handdator

Visa fullständig version : Vad för tillskott är det som underlättar och hjälper min deff?

Sansad
2015-07-05, 15:29
Tjabba! Som rubriken så undrar jag kort och gott vad som underlättar för mig när det kommer till tillskotten?

Inte använt mig utav något tillskott alls tidigare, tränat i drygt 2 år och aldrig genomfört en riktig deff. Vad jag kan komma på som kan underlätta att konsumera i större mängder är koffein. Plus att köpa in kreatin är jag övertygad kommer hjälpa mig. Blev inspirerad av sheo's tänk om hur man under deffperioden har en cocktail utav tillskott som lämpar för den perioden som man inte behöver förlita sig på året runt.

Så vad förutom en större mängd koffein samt kreatin kan hjälpa mig tror ni?

King Grub
2015-07-05, 15:34
Inga.

Sheogorath
2015-07-05, 16:24
De ökar inte fettförbränningen direkt och fungerar lika bra under bulk, men mitt resonemang kring att använda dem under deff har du redan hajjat, verkar det som.

De man kan känna sig säkra på är dessa:

Kreatin
Koffein
HMB
Kolhydrat (behöver inte vara avancerade grejor)

Mer tveksamma, men potentiella är:

GAKIC
Citrullinmalat

Ytterligare mer tveksamma är:

Ursolsyra

Väldigt tveksamma är:

B-alanin (vid styrketräning, verkar ha effekt vid konditionsträning)
Eurycoma longifolia
Nässelrotsextrakt (de här två sista har effekt på testosteronet men det finns för lite studier för att säga om de har överföring till styrka eller kroppssammansättning)

Sen finns det ju en hel drös man helt kan skippa. De ovanstående har åtminstone chansen att hjälpa en framåt. Biverkningar på kort eller lång sikt är för det mesta väldigt dåligt kartlagt, utom för koffein och kreatin.

Koffein är väl ett sådant där tillskott som man kan känna sig skeptisk mot överlag. Det hjälper den akuta prestationen tveklöst men det är inte osannolikt att det försämrar muskeltillväxt och återhämtning, och försämrar effekten av kreatin. Jag väljer att köra på, dock.

Fjrebqll
2015-07-06, 20:47
Bikarbonat

Hanse
2015-07-07, 09:07
inga.

+1

agazza
2015-07-07, 09:36
Synefrin. Men inget att rekommendera.

Tålamod ger bäst resultat.

Shqypnia