålla på med bikini/fitness, men jag undrar varför?
Troligtvis för att de tycker det är kul.
Och är det verkligen så bra? Kosttillskotten som marknadsförs till just denna kategori är oftast snyrdyra, kläderna har hutlösa priser (Ett par tights för runt tusenlappen), man köper dyra kostscheman och anlitar personliga tränare som kostar multum, tränar enbart på de absolut tjusigaste och dyraste gymmen e.t.c
Du överdriver, även om jag kan hålla med om att folk lägger mycket pengar på onödiga saker som egentligen inte behövs för att träna. Det handlar nog ofta om att motivera sig själv.
Och det värsta av allt är att belöningen är ungefär 0, jag vet inte vad man vinner
Vad sägs om en stark kropp, bättre hälsa och leva längre? Låter som en ganska bra belöning. Själva tävlingsdietandet är kanske inte så hälsosamt men livsstilen i sig är betydligt hälsosammare än en stillasittande livsstil med för mycket mat, alkohol och nikotin.
mangemani
2015-08-02, 19:52
uppmärksamhet? ge en falsk bild utåt att de på något sätt skulle vara vältränade bara för att de går runt i dessa dyra kläder, dricker dessa drinkar osv? kan självklart inte prata för alla och inte ge ett konstaterande, men summeringen utav det jag fått erfara utav min bekantskapskrets som håller på med detta och folk jag stött på under årens gång, så är detta vad jag får ut utav det hela iaf.
Celsius, hashtags, utmanande bilder.... proteinpannkakor. Verkar vara mer image än träning.
Redan sagt. Uppmärksamhet är underbart. Träna i 3 veckor, och posera halvnaken frekvent dagligen så har du minst ett tusentals följare som ger dig den uppmärksamheten du behöver.
Nordenator
2015-08-02, 20:43
Tur att jag slipper i alla fall. Jag är på tok för fet för att posta halvnakna bilder.
Ricken13
2015-08-02, 20:45
Den här är väl rätt bra. :)
http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/02/599b51b53f8fc636ff6974e1703ff324.jpg
Troligtvis för att de tycker det är kul.
Du överdriver, även om jag kan hålla med om att folk lägger mycket pengar på onödiga saker som egentligen inte behövs för att träna. Det handlar nog ofta om att motivera sig själv.
Vad sägs om en stark kropp, bättre hälsa och leva längre? Låter som en ganska bra belöning. Själva tävlingsdietandet är kanske inte så hälsosamt men livsstilen i sig är betydligt hälsosammare än en stillasittande livsstil med för mycket mat, alkohol och nikotin.
Du pratar om hälsofördelar som kommer med att ha tränat i flera år och som måste uppehållas med att träna livet ut, något som nog inte många av dessa personer kommer att göra.
Om 5 år kan de vara smått överviktiga och hålla på med något helt annat.
Och ja jag kanske överdriver en anings men det är fortfarande mycket pengar
http://www.mmsports.se/Traningsklader/Tights/Dam/
svenbanan
2015-08-03, 00:35
Folk gör väl det de tycker är kul.
Det är väl ungefär lika töntig och falskt att pyssla med detta som att syssla med bodybouilding eller styrkelyft. Det gör folk också bara för att få uppmärksamhet. Orka väga över hundra pannor. Det är bara för att kunna skryta.
Börja med korpfotboll era jävla wannabees!
;)
Sparven från Minsk
2015-08-03, 06:13
Jag är hooked på fintess! Massa vältränade lättklädda töser, what`s not to like!
poppen11
2015-08-03, 09:19
Ett livssyfte - likt utbildning.
En gemenskap - likt en sportsupporter.
Bekräftelsen från omgivningen av att uppfyller omgivningens preferenser - likt män i skägg, kroppsbyggare eller silikonbröstimplantat.
Paperbasket
2015-08-03, 12:49
Jag är lite inne på det ovan skriver.
Syfte
Gemenskap
Bekräftelse
Folk gör väl det de tycker är kul.
Det är väl ungefär lika töntig och falskt att pyssla med detta som att syssla med bodybouilding eller styrkelyft. Det gör folk också bara för att få uppmärksamhet. Orka väga över hundra pannor. Det är bara för att kunna skryta.
Börja med korpfotboll era jävla wannabees!
;)
Jag håller med om att byggning är nästan lika dåligt men byggare lägger inte ner lika mycket pengar på det i alla fall.
Tränar nere på nån sunkigt källargym för en hundring i månaden, äter husmanskost och tränar i nått man hittar i garderoben.
Jag tycker det är super! Bättre att de lägger pengar och tid på sånt än att röka cigg och festa på Sture 6/7 kvällar
Sparven från Minsk
2015-08-03, 18:09
Jag tycker det är super! Bättre att de lägger pengar och tid på sånt än att röka cigg och festa på Sture 6/7 kvällar
Fitness-livsstilen kan förvisso även den leda till problem, så som anorexia, anabola-missbruk, låg självkänsla när man inte får lika många likes som tidigare och måste gå längre och längre för att få dem.
Allt är nog skadligt när det går till överdrift.
Fitness-livsstilen kan förvisso även den leda till problem, så som anorexia, anabola-missbruk, låg självkänsla när man inte får lika många likes som tidigare och måste gå längre och längre för att få dem.
Givetvis finns den risken, men jag tycker fitnesslivsstilen är bättre än Stureplans prinsessa. Hälla i sig drinkar och röka gamäng leda till missbruk också, precis som fanatisk fitness kan utveckla sjukdomar, men om vi ser på de som inte gått över gränsen så är ju fitness bättre än festandet :)
Jag tror att dom som hamnar där hade gjort det ändå på ett eller annat sätt.
Så är det naturligtvis. Inget är bra när det blir för mycket av det, oavsett vad det är.
Jag tror att det ger en känsla av gemenskap för många som inte hittat en identitet tidigare.
Ofta blir man fokuserad på följare/likes och man är generös med att ge andra komplimanger (för att få komplimanger själv). Man blir dessutom inkörd på att yta är det viktigaste hos en individ då majoriteten av alla komplimanger som kastas är fokuserade på det yttre. Det andra fokusområdet är prestation, och då blir man väldigt fokuserad på att prestera bättre och bättre är viktigt.
I många delar av vår vardag är prestation viktigt.. exempelvis i utbildning eller arbete. Risken när det gäller fitnesslivsstilen är att det slutar handla om komplimanger och att det istället blir en tävling. Man ska bara äta clean mat och rätt kosttillskott typ nocco, celsius och fitnessgurugrejer.. möjligtvis att tyngre är hetast just nu. Sen så ska man inte äta onyttigt för det är fusk och man börjar få knepiga ramar runt sin matsituation men även sin sociala situation där man faktiskt kommer i kontakt med fika, after work, kalas, högtider osv. Fester och hemmakvällar blir svårt.. man kanske kan göra festa på lite proteinpannkakor om man är lycklig nog att ha andra kompisar som är hookade på fitness.
Nästa månad har man läst på sin favoritblogg att man ska ha "cheat-meals" en gång i veckan och äta onyttigt. Förvirringen är maximal.. ska man äta förbjudna livsmedel, och dessutom i stora mängder? Ja, uppenbarligen, för då ser man att det är så på instagram. Man ska vara smal, ha väldefinierade muskler, gå mellan att äta clean mat men någon gång i veckan gå bananas på skräpmat.
Risken att utveckla ätstörningar finns där. Den finns dock riskfaktorer som är betydligt allvarligare än instagram-feeden. Däremot så är livsstilen problematisk för personer med känslighet för ätstörningar.
Jag tror som Sparven att allt är farligt när det går till överdrift, men jag tror det är rätt lätt att kolla tillbaka på sina år som instagramfitnessprofil och undra varför man höll på att stöka med lättklädda badrumsselfies och en restriktiv livsstil.
Jag tror att dom som hamnar där hade gjort det ändå på ett eller annat sätt.
Så är det naturligtvis. Inget är bra när det blir för mycket av det, oavsett vad det är.
I Evidence-based rekommendations for natural bodybuilding contest preparation: nutrition and supplementation står lite om psykosociala faktorer:
Av manliga tävlande bodybuilders rapporterade 46% binge eating-episoder efter tävling. 1/3 rapporterade oro, ilska och häftigt humör inför tävling. 81,5% rapporterade upptagenhet med mat. Bland tävlande bodybuilders visas i hög omfattning upptagenhet till vikt och form, binge eating och bulimi.
Bland kvinnliga kroppsbyggare rapporterade 42% tidigare anorexi, 67% var livrädda för att bli feta och 50% erfor okontrollerbar längtan till att äta.
Länk till artikel:
http://www.jissn.com/content/11/1/20
edit:
vill bara säga att jag inte kollat igenom källorna, men det verkar iaf finnas vissa aspekter som är värda att ha vetskap om.
Givetvis finns den risken, men jag tycker fitnesslivsstilen är bättre än Stureplans prinsessa. Hälla i sig drinkar och röka gamäng leda till missbruk också, precis som fanatisk fitness kan utveckla sjukdomar, men om vi ser på de som inte gått över gränsen så är ju fitness bättre än festandet :)
Så om man bor i Sthlm har man att välja mellan att bli stureplans prinsessa eller att gå all in på bikini atlet med alla tillhörande modekläder, kosttillskott och trendiga gym?
Finns det inga mellanting?
Så om man bor i Sthlm har man att välja mellan att bli stureplans prinsessa eller att gå all in på bikini atlet med alla tillhörande modekläder, kosttillskott och trendiga gym?
Finns det inga mellanting?
Det var väl inte det jag skrev, jag tog ett exempel
Två stilar som kan kosta lika mycket på ett ungefär och vad man får ut av respektive
svenbanan
2015-08-03, 21:40
Jag håller med om att byggning är nästan lika dåligt men byggare lägger inte ner lika mycket pengar på det i alla fall.
Tränar nere på nån sunkigt källargym för en hundring i månaden, äter husmanskost och tränar i nått man hittar i garderoben.
Du missade min poäng tror jag. Jag var sarkastisk och tyckte inte det var nåt fel i att syssla med fitness ifall man tycker det är kul.
Dyrt?
Börja intressera dig för bilar eller båtar så ska du få se på dyra hobbies. :D
Det känns som det är tävlingshets inom det flesta fritidsaktiviteter nu. Du kan inte bara gilla att cykla utan du ska genomföra en Svensk klassiker med polarna.
Scratch89
2015-08-04, 12:35
Jag som träffar flera stycken i jobbet kan väl säga att hälsa inte direkt är vad de utstrålar. Kanske utåt, med sina filter och med smink på sig, men inte när de kommer hit och har ont så de knappt kommer upp ur sängen, eller ångest. Kroppsfixering, dåliga förhållanden till mat. Mindervärdeskomplex.
Och ja, det kan även innefatta "de" ni följer på Instragram.
Dyrt?
Börja intressera dig för bilar eller båtar så ska du få se på dyra hobbies. :D
Det känns som det är tävlingshets inom det flesta fritidsaktiviteter nu. Du kan inte bara gilla att cykla utan du ska genomföra en Svensk klassiker med polarna.
Fast bilar är en hobby där du "måste" lägga ut pengar, det "måste" man inte när det kommer till träning.
Proteinpulver kan du köpa i 18 kg säck billigt om du nu känner att du "måste" ha det du behöver inte köpa ett proteinpulver från lifebutiken för 300 kr/kg.
Jag har som sagt ingenting med folks privatekonomi att göra men det är bara en av många funderingar jag har kring området.
Fast bilar är en hobby där du "måste" lägga ut pengar, det "måste" man inte när det kommer till träning.
Proteinpulver kan du köpa i 18 kg säck billigt om du nu känner att du "måste" ha det du behöver inte köpa ett proteinpulver från lifebutiken för 300 kr/kg.
Jag har som sagt ingenting med folks privatekonomi att göra men det är bara en av många funderingar jag har kring området.
Fast om man gör det till sin hobby så vill man kanske just investera i snygga kläder, protein av speciellt märke osv
Vet inte hur billig din träning är men träning som livstil är inte billigt, handlar allt mellan 1500-2000Kr i veckan bara på mat under deff, sen lite pulver hit o dit, vill helst minimera inttag via pulver. Och då är jag väl en av dom få som inte lägger ut så mycket på mat, finns fler som har betydligt dyrare matvanor.
Det är en dyr hobby om man nu är jäkligt seriöst med det.
Sen kan jag tycka att det blivit lite hysteri över det hela. Folk ställer sig på scenen alldeles för tidigt, inge illa menat alls det är skitkul att nytt blod satsar men man måste ha lite perspektiv och kunna se när man är redo för scen. Vissa ställer sig bara för att säga jo men jag tävlar vettu, sjukt seriös vettu, celsius ambassadör o hela kitet....sen ser man ut som man gör....
Bikini delen är ju nästan otroligt lätt o ställa upp på. Va väl andra året då det va 3 grupper med 20 tjejer i varje klass för det blev så många?
Tycker bara man ska ta en second opinion innan man ställer sig på scen, vissa gör det för att det är en kul grej....mja roligare saker har jag vart med om än o dieta i 15v, spendera massa pengar på licens,boende,färg,kanske en coach, allt för att komma sist, men det va en kul grej =)
mina 2 cents
LouVonSalome
2015-08-04, 18:03
Vet inte hur billig din träning är men träning som livstil är inte billigt, handlar allt mellan 1500-2000Kr i veckan bara på mat under deff, sen lite pulver hit o dit, vill helst minimera inttag via pulver. Och då är jag väl en av dom få som inte lägger ut så mycket på mat, finns fler som har betydligt dyrare matvanor.
Att spendera så mycket pengar på mat gör inte det hela mer seriöst. Det finns ingen anledning att för resultatets skull lägga 2000kr i veckan på mat.
Sen kan jag tycka att det blivit lite hysteri över det hela. Folk ställer sig på scenen alldeles för tidigt, inge illa menat alls det är skitkul att nytt blod satsar men man måste ha lite perspektiv och kunna se när man är redo för scen. Vissa ställer sig bara för att säga jo men jag tävlar vettu, sjukt seriös vettu, celsius ambassadör o hela kitet....sen ser man ut som man gör....
Bikini delen är ju nästan otroligt lätt o ställa upp på. Va väl andra året då det va 3 grupper med 20 tjejer i varje klass för det blev så många?
Tycker bara man ska ta en second opinion innan man ställer sig på scen, vissa gör det för att det är en kul grej....mja roligare saker har jag vart med om än o dieta i 15v, spendera massa pengar på licens,boende,färg,kanske en coach, allt för att komma sist, men det va en kul grej =)
mina 2 cents
Själv lägger jag typ 3 tusen i månaden på mat men det hade jag gjort även om jag inte tränat så där ser jag inte din poäng.
Själv lägger jag typ 3 tusen i månaden på mat men det hade jag gjort även om jag inte tränat så där ser jag inte din poäng.
nu va detta ett exempel då du skriver att träning inte är dyrt och man kan köpa 18kg whey hos bosse vid hörnet. Sen vad du köper kan jag inte säga emot, du kanske lägger 3000 på entrecote och oxfile vad vet jag, sen som jörgen säger, 3000 på en diet är en rätt hög siffra men vad vet jag du kanske handlar prima råvaror ;)
nu va detta ett exempel då du skriver att träning inte är dyrt och man kan köpa 18kg whey hos bosse vid hörnet. Sen vad du köper kan jag inte säga emot, du kanske lägger 3000 på entrecote och oxfile vad vet jag.
Precis, träning behöver inte kosta mycket.
Jag tror förutom ren mat att jag lägger ca 300 kronor/månaden på mitt tränande.
Men det är väl inte vad tråden handlar om, eller också kanske det är just det. Att jag inte förstår
Att spendera så mycket pengar på mat gör inte det hela mer seriöst. Det finns ingen anledning att för resultatets skull lägga 2000kr i veckan på mat.
Jag tycker det gör det, beroende på vad man handlar och sina mål. Jag handlar för betydligt mer än t.ex mina vänner som inte tränar. Det är betydligt dyrare att handla till 18matlådor i veckan + alla mellanmål än att köpa bröd,pasta,köttfärs....... Du skriver att maten inte påverkar resultaten? vad menar du nu?
Precis, träning behöver inte kosta mycket.
Jag tror förutom ren mat att jag lägger ca 300 kronor/månaden på mitt tränande.
Men det är väl inte vad tråden handlar om, eller också kanske det är just det. Att jag inte förstår
Det är upp till var och en, jag väljer riktiga råvaror framför pulver, då blir det lite dyrare. Vill man dricka 4st proteinshakes om dan så får man väl göra det om man känner för det.
Jag bara svarade eftersom du tog upp och gemförde det med bil hobbyn eller vad det nu va =)
mangemani
2015-08-04, 18:28
lägger typ 1000kr i veckan(och den siffran blir så hög då jag väljer att inkludera biteline pizzor nån enstaka gång, annars blir det några hundra mindre) på mat.
käkar inget protein pulver eller nått tillskott och jag får i mig det jag behöver för att kunna växa.
gäller att handla smart och veta vad som innehåller vad och hur mycket och det gynnar även att veta hur man ska komponera en måltid rätt på det billigaste sättet, man sparar enormt mycket pengar.
3000kr låter mer som nått man lägger på mat i månaden.
LouVonSalome
2015-08-04, 19:02
Jag tycker det gör det, beroende på vad man handlar och sina mål. Jag handlar för betydligt mer än t.ex mina vänner som inte tränar. Det är betydligt dyrare att handla till 18matlådor i veckan + alla mellanmål än att köpa bröd,pasta,köttfärs....... Du skriver att maten inte påverkar resultaten? vad menar du nu?
Jag menar att det inte ger bättre resultat med mat för 2000kr i veckan än vad du skulle få med mat för 500kr i veckan. Det kanske är godare och mer mättande men resultaten blir knappast bättre. Alltså är det inte mer seriöst att köpa den dyrare maten.
Jag förstår inte heller ditt exempel med matlådorna och varför det skulle bli dyrare än bröd, pasta, köttfärs och inte heller varför du inte kan använda det i dina matlådor om det nu skiljer så mycket i pris.
poppen11
2015-08-04, 19:03
Pengar är endast en sorts resurs - exempelvis kan man byta ut träningstid emot arbete som generar pengar. Något skall tiden användas till, exempelvis fitness eller datorspel.
Liten "sport" enkelt att vinna, alla gillar att vinna, oavsett om det är en stafett på idrotten eller en riktig tävling... Tror jag. Sen vill nog brudarna ha sånt där "dat ass".
Folket följer trender.
Fitness, lchf, träningskläder 24/7 osv.
Jag menar att det inte ger bättre resultat med mat för 2000kr i veckan än vad du skulle få med mat för 500kr i veckan. Det kanske är godare och mer mättande men resultaten blir knappast bättre. Alltså är det inte mer seriöst att köpa den dyrare maten.
Jag förstår inte heller ditt exempel med matlådorna och varför det skulle bli dyrare än bröd, pasta, köttfärs och inte heller varför du inte kan använda det i dina matlådor om det nu skiljer så mycket i pris.
vet inte vart du vill komma men mat kostar, sen vad du köper är upp till dig och vilka mål du har. beror på vad det är för mat du köper också , men för 500Kr i veckan så har du gjort det bra....
vet inte vart du vill komma men mat kostar, sen vad du köper är upp till dig och vilka mål du har. beror på vad det är för mat du köper också , men för 500Kr i veckan så har du gjort det bra....
Poängen är att mat i grund och botten delas in i tre kategorier: protein, kolhydrat, och fett. Nu må inte varje kalori vara värd lika, men man kan lätt uppfylla kroppens och knoppens krav på en snävare budget.
2000kr i veckan, alltså 8000kr i månaden, låter lyxigt som tusan.
mangemani
2015-08-04, 19:56
500-700kr i veckan klarar man sig gott och väl på för att få muskler att växa och det behöver inte bli "torr" och "äcklig" mat för det(typ tonfisk och ris), allt hänger på vad man vet vad man ska köpa och hur man komponerar sina måltider rätt.
ingen kritik eller så mot de som köper mat för mer än så, det är ju gott med fläskfile och andra dyrare produkter med samt att bara kunna "äta direkt" med högt proteinintag och slippa behöva fixa ditten och datten som ska ingå i måltiden, men jag säger bara att det är fullt möjligt att komma undan mycket billigare.
500-700kr i veckan klarar man sig gott och väl på för att få muskler att växa och det behöver inte bli "torr" och "äcklig" mat för det(typ tonfisk och ris), allt hänger på vad man vet vad man ska köpa och hur man komponerar sina måltider rätt.
ingen kritik eller så mot de som köper mat för mer än så, det är ju gott med fläskfile och andra dyrare produkter med samt att bara kunna "äta direkt" med högt proteinintag och slippa behöva fixa ditten och datten som ska ingå i måltiden, men jag säger bara att det är fullt möjligt att komma undan mycket billigare.
vet inte riktigt hur ni kommer ner på dom priserna, men det är bra jobbat =)
mangemani
2015-08-04, 20:19
lite som att istället för att köpa 1 färdig produkt som är dyrare, så köper man många fast mindre produkter mycket billigare och sedan komponerar man ihop en god, mättande och muskel nyttig måltid:).
ta det inte så bokstavligen, var bara ett sätt att förklara hur det kan bli mycket billigare.
Halva priset varorna i butikerna =)
Dessa wannabe-fitness-champs som BETALAR för att gå med i såna här "Teams" för att sedan skryta om att de blivit antagna till värsta kände fitnessteamet då? :D
elefantmannensve
2015-08-05, 06:21
Börjar mer och mer likna samma fenomen som en del hängisar till mc klubbar, man vill ingå i ett sammanhang, sticka ut lite gentemot mängden, men i grund och botten är inte intresset så stort egentligen, vare sig för själva tränandet eller motorcykelåkandet
Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
Järvskan
2015-08-05, 07:41
Jag som träffar flera stycken i jobbet kan väl säga att hälsa inte direkt är vad de utstrålar. Kanske utåt, med sina filter och med smink på sig, men inte när de kommer hit och har ont så de knappt kommer upp ur sängen, eller ångest. Kroppsfixering, dåliga förhållanden till mat. Mindervärdeskomplex.
Och ja, det kan även innefatta "de" ni följer på Instragram.
Tycker att Scratch:s kommentar från tidigare var värd att bumpas
500 kr/vecka kräver en del planering om man ska ha högt proteinintag med låg mängd kalorier (iofs inte extremt svårt det heller) men att äta för 3000 kr/månad är inte direkt svårt om man inte har extrema kaloribehov eller någon sjukdom som kräver specialkost. Nu har du själv valt att lägga dig så dyrt som du har gjort och du verkar ha råd så då är det ditt val men problemet blir de som tror att de måste lägga ut de pengarna när det i själva verket är riktigt lätt att äta mycket billigare.
500 kr/vecka kräver en del planering om man ska ha högt proteinintag med låg mängd kalorier (iofs inte extremt svårt det heller) men att äta för 3000 kr/månad är inte direkt svårt om man inte har extrema kaloribehov eller någon sjukdom som kräver specialkost. Nu har du själv valt att lägga dig så dyrt som du har gjort och du verkar ha råd så då är det ditt val men problemet blir de som tror att de måste lägga ut de pengarna när det i själva verket är riktigt lätt att äta mycket billigare.
jag lägger inte ut 3000/mån på mat, läs tidigare svar....
LouVonSalome
2015-08-05, 11:03
jag lägger inte ut 3000/mån på mat, läs tidigare svar....
Och om du läser vad han skriver så framgår det rätt tydligt att han menar att 2000kr/mån så måste man börja ha lite mer koll och planering medans 3000kr/mån är busenkelt. Ingenstans påstod han att du äter för 3000kr/mån.
Och om du läser vad han skriver så framgår det rätt tydligt att han menar att 2000kr/mån så måste man börja ha lite mer koll och planering medans 3000kr/mån är busenkelt. Ingenstans påstod han att du äter för 3000kr/mån.
ok skulle ha förstått att han mena 2000 när han skriver 3000, 2000 är rätt baggis också att planera,men du kan de där... men vi droppar den här disskutionen och koncentrerar oss ot
nu va detta ett exempel då du skriver att träning inte är dyrt och man kan köpa 18kg whey hos bosse vid hörnet. Sen vad du köper kan jag inte säga emot, du kanske lägger 3000 på entrecote och oxfile vad vet jag, sen som jörgen säger, 3000 på en diet är en rätt hög siffra men vad vet jag du kanske handlar prima råvaror ;)
Vem är denna Bosse å vilket hörn står han vid :D
Scratch89
2015-08-07, 17:13
Tycker att Scratch:s kommentar från tidigare var värd att bumpas
Tack. Debatten svängde till en debatt om dyrast matvanor väldigt snabbt.
Vem är denna Bosse å vilket hörn står han vid :D
Vid 7-eleven.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.