handdator

Visa fullständig version : Free The Nipples

vicarious
2015-07-01, 18:58
Kan någon förklara vad det är som händer, varför är min facebook-feed plötsligt idag full med bilder på kvinnobröst?

hahavaffan
2015-07-01, 18:58
Pics or it did not happen.

Andy.da.wohoo
2015-07-01, 19:05
+1 på hahavaffan.

Jag tror det är ett rop för att kvinnor vill att det ska vara lika okej att visa ett kvinnobröst som ett mansbröst.

thenut
2015-07-01, 19:06
Jag tror det betyder att din facebook > min facebook...

Bärsärk
2015-07-01, 19:07
Brb åker till Biltema

http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/product/large/2000033215

vicarious
2015-07-01, 19:11
Tydligen är det event på Facebook som pågår idag, Free the Nipples.

Female nipples are one of the worst things in the eyes of Facebook.

A whole lot of terrible things are OK to post and share, but not female nipples. Sometimes even breastfeeding women is too mouch.

So let's flood Facebook with pictures of nipples. If it is hard to see for sure that it is only MALE nipples it's great. The harder the better. Let them scratch their heads trying to figure out if the nipple they are looking at is a harmless male nipple or a terrible, forbidden female nipple.

And what ever you do, don't _accidentally_ slip any female nipples on Facebook!!!!!

Lets do it on the 1st of July.

Spread the word and make your own version of this event on the same date. This will probably be deleted.

4623
2015-07-01, 19:12
Inga på min. Har iofs slutat följa de flesta AWs.

Evankhell
2015-07-01, 19:32
I vårt samhälle, ser en snubbe en nipple.. fapar man.

Samhälle i regnskogarna/afrika är dom fria som fåglar, no one cares/faps.
(å andra sidan hänger dom också ner till knäna (på vissa))

mangemani
2015-07-01, 20:07
fattar inte logiken bakom all den här bröst hysterin.
har sett tjejer som visar HELA brösten, förutom en liten liten liten sträng utav tyg som knappt täcker över vårtan och det är helt ok tydligen,men skulle den där lilla lilla lilla strängen utav tråd inte täcka över vårtan riktigt, då blir det världskrig typ i kommentar fältet.
varför är just vårtan så helig/avskyvärd och inte bröstet.

timoat
2015-07-01, 20:24
Det är med stor förväntan jag öppnar min Facebook och hoppas få se alla.mina tjejkompisars nipples.

Red Apple
2015-07-01, 20:31
fattar inte logiken bakom all den här bröst hysterin.
har sett tjejer som visar HELA brösten, förutom en liten liten liten sträng utav tyg som knappt täcker över vårtan och det är helt ok tydligen,men skulle den där lilla lilla lilla strängen utav tråd inte täcka över vårtan riktigt, då blir det världskrig typ i kommentar fältet.
varför är just vårtan så helig/avskyvärd och inte bröstet.

Precis vad kampanjen handlar om :)

hahavaffan
2015-07-02, 07:05
Det är med stor förväntan jag öppnar min Facebook och hoppas få se alla.mina tjejkompisars nipples.Loggade in för första gången på 1,5 år, och fick bara uppleva total besvikelse :D

Grotesk
2015-07-02, 09:22
Lägg till mig på FB så ska jag visa nipples. :d

cero
2015-07-02, 09:31
Var går gränsen för hur avklädd man får vara på offentlig plats?

Mental
2015-07-02, 09:37
Var går gränsen för hur avklädd man får vara på offentlig plats?

Beror på om du är man eller kvinna. Kvinnor måste bära mer kläder för att inte vara kriminella.

eternallord
2015-07-02, 09:41
Beror på om du är man eller kvinna. Kvinnor måste bära mer kläder för att inte vara kriminella.

Nyfiken, hur ser lagen ut som markerar att det är okej att exponera manliga bröst(vårtor) men inte kvinnliga? Det borde ju vara ett solklart mål för någon sorts diskrimineringsombudsman.

4623
2015-07-02, 09:42
Övertygad om att det skulle bli ett jävla ramaskri kring alla män som stirra på kvinnor som gick runt med blottad barm.

Mental
2015-07-02, 09:43
Nyfiken, hur ser lagen ut som markerar att det är okej att exponera manliga bröst(vårtor) men inte kvinnliga? Det borde ju vara ett solklart mål för någon sorts diskrimineringsombudsman.

Det ligger inte i lagen utan i uttolkningen av lagtexten, det faller under förargelseväckande beteende, och tydligen anses kvinnors bröstvårtor förarga.

Det är bara att läsa i kommentarsfält när det handlar om tjejer som försöker bada topless i badhus mm, sjukt många som blir förbannade.

cero
2015-07-02, 09:54
Det är ju en vanesak egentligen. Om alla kvinnor hade börjat gå utan kläder på överkroppen så hade ingen längre reagerat om 10 år. Precis som att alla män svimmar om en långhårig kvinna i Saudiarabien tar av sig slöjan.

Red Apple
2015-07-02, 09:59
Övertygad om att det skulle bli ett jävla ramaskri kring alla män som stirra på kvinnor som gick runt med blottad barm.

Under den förstå sommaren då det blir normalt för kvinnor att göra det. Efter det lär ju vi män bry oss lika lite som tjejerna, man vänjer sig ju.

anvihl
2015-07-02, 09:59

Nja, när jag var supertjock blev jag anmäld för förargelseväckande beteende för att jag gick i bar överkropp, så det är knappast enbart manligt och kvinnligt, utan snarare så att folk blir arga över allt de inte vill se för tillfället (var iofs stora bröst inblandat).

Men jag håller med om syftet i free the nipple. För mig är bröst bara fettsäckar med lite körtlar, har aldrig intresserat mig sexuellt så go ahead och släpp taxarna fria.

cero
2015-07-02, 10:07
Nja, när jag var supertjock blev jag anmäld för förargelseväckande beteende för att jag gick i bar överkropp

Haha, driver du? I vilket sammanhang?

Bärsärk
2015-07-02, 10:09
Var väl inte så länge sen som man hade en BH fri period, 80-talet?

Anton Fräs
2015-07-02, 10:39
Nja, när jag var supertjock blev jag anmäld för förargelseväckande beteende för att jag gick i bar överkropp, så det är knappast enbart manligt och kvinnligt, utan snarare så att folk blir arga över allt de inte vill se för tillfället (var iofs stora bröst inblandat).

Men jag håller med om syftet i free the nipple. För mig är bröst bara fettsäckar med lite körtlar, har aldrig intresserat mig sexuellt så go ahead och släpp taxarna fria.

What. The. Actual. Fuck.

Du skojar alltså inte?

Newi
2015-07-02, 11:11
Begriper inte riktigt grejen, kvinnobröst råkar vara sexuellt laddade medan mansbröst inte direkt är det.

Jag hade gärna bytt mina vanliga tråkiga mansbröst mot ett par sexuellt upphetsande mansbröst även om jag hade behövt skyla mig lite.

filmjölk
2015-07-02, 11:12
Samma personer som vurmar för att kvinnokroppen skall exponeras är ofta arga i andra sammanhang där kvinnokroppen exponeras. Det är underligt!

(Men jag har klurat ut hur det hänger ihop, är kvinnokroppen 8 eller över på den klassiska skalan 1-10 är det sexism, 6 eller under är det något positivt. Jobbigt för alla 7:or då de hamnar i ett gränsland)

Jakobson
2015-07-02, 11:16
Samma personer som vurmar för att kvinnokroppen skall exponeras är ofta arga i andra sammanhang där kvinnokroppen exponeras. Det är underligt!

(Men jag har klurat ut hur det hänger ihop, är kvinnokroppen 8 eller över på den klassiska skalan 1-10 är det sexism, 6 eller under är det något positivt. Jobbigt för alla 7:or då de hamnar i ett gränsland)

+1 på den, snygga bröst är kvinnoförnedrande, fula bröst är girl power

Bärsärk
2015-07-02, 11:38
Ja ni ska fan inte tro att det kommer vara de absolut fräschaste damerna som kastar paltorna först, så kul ska vi inte få ha det :D

unsuspected
2015-07-02, 11:51
Ja ni ska fan inte tro att det kommer vara de absolut fräschaste damerna som kastar paltorna först, så kul ska vi inte få ha det :D

Nej de tar betalt för det ;)

jenni
2015-07-02, 12:56
Nej de tar betalt för det ;)

Kan det gå till på något annat sätt ?....

Macroman
2015-07-02, 13:11
Haha, driver du? I vilket sammanhang?

Nobelfesten har jag för mig att han berättade förut.

;)

Snubben
2015-07-02, 15:21

+1 på den, snygga bröst är kvinnoförnedrande, fula bröst är girl power

Självklart, snygga bröst är juh snygga för att samhället säger så. Då är det fel. Fula bröst är fula för samhället tycker det, då är det rätt. Så då ska fula bröst bli snygga enligt samhället och ... snygga bli fula. Men då .. blir det samma sak. Fast tvärtom. Va?

*jorgen*

Jakobson
2015-07-02, 15:38
Självklart, snygga bröst är juh snygga för att samhället säger så. Då är det fel. Fula bröst är fula för samhället tycker det, då är det rätt. Så då ska fula bröst bli snygga enligt samhället och ... snygga bli fula. Men då .. blir det samma sak. Fast tvärtom. Va?

*jorgen*

Det är kärringarna med de fula brösten som klagar, brudarna med snygg hylla bryr sig inte

Alexton
2015-07-02, 15:44
Det är kärringarna med de fula brösten som klagar, brudarna med snygg hylla bryr sig inte

Tur att de åtminstone har ett parti att rösta på som tar deras kamp på allvar.

ot: Gissar att som andra att nipple problemet kommer från amerikansk lagstiftning om vad som är ok.

Red Apple
2015-07-02, 17:04
Filmjölk, Jakobsson och snubben:

Eller så handlar det om att sexualiserade kvinnokroppar är sexism, och naturligt nakna, avslappnade kvinnokroppar borde ses som okej. Problemet ligger i att den första sorten sexualiserar alla nakna kvinnokroppar oavsett typen av nakenhet. Få definitionerna någorlunda rätt innan ni börjar circlejerka, pls.

filmjölk
2015-07-02, 17:22
Filmjölk, Jakobsson och snubben:

Eller så handlar det om att sexualiserade kvinnokroppar är sexism, och naturligt nakna, avslappnade kvinnokroppar borde ses som okej. Problemet ligger i att den första sorten sexualiserar alla nakna kvinnokroppar oavsett typen av nakenhet. Få definitionerna någorlunda rätt innan ni börjar circlejerka, pls.

Nej. Kvinnokroppar blir alltid sexualiserade om de är väldigt vackra, oavsett om de är naturligt nakna och avslappnade.

En oattraktiv naken kvinna på bild som skulle puta med baken, trycka fram tuttarna och le förföriskt skulle hyllas av "free the nipples- ligan" mfl. Är hon snygg är det sexistiskt. Samma med en naken kvinna som skulle bara stå utan att posera med ett neutralt ansiktuttryck. är hon snygg är det dåligt, är hon inte snygg är det bra.

Red Apple
2015-07-02, 18:00
Nej.

timoat
2015-07-02, 18:29
Klart man sexualiserar en snygg kropp eller ett par snygga bröstet, det är ju samma sak åt andra hållet. Whats the big deal? Vi är ju sexuella varelser och är i programmerade i dna att vi ska tända på vissa saker. Går ju inte att stoppa.

jenni
2015-07-02, 19:04
Nej.

Hahaha.... Jisses! Sluta bara sluta *facepalm*