Visa fullständig version : Överåt 4-5k kcal igår.
KOLOTROLLET
2015-07-12, 10:45
Går detta att kompensera på ett snabbare sätt än -1k kcal per dag i 4-5 dagar? Tänker att jag kan ju lätt lägga mig på ett -1500 kcal idag om det är så, imorgon med om det är så. Men det kanske är fel väg att gå? Vill ju inte förlora musklerna för att jag har bråttom. Har en hel del fett på kroppen redan som det är (så enligt boken bör jag kunna ligga på större kaloriunderskott utan att riskera musklerna (?)
Testa periodisk fasta och kolhydratscykla också, kan tänka mig att det " maximerar " fettförbränningen, alltså ät inga kolhydrater förens på kvällen efter träning ifall det är möjligt
KOLOTROLLET
2015-07-12, 11:05
Testa periodisk fasta och kolhydratscykla också, kan tänka mig att det " maximerar " fettförbränningen, alltså ät inga kolhydrater förens på kvällen efter träning ifall det är möjligt
Okej det låter vettigt :) Tänkte om jag skulle lägga mig på typ 160-170 gram protein (väger 80kg) och typ 1400 kcal idag eller nåt.
Låter som en intensiv start på jojobantning. Kör hårt, hört att det funkar bra.
Kan det vara så att du råkade överäta nästan 5000kcal eftersom du har ätit för dåligt veckan/dagarna innan din överätning?
Jag vet med mig att när jag slarvat med kosten under en vecka så kan man få supersug efter allt möjligt och i stor mängder :)
Har själv kört PF nu under semestern för enkelhetens skull och dels för att jag kan äta mig mätt, har ett ätarfönster på 6timmar, lite lättare också att äts sånt man tycker är gott och som kanske inte mättar lika bra som det man vanligtvis äter under deff men nu blir man ju mätt hur som helst pga det korta ätarfönstret
Njut av att du för en gångs skull är laddad med energi på träningarna.
Innan det går att fundera på hur du bör styra kosten så hur äter du i vanliga fall och varför tror du att du åt så mycket mer nu?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.