handdator

Visa fullständig version : Eran PWO under diet?

robiiiinnnn
2015-06-26, 22:29
"Offseason" kör jag oftast PWO med innehåll av kreatin då jag känner extra fokus och energi av just detta. Nu under min diet försöker jag ta bort kreatinet. Då de flesta är medvetna om att kreatin binder vätska i kroppen kan det bli vilseledande om man går efter vågen då man plötsligt gått upp i vikt. Eller hur fungerar det egentligen när man tar kreatinet? Blir man uppsvälld bland annat i mage såsom i musklerna? Ser man möjligtvis tjockare ut? Hur som helst är jag ute efter en PWO produkt som ni kan rekommendera utan innehåll av kreatin?

Oljan
2015-06-26, 22:40
Koffeintabletter är ju trevligt. Tycker hursomhelst du reflekterar onödigt mycket och jag tror det kan vara osunt i längden kontra vätska från kreatin som förövrigt också är fina grejer.

Donkens
2015-06-27, 03:15
"Offseason" kör jag oftast PWO med innehåll av kreatin då jag känner extra fokus och energi av just detta. Nu under min diet försöker jag ta bort kreatinet. Då de flesta är medvetna om att kreatin binder vätska i kroppen kan det bli vilseledande om man går efter vågen då man plötsligt gått upp i vikt. Eller hur fungerar det egentligen när man tar kreatinet? Blir man uppsvälld bland annat i mage såsom i musklerna? Ser man möjligtvis tjockare ut? Hur som helst är jag ute efter en PWO produkt som ni kan rekommendera utan innehåll av kreatin?
Kan vara bra med kreatin kanske för prestation samtidigt som det visar sig lite tryck på musklerna på grund av vätskan. Det är inte vätskan du ska tänka på utan fettet. Ha heller inte alltid siffror som referens, utan utseende, bilder kläder är bland de bästa.

Wolls
2015-06-27, 09:21
Jag hade skippat PWOn och fixat kreatin istället. Kreatinet har större chans att pusha dig genom gymmet än PWOn. Om du vill ha en "kick" så ta en kopp kaffe eller en koffeintablett istället. Och nej kreatinet får inte dig att se "tjockare" ut, det får dig att se mer muskulös ut.

Shqypnia
2015-06-27, 09:57
En kopp kaffe alternativt koffeintabletter är det enda jag kör oavsett diet eller icke diet. Kör på det som alltid fungerar för dig?
Så länge man inte svälter sig själv så finns det mer än tillräckligt med energi, brukar oftast sitta i huvudet att man blir 'svag'.

Kischen
2015-06-27, 16:00
Dumt. När du behöver kreatinet som mest så skippar du det?

Håll ditt underskott och stirra inte på vågen hela tiden. Har du använt kreatin hela tiden så förstår jag inte varför du skulle förvirras av säg ett kilo extra vatten som har legat och kommer att ligga där det är.

Beemel
2015-06-28, 07:57
Om man äter kreatin året runt så behöver man inte fundera över skillnad i vikt beroende på detta.

robiiiinnnn
2015-06-28, 15:15
Men att ta bort kreatinet under deff måste ju betyda att kroppen ser fastare ut och mer väldefinierad då en del av vätskan försvunnit? Någon som vet hur lång tid det tar innan vätskan från kreatinet åker ur kroppen?

King Grub
2015-06-28, 15:40
Men att ta bort kreatinet under deff måste ju betyda att kroppen ser fastare ut och mer väldefinierad då en del av vätskan försvunnit? Någon som vet hur lång tid det tar innan vätskan från kreatinet åker ur kroppen?

Nej, eftersom kreatin binder vätska intramuskulärt, inte subkutant.

Sheogorath
2015-06-28, 20:41
Citrullinmalat tänkte jag eventuellt experimentera lite med. Har testat min frus "Beowulf" från Sportslab några gånger och det man märker på plussidan är att man blir repståligare. Det enda i den som jag kan tänka mig ger den effekten är citrullinmalatet. För övrigt blir man väldigt varm och den är stimmigare än motsvarande dos koffein. Hordeninet, månne?

Gober
2015-06-28, 21:27
Citrullinmalat tänkte jag eventuellt experimentera lite med. Har testat min frus "Beowulf" från Sportslab några gånger och det man märker på plussidan är att man blir repståligare. Det enda i den som jag kan tänka mig ger den effekten är citrullinmalatet. För övrigt blir man väldigt varm och den är stimmigare än motsvarande dos koffein. Hordeninet, månne?

Förmodligen, kan väl skjutsa upp blodtryck, öka blodflödet osv.