Visa fullständig version : Förslag på resmål i Augusti?
FoolsGold
2015-07-15, 21:29
Har några veckors semester i Augusti och funderar på att åka utomlands men jag har idétorka och tänkte kolla om det finns några goda förslag här. :)
Det jag är ute efter är strand och sol och lugn och ro med tillgång till gym. Funderar på Koh Tao i Thailand där jag varit förut men har förstått att det regnar en hel del där i Augusti. Så, har ni andra bra tips? *popcorn*
Eftersom du inte gett någon budget svarar jag söderhavet. Annars har Malaysia fina öar också.
Har några veckors semester i Augusti och funderar på att åka utomlands men jag har idétorka och tänkte kolla om det finns några goda förslag här. :)
Det jag är ute efter är strand och sol och lugn och ro med tillgång till gym. Funderar på Koh Tao i Thailand där jag varit förut men har förstått att det regnar en hel del där i Augusti. Så, har ni andra bra tips? *popcorn*
Jag ska själv åka och surfa i Sri Lanka, kan kanske vara något? Flyg kostar nästan samma, är nog lite billigare att tas sig runt på Sri Lanka. Hotel osv är troligtvis något billigare. Bara kika på semesterfilmer på you tube.
FoolsGold
2015-07-15, 21:40
Eftersom du inte gett någon budget svarar jag söderhavet. Annars har Malaysia fina öar också.
Ingen speciell budget, inom rimlighetens gränser såklart. :)
Har du varit i Malaysia i Augusti? Kanske en fånig fråga men är det säkert att åka dit?
FoolsGold
2015-07-15, 21:41
Jag ska själv åka och surfa i Sri Lanka, kan kanske vara något? Flyg kostar nästan samma, är nog lite billigare att tas sig runt på Sri Lanka. Hotel osv är troligtvis något billigare. Bara kika på semesterfilmer på you tube.
Intressant alternativ. Vill dock helst att resmålet ska vara enkelt att åka till och enkelt att ta sig fram på. Hur är Sri Lanka på de punkterna?
Intressant alternativ. Vill dock helst att resmålet ska vara enkelt att åka till och enkelt att ta sig fram på. Hur är Sri Lanka på de punkterna?
Allt flyg går till huvudstaden Colombo. Taxi,buss etc kostar kanske 5kr/mil annars kan man åka tåg halva landet för 30-50kr, brukar vara populärt för att se te plantagen. Kort sagt det är billigt och enkelt att ta sig runt. Tuk-Tuk(googla) är den vanligaste taxi formen. På booking.com kan du välja fitnesscenter i valet om du söker hotell.
FoolsGold
2015-07-15, 21:59
Allt flyg går till huvudstaden Colombo. Taxi,buss etc kostar kanske 5kr/mil annars kan man åka tåg halva landet för 30-50kr, brukar vara populärt för att se te plantagen. Kort sagt det är billigt och enkelt att ta sig runt. Tuk-Tuk(googla) är den vanligaste taxi formen. På booking.com kan du välja fitnesscenter i valet om du söker hotell.
OK tack för info, värt att undersökas!
OK tack för info, värt att undersökas!
Ett tips för att hitta hotel gym etc. Gå in på google maps, skriv in tex "gym sri lanka" eller liknande så får du upp en karta med alla ställen som google kan hitta utsatta somröda prickar samt länkar till deras hemsidor etc.
Miami även om det brukar vara lite orkanvarning men det är rätt fint iaf
Jag tror Miami går utanför rimlighetens gränser. Sen tror jag även man kan få mer minnesvärda upplevelser i t.ex. Malaysia, mest för att Miami är otroligt turistigt och/eller dräggigt.
OBS! Jag brukar föredra platser som inte är helt övertagna av turism (Kanarieöarna, osv), alltså är min åsikt saltad.
vicarious
2015-07-15, 23:05
I augusti är det fortfarande varmt i Europa. Om resmålet inte spelar någon roll så blir det ju betydligt billigare.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.