handdator

Visa fullständig version : Sned bänkpress

björne92
2015-06-15, 16:31
Hej hur kör ni Snedbänk, tänkte köra för att få övre bröst plus att jag hört att den ska va bra för Militärpressen, men tycker att de verkar som att de blir väldigt hög belastning på axlarna (vilket kan leda till skada) om man går ända ner med stången och nuddar bröstet, hur ska man göra?

filmjölk
2015-06-15, 16:43
Man skall gå hela vägen ner. Vik in armbågarna något så att stången i botten hamnar mitt emellan nyckelben och bröstvårta, kör gärna med ett ganska smalt grepp (en aning bredare än axelbrett).

specs
2015-06-15, 17:08
om du e lång med långa armar som jag själv så behöver du inte gå enda ner, men e armarna normala så försök gå enda ner

ARMSTARK
2015-06-16, 08:49
Kör lätt i början tills du hittar rätta vinklarna. Som Filmjölk säger, släpp ner armbågarna lite. Dock går det inte att undvika att det tar en del på framsidan av axlarna.

Slaxes
2015-06-16, 09:21
Använd cable cross för att träffa övre bröst imo. Lägsta inställningen och kör sedan crossovers med en arm åt gången. Fattar inte varför folk försöker pressa sig till stora bröst :O Jag lade så mycket kraft och fokus på att få större bröst med hjälp av pressar i 4 års tid! Nu har jag lagt om fokus helt till CC och nästan fått bättre resultat på 1 år. Kanske är annorlunda för er, men ändå nämnvärt tyckte jag.