handdator

Visa fullständig version : Gult snor, träna?

coloz
2015-06-11, 09:58
Blev precis av med en långvarig förkylning som inkluderade slemhosta, öroninflammation och nästäppa. Några dagar senare började jag känna mig lite täppt i näsan igen men inte lika illa son förut och nu har jag börjar snyta ut massa gult snor, särskilt på morgonen. Kan även harkla upp lite gult slem. Känner mig pigg annars men faktumet att snoret är gult oroar mig lite. Hade ni tränat? Och vad tyder gult snor på egentligen? Virus?

Rahf
2015-06-11, 10:08
Om du känner dig allmänt pigg så kan det vara läge att börja lite lugnt. Sjukdomsförloppet är över. Gult snor brukar jag inte oroa mig över. Klart det kan bli lite tjockt i luftrören om träningen är konditionsinriktad, men så länge allt går relativt lugnt till är det inga problem.

Kör ett uppmjukningspass. Lättare belastning än arbetsvikt.

coloz
2015-06-11, 10:46
Om du känner dig allmänt pigg så kan det vara läge att börja lite lugnt. Sjukdomsförloppet är över. Gult snor brukar jag inte oroa mig över. Klart det kan bli lite tjockt i luftrören om träningen är konditionsinriktad, men så länge allt går relativt lugnt till är det inga problem.

Kör ett uppmjukningspass. Lättare belastning än arbetsvikt.

Grejen är att jag har kört nu i en vecka som vanligt efter min förra sjukdom och nu har det smugit sig på igen. Är det viktigt att äta ordentligt för att tillfriskna? Är under deff just nu...

1x0
2015-06-11, 10:59
Grejen är att jag har kört nu i en vecka som vanligt efter min förra sjukdom och nu har det smugit sig på igen. Är det viktigt att äta ordentligt för att tillfriskna? Är under deff just nu...
Om du hade börjat lite lätt, efter sjukdommen. Samt ätit lite extra, då skulle jag tro att du mått annorlunda (som i 'bättre') i nuläget.

Att bara mosa på som vanligt efter sjukdom med för lite mat i kroppen (diet) har gjort det sämre.

Så ja.

karlingen
2015-06-13, 08:34
Jag hoppas att du inte tränar på ett offentligt gym.