handdator

Visa fullständig version : Ska jag deffa eller strunta i det?

durrren345
2015-07-01, 16:07
Ifall den ligger i fel forumdel får jag ursäkta.

Jag har nu gymmar till och från en del under 1 års tid. Men många ber mig att deffa eftersom jag är lite överviktig på 91 kg fördelat på 186 cm. Men för mig är det så att jag inte vill se ut som jag kommer hemifrån koncentrationslägret efter min deff.

Eller kanske borde jag deffa först ett tag och sen bygga fram till nästa sommar?
Eller göra tvärtom, jag vet själv inte vad som blir bäst. Bara jag inte ser så smal ut.

Ifall jag nu väljer att strunta i att deffa för att bygga upp mig under ett år? Hur gör man då med matintaget eftersom det har varit tufft att bygga något på 2000 kcal.

Vill ju gärna inte gå upp fel kilon.

Uppskattar alla möjliga infallsvinklar och svar.

Tack på förhand.

Filip. Nybörjare.

durrren345
2015-07-01, 16:10
Har tidigare kört en aka. bro split där man kör igenom kroppens olika muskler på en vecka.

Tänkte pröva en p/p/l med 6 dagar under mitt år isåfall om jag nu väljer att bygga upp mig istället och dra en deff om ett halvår.

Wolls
2015-07-02, 07:00
Vad tycker du själv?

Shqypnia
2015-07-02, 08:47
Det är ju självklart att du ska bestämma vad du vill. Anser du att du är 'tjock' så deffa. Anser du inte så gör inte det.

bighulken
2015-07-02, 08:56
pröva att ligga på balans, vilket är jobbigt å svårt!!.....att veta exakt hur mycket man ska ha, varje dag.

Men att jojo köra, är nog lit kontrareproduktivt i längden......kanske?.....
Jag menar, Bulka/vs deffa osv........

cero
2015-07-02, 09:57
Om du ökar styrkan rejält på balans så förbättras din kroppskomposition, dvs mer muskler och mindre fett på samma kroppsvikt.

Eller så deffar du först och gör samma sak. Eller deffar först och sedan bulkar långsamt. Bara att bestämma dig. Se till att du hela tiden gör bra ökningar i gymmet oavsett vad du väljer att göra.