Logga in

Visa fullständig version : Mer definierad utan kreatin?

coloz
2015-06-30, 12:19
Kör kreatin just nu men undrar om man ska sluta med kreatin vid den tidpunkten då deffen är klar och man vill se så deffad ut så möjligt? Eftersom att kreatin binder vatten och gör att man ser fylligare ut

cero
2015-06-30, 12:25
Det tror jag inte. Kreatin binder vatten intramuskulärt, inte under huden.

1x0
2015-06-30, 12:26
Detta har jag också tänkt på senaste veckorna. Satt och funderade om byggare slutar med kreatin inför sina tävlingar. Jag har en känsla av att majoriteten som använder kreatin kör på enda tills sina burkar tar slut; inga uppehåll alltså.

Har för mig (kan ha fel) att Grub skrivit att kreatin binder 2/3 av sin vätska i muskulaturen.

Jag går upp 3-4 kg av kreatin; tycker min mage blir plufsig och även mina lår (tappar definition) - armarna, axlarna (och låren till viss del) blir större och fylligare. Ryggen och bröst har jag aldrig noterat någon visuell ändring på.

Sheogorath
2015-06-30, 12:30
Kör kreatin just nu men undrar om man ska sluta med kreatin vid den tidpunkten då deffen är klar och man vill se så deffad ut så möjligt? Eftersom att kreatin binder vatten och gör att man ser fylligare ut

Du kommer bara se mindre ut utan kreatin. Du vill ha fylligheten. Vätska under huden får man av andra orsaker än kreatin.

Tobbey
2015-06-30, 12:52
Jag går upp drygt 4-5kg på kreatin och blir något fylligare runt axelpartiet främst men även låren blir lite "vattnigare". Tror också magen blir plufsigare, mitt midjemått har ökat trots kaloriunderskott sedan kreatinstart för 5 veckor sen då deffen startade. Har bara gått upp i vikt under hela deffen :D

cero
2015-06-30, 12:55
Jag går upp drygt 4-5kg på kreatin och blir något fylligare runt axelpartiet främst men även låren blir lite "vattnigare". Tror också magen blir plufsigare, mitt midjemått har ökat trots kaloriunderskott sedan kreatinstart för 5 veckor sen då deffen startade. Har bara gått upp i vikt under hela deffen :D

Säker på att det där är kreatin och inte fuskdagar? :D

Sheogorath
2015-06-30, 13:21

Till nästa gång: börja med kreatin två veckor innan deffen så blir det lättare att utvärdera underskottet.

anvihl
2015-06-30, 13:51

Jag blir också plufsigare av kreatin, vet att det ska binda vätska i muskelcellerna, men jag upplever att jag blir rundare i ansiktet, magen blir plufsigare, axlarna blir slätare etc. Går också upp 4-5kg.

cero
2015-06-30, 13:51
Till nästa gång: börja med kreatin två veckor innan deffen så blir det lättare att utvärdera underskottet.

Till nästa gång: Sluta aldrig med kreatin.

coloz
2015-06-30, 15:56
Hmm.. Jag har inte sett någon större skillnad på kroppen under kreatinkur men hur lång tid tar det att bli av med vätskan i kroppen om man slutar med kreatin? 2-3 dagar?

Sheogorath
2015-06-30, 16:03
Till nästa gång: Sluta aldrig med kreatin.

Halv på skämt, men 1/3 av nöjet med en deff är ju den cocktail av tillskott jag tillåter mig att börja med när jag startar upp en deffperiod. Hur kul är det att vara helt beroende av detta året om för att befinna sig på det man uppfattar som baseline? För mig: inte kul. Snudd på självbedrägeri. Då är jag hellre minimalistisk under bulk för att kunna addera hjälp när man plockar bort energin. Syfte: bibehållande av belastning och intensitet.

Tobbey
2015-06-30, 16:49
Säker på att det där är kreatin och inte fuskdagar? :D

Haha, jag är (nästan!?) säker på att det är kreatinet :D Fast jag kanske går i sömnen och äter ur kylen på nätterna...

Hmm ja, det kanske vore smartare det. Vet dock att jag äter på underskott och har inte bråttom ner i vikt eller att jag måste ner ex antal kilon på si och så lång tid så det spelar ingen större roll. Målet nu får helt enkelt bli att gå ner till det jag vägde innan deffstart och kreatinstart, på kreatin, vilket blir cirka 5kg.

Halv på skämt, men 1/3 av nöjet med en deff är ju den cocktail av tillskott jag tillåter mig att börja med när jag startar upp en deffperiod. Hur kul är det att vara helt beroende av detta året om för att befinna sig på det man uppfattar som baseline? För mig: inte kul. Snudd på självbedrägeri. Då är jag hellre minimalistisk under bulk för att kunna addera hjälp när man plockar bort energin. Syfte: bibehållande av belastning och intensitet.

Exakt, skönt att kunna behålla eller till och med öka i styrka även på deff när man för in alla tillskott och extra "boosters" som koffein m.m!

Grazzafukkinrazzi
2015-06-30, 16:56
Haha, jag är (nästan!?) säker på att det är kreatinet :D Fast jag kanske går i sömnen och äter ur kylen på nätterna...

Fast kikar man i en annan tråd så verkar du leva på sushi, bars och skogsholmslimpa och höftar kalorimängden rätt rejält. Så att kunna säga att ditt ökade midjemått och din ökade vikt under "dieten" endast beror på kreatinintaget känns inte helt rimligt.

Tobbey
2015-06-30, 17:03
Fast kikar man i en annan tråd så verkar du leva på sushi, bars och skogsholmslimpa och höftar kalorimängden rätt rejält. Så att kunna säga att ditt ökade midjemått och din ökade vikt under "dieten" endast beror på kreatinintaget känns inte helt rimligt.

Där har du en poäng, väger ingenting jag äter men har väl lärt mig hyfsat vad det mesta innehåller i kalorimängd så brukar skriva in det i min kalori-app :laugh: Men vem säger att det stämmer? Kan ju vara helt fel också. Kan ju vara så att jag har bulkat väldigt kraftigt också senaste veckorna.

StarkaUlf
2015-06-30, 17:05
Aftonbladets nya diet till alla som jagar sommarformen.

Tobbey
2015-06-30, 17:06
Aftonbladets nya diet till alla som jagar sommarformen.

Sushi, bars och skogaholmslimpa? :D Det är perfekt för att få den där tonade looken, långa och slanka muskler.

Donkens
2015-07-01, 00:54

När det kommer till sushi, så brukar 10 bitar (blandat) ligga på cirkus 380-500 kalorier beroende på variant och mängden ris/vinäger.

Sushi är nåt utav livsmedel som funkat bäst för mig under deff, trycker i mig 24 bitar efter träningen kl 7 och kör PF 21/3. Självklart mixar jag mellan avokado, lax, räkor, ägg m.m så ja får i mig så mycket näringsämnen som möjligt. Gör själv en sallad till hemma.

cero
2015-07-01, 05:57
Det kan väl inte stämma? Jag brukar tänka att 1 bit är ~100 kcal.

Grazzafukkinrazzi
2015-07-01, 22:04
När det kommer till sushi, så brukar 10 bitar (blandat) ligga på cirkus 380-500 kalorier beroende på variant och mängden ris/vinäger.

Sushi är nåt utav livsmedel som funkat bäst för mig under deff, trycker i mig 24 bitar efter träningen kl 7 och kör PF 21/3. Självklart mixar jag mellan avokado, lax, räkor, ägg m.m så ja får i mig så mycket näringsämnen som möjligt. Gör själv en sallad till hemma.

Det är inte sushin i sig som jag ifrågasätter utan svårigheten i att uppskatta kalorimängden i 42 bitar sushi.

5 skogaholmslimpa skivor
~30g bregott
~100g kalles kaviar
10 skivor ost 28% (á 15g)

3st Choklad donuts (á 55g)
4st Allevo blueberry bars
~100g kanelbulle
~150g Matador mix

Dagens käk ~

6st skogaholmslimpa skivor med bregott, kalles kaviar och 13 skivor ost (á 15g) fördelat under dagen

6st Allevo blueberry bars

Då Tobbeys dagar ser så olika ut med olika kalorimängder så ville jag bara påpeka att hans viktuppgång och ökade midjemått under diet kan bero på kosten och inte kreatinet: