handdator

Visa fullständig version : Sexlust näst intill obefintlig efter deff

Fatslim
2015-07-23, 15:09
Färdig med en viktnedgång som pågått ett par månader nu. Ett par veckor in på min deff så märkte jag hur sexlusten trappades ner väldigt mycket. Den är fortfarande låg fastän jag nu legat på kcal balans/plus i 5 dagar.

Någon som erfarat samma? När kan man förvänta sig att den kommer tillbaka? Jag brukar vara brunstig som en tjur, men nu senaste tiden har jag knappt haft en tanke på det.

vicarious
2015-07-23, 15:26
Det är vanligt. Sök. Kan behövas mer än några dagar för att det ska normaliseras.

timoat
2015-07-23, 15:36
Exakt så var det för.mig med när jag åt fettsnål. Nu körde jag en kur på 6veckor med LCHF, gick ner 1.3-1.5 kilo i veckan och hade morning glory varje dag och grym sexlust. Inte för att jag fick ligga men den var där iallafall! :hbang:

Uppriktigt sagt så var jag fanimej orolig att jag blivit impotent då jag knappt kunde få ordentligt stånd på ett par år. Men sen lchf är den tillbaka lika glad som när jag var en tonåring. Jag låg på 1500-2000 kcal om dagen. Ta informationen för vad du vill, men jag är extremt nöjd. Jag är övertygad att det hade med.min kost och brist på fett att göra.

Sheogorath
2015-07-23, 16:15
Det här är ungefär lika konstigt som min patient tyckte att det var att han inte kunde gå lika långt som vanligt sedan han stukade foten för två dagar sedan.

anvihl
2015-07-23, 16:27
Ät mer och rör dig mer.

Det är inte en okej bieffekt av en vanlig viktnedgång, ska man ner till tävlingsform på en byggarscen, visst då kanske det är rättfärdigat, inte annars.

Sheogorath
2015-07-23, 16:38
Ät mer och rör dig mer.

Det är inte en okej bieffekt av en vanlig viktnedgång, ska man ner till tävlingsform på en byggarscen, visst då kanske det är rättfärdigat, inte annars.

Så svart-vit skulle jag inte vilja vara. Vissa kroppar reagerar nog snabbare och mer på ett kaloriunderskott än andra. Det är en jäkligt bra mekanism att inte drivas att sätta barn till världen om det inte ens finns energi så man själv har tillräckligt för att upprätthålla kroppsvikten. En synnerligen lättförklarad evolutionär anpassning och knappast sjukligt.

Tolkia
2015-07-24, 19:08
Det är väldigt olika vid vilken grad av energi- eller kroppsfettbrist man får de här problemen. Saker som också inverkar är t.ex. från vilket utgångsläge man bantar, hur länge man håller på och vad man i övrigt utsätter kroppen för (hur hård träning t.ex.). Det finns även teorier om att det är skillnad mellan personer som haft gott om näring under fostertiden och under uppväxten och personer som är uppfödda under svältförhållanden, och att det skulle förklara varför det överhuvudtaget kan produceras avkomma i länder där det är hungersnöd osv. Det kan ta ett bra tag innan den kommer tillbaka; längre om man bantat längre tid.

Om det är en effekt av "normal" viktnedgång eller inte beror ju på vad man anser normalt.

Blue.plz
2015-07-24, 19:36
Det här är ungefär lika konstigt som min patient tyckte att det var att han inte kunde gå lika långt som vanligt sedan han stukade foten för två dagar sedan.

Kom ni fram till varför det var så?

Gober
2015-07-24, 19:39
Slutet av diet och libidon är inte på topp. Ska för skojs skull testa Maca. Finns numera att köpa i pulverform på ICA. Har hört anekdoter från andra om att det hjälper till med libidon. Det kostade typ 50:- så kan vara kul att testa.

Donkens
2015-07-24, 21:26
Du kanske får i dig allt för lite zink från din kost? Sätt lite av din ekonomi på zink och magnesium i kombination, ex ZMA.

Exdiaq
2015-07-25, 11:13
Det är väldigt olika vid vilken grad av energi- eller kroppsfettbrist man får de här problemen. Saker som också inverkar är t.ex. från vilket utgångsläge man bantar, hur länge man håller på och vad man i övrigt utsätter kroppen för (hur hård träning t.ex.). Det finns även teorier om att det är skillnad mellan personer som haft gott om näring under fostertiden och under uppväxten och personer som är uppfödda under svältförhållanden, och att det skulle förklara varför det överhuvudtaget kan produceras avkomma i länder där det är hungersnöd osv. Det kan ta ett bra tag innan den kommer tillbaka; längre om man bantat längre tid.

Om det är en effekt av "normal" viktnedgång eller inte beror ju på vad man anser normalt.

What she said.

Jag körde ingen extrem diet och fick programmet skrivet av en som har koll på läget. "Ändå" kände jag noterbart minskad sexlust även efter avslutad diet.

Fatslim
2015-07-25, 12:49
6 dagar nu, fortf inget speciellt. Har dock hårt morgonstånd varje morgon. Men något direkt sug finns inte. Brukar vara "hnggggggggg!!" om jag inte fått tömma på typ 2-3dagar, nu har jag gått en hel vecka och är lite whatever.

Kischen
2015-07-25, 16:46
Har du sex? Känns som något man måste underhålla annars minskar suget.

Hursom, det är en av dom första sakerna som minskar när jag går ner i vikt. Inga konstigheter heller och det är inget som kommer igen på några dagar.

Fatslim
2015-07-25, 17:36
Har du sex? Känns som något man måste underhålla annars minskar suget.

Hursom, det är en av dom första sakerna som minskar när jag går ner i vikt. Inga konstigheter heller och det är inget som kommer igen på några dagar.

Nej har ej regelbunden sex. Men även om jag inte har regelbunden sex under balans/bulk, så har jag fortfarande ett sug som är c:a 500% starkare än det jag har nu.

Nåja, har ju bara gått 6 dagar än, händer det inget inom 6 veckor blir jag orolig på riktigt.

Gober
2015-07-25, 18:57
Slutet av diet och libidon är inte på topp. Ska för skojs skull testa Maca. Finns numera att köpa i pulverform på ICA. Har hört anekdoter från andra om att det hjälper till med libidon. Det kostade typ 50:- så kan vara kul att testa.

Update, jaha Macarot smakde ju något så överjävligt att jag höll på att spy igår när jag slängde ner 3 teskedar i en shake. Omöjligt att få ner. 1tsk funkade. Läste på lite och tydligen ska man vänja sig med små doser och trappa upp för att vänja sig vid smaken *spy*

Till TS, det kan ta någon vecka att bli återställd. Det brukar det göra för mig, jag tror dock på Zink, bra fett och ta en vecka med lite lätt återhämtningsträning.

Captainwide
2015-07-25, 20:11
Dra ett par noter på skinnflöjten några kvällar i veckan så ska du se att libidon slår hål i taket.

BobaFett
2015-07-25, 21:15
Exakt så var det för.mig med när jag åt fettsnål. Nu körde jag en kur på 6veckor med LCHF, gick ner 1.3-1.5 kilo i veckan och hade morning glory varje dag och grym sexlust. Inte för att jag fick ligga men den var där iallafall! :hbang:

Uppriktigt sagt så var jag fanimej orolig att jag blivit impotent då jag knappt kunde få ordentligt stånd på ett par år. Men sen lchf är den tillbaka lika glad som när jag var en tonåring. Jag låg på 1500-2000 kcal om dagen. Ta informationen för vad du vill, men jag är extremt nöjd. Jag är övertygad att det hade med.min kost och brist på fett att göra.

Det där pratade Jacob Wilson om när de gjorde en studie på ketogena dieter vs vanliga dieter. De gick ner lika mycket men de som åt ketogent ökade testosteronet markant.

timoat
2015-07-25, 21:42
Det där pratade Jacob Wilson om när de gjorde en studie på ketogena dieter vs vanliga dieter. De gick ner lika mycket men de som åt ketogent ökade testosteronet markant.

Whohoo! Skönt art veta att det finns.lite science som backar upp det !

timoat
2015-07-25, 21:57
http://www.livestrong.com/article/539175-does-a-ketogenic-diet-increase-your-testosterone/#page=1

Äsch, här står det tvärtom...

BobaFett
2015-07-28, 17:39
http://www.livestrong.com/article/539175-does-a-ketogenic-diet-increase-your-testosterone/#page=1

Äsch, här står det tvärtom...

Fast åt de verkligen ketogent?

Det ska vara typ 75% fett, 20% protein och 5% kolhydrater.

timoat
2015-07-31, 07:44
Fast åt de verkligen ketogent?

Det ska vara typ 75% fett, 20% protein och 5% kolhydrater.

OK najs, det är så jag äter!