Visa fullständig version : Tycker du att Kolozzeum ska ha igång funktionen för rykten/poäng?
exevision
2015-06-21, 09:23
vBulletin har ju en funktion för användare att ge andra skribenter rykte i form av en typ av poäng. Varför är inte detta aktiverat här på Kolozzeum? Tycker du att detta ska vara aktiverat? Detta kan ju i min mening ge upphov till mer givande trådar i form att man mer gärna vill ge ett bra svar.
Rikard Jansson
2015-06-21, 10:00
Nej, för det funkar aldrig som menat, blir mest bara circlejerkgrabbarna som gör s.k. SRTT (secret rep trading threads), dvs KG och hurril skulle snart sitta på en tiondel poäng av vad random nisse i dagsformstråden har.
Red Apple
2015-06-21, 10:08
Man borde bedöma inlägg på innehållet, inte en arbiträr poäng vid sidan av namnet. Nej.
Karma och andra liknande funktioner fungerar inte som det är tänkt. Man ger poäng eller upp-röstar folk som delar ens åsikt, inte som för en vettig diskussion.
Nej, det tycker jag inte av ovan nämnda skäl.
En "like" funktion hade varit nice, användbart när man t.ex. ställer en fråga och får ett svar så att man slipper spamma tråden med en massa tack.
Det finns system som funkar bra, just rep är inte ett av dem... Men grejen tycker jag också är att kolozzeum inte är ett forum där informationen behöver värderas på det sättet - det är liksom ett riktigt diskussionsforum. Diskussionen i sig får avgöra vad som är närmast sanningen och den användare som inte lyckas utläsa det ur diskussionen, tja, hen får helt enkelt skaffa sig mer förkunskap.
King Grub
2015-06-21, 10:45
Jag är inte med på det.
Red Apple
2015-06-21, 11:09
Wtf, är jorgen också admin nu?
exevision
2015-06-21, 11:19
Nej, för det funkar aldrig som menat, blir mest bara circlejerkgrabbarna som gör s.k. SRTT (secret rep trading threads), dvs KG och hurril skulle snart sitta på en tiondel poäng av vad random nisse i dagsformstråden har.
Sant, stor risk för det... Tyvärr.
exevision
2015-06-21, 11:20
Det finns system som funkar bra, just rep är inte ett av dem... Men grejen tycker jag också är att kolozzeum inte är ett forum där informationen behöver värderas på det sättet - det är liksom ett riktigt diskussionsforum. Diskussionen i sig får avgöra vad som är närmast sanningen och den användare som inte lyckas utläsa det ur diskussionen, tja, hen får helt enkelt skaffa sig mer förkunskap.
Vilka system fungerar då?
Vilka system fungerar då?Vad är fel på hur det fungerar nu?
Nej. Men samtidigt skulle det vara intressant att införa något sådant endast för att se hur det slutar; om ryggdunkningarna är så uppenbara som jag förmodar att de skulle vara.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.