handdator

Visa fullständig version : Blev darrig och lite svimfärdig efter lunchen

hoffmetal
2015-07-08, 14:49
Tänkte höra om detta hänt någon där ute? Detta har nämligen hänt mig ett par gånger nu senaste två åren. Det händer alltså inte ofta men börjar bli orolig om man kanske är på diabetesgränsen eller nåt. Ja, jag käkar mycket sött om jag kan, inte så mycket nu under deffen dock.

Till att börja med så sov jag kanske bara från tre till halv sju inatt. Jag äter nästan aldrig frukost och nu när det är deff så hoppar jag alltid frukosten. Har aldrig känt att jag behöver äta frukost liksom.

Åt grillad kyckling och potatissallad till lunch med pepsi max till det. Efter det blev jag kall och trött som fan(för lite sömn), så tog på mig en tröja och drog igång och jobba igen, men då blev jag darrig, svettig och lite yr. Stoppade i mig lite dextrosol och lite bröd och sen blev det bra. Detta hände nån gång under förra deffen också, har kört kolhydratsfattigt båda gångerna.

Vafan kan det vara? Får väldigt sällan blodsockerfall. Att googla runt gör mig bara nojjig.

cero
2015-07-08, 19:12
har kört kolhydratsfattigt båda gångerna.

Varför?

hoffmetal
2015-07-08, 21:20
Varför?

För att jag tycker det funkar bra och snabbt?

King Grub
2015-07-08, 21:32
Låter inte som om det funkade så bra.

hoffmetal
2015-07-08, 21:44
Låter inte som om det funkade så bra.

Ligger inte på noll kolhydrater, får i mig mellan 60-100 g kolhydrater om dagen. Kroppen får det den behöver och mer därtill.

Har för övrigt kollat upp det och mycket tyder på att sömnen var boven. Brukar få åtminstonde 8-9 timmar per natt vanligtvis.

Vinter
2015-07-08, 22:53
Ligger inte på noll kolhydrater, får i mig mellan 60-100 g kolhydrater om dagen. Kroppen får det den behöver och mer därtill.

Har för övrigt kollat upp det och mycket tyder på att sömnen var boven. Brukar få åtminstonde 8-9 timmar per natt vanligtvis.

Du borde fundera på att äta något mindre innan jobbet, äter du först vid lunch så har du inte ätit något på halv arbetsdag, sedan tar det en stund för kroppen att ta åt sig energin efter lunch.

Blue.plz
2015-07-09, 08:26
http://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/dumping-syndrome/basics/definition/con-20028034 ?
Brukar iofs vara en del magsymtom också. Kan också drabba oopererad tarm.

Mental
2015-07-09, 09:16
http://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/dumping-syndrome/basics/definition/con-20028034 ?
Brukar iofs vara en del magsymtom också. Kan också drabba oopererad tarm.

Fast om det var dumping så blir det ju värre av kolhydrater, inte bättre. Nej, jag tror inte på dumping.

TomasB
2015-07-09, 09:58

Tror du att du har ett sömnbehov på 8-9h? De flesta brukar ha runt 7.

http://www.wsj.com/articles/sleep-experts-close-in-on-the-optimal-nights-sleep-1405984970

Och 60 gram kolisar per dag gör att jag mår kasst. Jag tränar ju iofs en del men jag mår inte bra av att ligga för lågt på kolisar. Drar hellre ned på fett under diet -faktiskt. (Jag är man, väger 90-92 kg på 193 cm).

hoffmetal
2015-07-09, 10:04
Sov sju och en halv timma inatt och mår betydligt bättre idag. Grejen är att jag mår inte dåligt av att köra lowcarb, tyckte bara det var märkligt att jag fick en sån insulinskjuts efter lunchen igår. Brukar inte få det liksom.

TomasB
2015-07-09, 10:58
Sov sju och en halv timma inatt och mår betydligt bättre idag. Grejen är att jag mår inte dåligt av att köra lowcarb, tyckte bara det var märkligt att jag fick en sån insulinskjuts efter lunchen igår. Brukar inte få det liksom.

När jag ligger på KCAL-underskott kan jag lätt få yrsel (ställer mig upp för snabbt osv). Inte efter en dag, men absolut efter någon vecka in i dieten. Det är dock inget som en bättre dubbel-burgare på flippin (el likn.) inte löser :D

hoffmetal
2015-07-09, 11:34
När jag ligger på KCAL-underskott kan jag lätt få yrsel (ställer mig upp för snabbt osv). Inte efter en dag, men absolut efter någon vecka in i dieten. Det är dock inget som en bättre dubbel-burgare på flippin (el likn.) inte löser :D
Blodtrycksfall e ju nåt helt annat. Kan man ju som sagt få när man ställer sig upp för snabbt och så. Jo tack burgare tror jag botar de flesta åkommor 😉