handdator

Visa fullständig version : irriterande musik under sommartid!

filmjölk
2015-06-09, 10:28
Nu är det sommar igen, och ingen sommar utan att Filmjölk grinar och försöker sabba stämningen.

Tänk dig att det är en stekhet sommardag, du är trött, törstig och hungrig. Du luktar både av gammal och ny svett och har en djävulsk huvudvärk. Det är sen eftermiddag och du är på väg hem ifrån jobbet som du hatar. solen gassar och du sitter fast i en jäkla bilkö som kryper ytterst långsamt framåt. Ingen AC på bilen, det stinker varm asfalt och avgas. I den här takten kommer du fan aldrig hem.

Du vill bara komma hem, doppa huvudet under vattenkranen, beställa en hämtpizza och spela TV-spel en stund innan du måste lägga dig för att inte kunna sova inför en ny jäkla dag som du kanske precis pallar att ta dig igenom utan att skära upp handlederna på personaltoaletten. Det är flera veckor tills du själv har semester.

Som om inte Gud avskydde dig nog redan så dyker det upp en bil bredvid dig med musik skränande ur högtalarna, basen vibrerar i din bil och föraren och passagerarna (som även hinkar bira) sjunger glatt och exalterat med i musiken. Vilken sorts musik hade vart värst?

eller:

Du har semester och vill ut i solen en stund. Kanske till en park eller badstrand. Läsa en bok i skuggan eller i solen, äta en glass och titta lite på snygga tjejer med lite kläder på sig eller i bikini. Du vill koppla av. Du vet att du kan räkna med att höra folk skratta och prata, ljudet av lekande barn och liknande. Men det är inte så illa. Det kommer att bli en lugn, avkopplande dag tycker du.

Men så dyker ett stort sällskap upp, de smäller upp ett stort grillparty, skränar som fan och som lök på laxen har de med en bärbar stereo som de vrider på på alldeles för hög volym med irriterande musik. Vilken sorts musik hade vart värst?

Poll!

Minimjölk
2015-06-09, 10:31
Ser fram emot pollen! jag gillar din inlevelse och uppbyggnad av hat inför en enskild sång.

Skulle gissa att något med Justin Bieber/the Fooos, One direction eller så är det som fått mig att må sämst.

Av valen ovan är det nog dansband som ligger sämst till.

filmjölk
2015-06-09, 10:49
Lite exempel.

Alt1:

J1XiYXMKMZc

Alt2:

IpvUqzPixAU

Alt3:

4RSxkHW7Z6E

filmjölk
2015-06-09, 10:55
alt4:

gFf1Kk_Kg60

alt5:

o3JrCEE793c

alt6:

DEjmdR50wX4

J.V
2015-06-09, 10:55
"Valfri populärskit som spelas på radio" och varenda låt som utnämnds till en kandidat till att vara årets sommarplåga.

Och Håkan Hellström. Håkan Hellström är alltid irriterande.

filmjölk
2015-06-09, 11:01
alt 7:

ooyPX1ciFqo

alt 8: ?

alt9 (Om jag någon gång vill banka skallen i vägen tills den spräcks och jag tuppar av så skulle jag lyssna på denna för motivation) :

xiWtqVtd1Oo

Nordenator
2015-06-09, 11:02
Jag har redan problem med det mesta som spelas på radio, så så länge de fortsätter som vanligt är det så illa som det kan bli.

Bärsärk
2015-06-09, 11:27
C6Le7luzv2Y

Vad nu det är

filmjölk
2015-06-09, 11:33
[Y

Vad nu det är

Ouch fyfan. vet inte var det där är men jag känner hur det börjar pulsera i tinningarna och att jag vill ha en Ipren.

Snubben
2015-06-09, 12:02
https://www.youtube.com/watch?v=lhtpga1KZjA

Sommarplågan.

Skjut mig.

Snälla.

Skjut.

mig.

svenbanan
2015-06-09, 12:07
Jag gillar hur du bakar ihop Håkan Hellström och Björn Rosengren.

Personligen hatar jag nog gitarrhipstern mest.

Anton92
2015-06-09, 12:27
"klassiska" sommarlåtar som "Sommartider"

Det finns nog inget som får mitt blod att koka lika mycket som när jag hör Per Gessles stämma med tillhörande nödrim..

Menigar
2015-06-09, 12:44
Alternativ två blev det för mig, inte så mycket för musiken som för människorna som kommer med musiken. Raggarmusik likaså. Det har aldrig hänt att någon lyssnat på Eddie Meduza eller Sabaton i ett socialt sammanhang och uppfört sig. Ollning, "dunke plåt", kissa i handfatet och moonande är bara minuter bort.

Captainwide
2015-06-09, 12:53
Haaaaaaaatar verkligen Håkan Hellströms musik och liknande gråtmusik som Weinerbäck. Till detta följer även äcklig pop som "Möt mig i Gamla Stan" och "Shut up and dance with me". *gah!*

Piranha
2015-06-09, 12:59
Jag ville gärna klicka gatumusikanter för dom är det gott om där jag jobbar.

Man kan tycka det är trevligt, men när man hör samma låt 5 timmar på raken.

Tro mig det tär på psyket.

*gah!*

Bärsärk
2015-06-09, 13:01
https://www.youtube.com/watch?v=lhtpga1KZjA

Sommarplågan.

Skjut mig.

Snälla.

Skjut.

mig.

-xNxtQWg9I4

Mantus
2015-06-09, 13:11
Techno. Värdelös repetitiv musik med hög bas. Min uppfattning av helvetet på jorden är Summerburst. Jag hade mått hejdlöst dåligt av att behöva lyssna på skräpet. Helst ska den inte ha någon text och pågå i 15 minuter med en liten variationsändring efter hälften av tiden, då är misären överhängande.

Red Apple
2015-06-09, 13:31
Jag gillar hur du bakar ihop Håkan Hellström och Björn Rosengren.

Personligen hatar jag nog gitarrhipstern mest.

+1. Raggarmusik är nog det närmsta man kan komma ett helvete på jorden, men sköna hippa snubbar med gitarr är också något jag avskyr eftersom de sällan är bra.

frat
2015-06-09, 13:50
X9lovdKPKf4
Hade tiltat mig till månen och tillbaka

Olegh
2015-06-09, 15:53
Spontant så säger jag Eddie meduza

svenbanan
2015-06-09, 16:10
Spontant så säger jag Eddie meduza

När man blir gammal och sitter vid sitt fönster,
så går man tillbaks till sitt ungdomsmönster.

Runkeballe, runke, runke, balle
Runkeballe, runke, runke, balle
Runkeballe, runke, runkebaaaall

En klassiker!

MasterChief
2015-06-09, 16:18
Jag hatar numera all påtvingad musik.

Gabriel Forslund
2015-06-09, 17:26
Senaste från David Guetta/Swedish House Mafia/Tiesto

Darth Yoda
2015-06-09, 17:28
Per Stjärtsle får jag alltid ångest av.

Herr Oberst
2015-06-09, 21:32
Ingen sommar utan
V0PisGe66mY

Captainwide
2015-06-09, 21:35
Men sådana riktiga 90-talare är ändå lite charmiga. Annat är det när det vankas jul och "Feliz Navidad" spelas så frekvent att det börjar brinna i högtalarna...

Vivaldi
2015-06-09, 21:49
Som älskare av all elektronisk musik, vill jag kasta syra på generisk housemusik med samma uttjatade claps och bpm. Det är inte musik i mina öron, det är uttjatad smörja utan egentligt värde eller kreativitet.

Samma sak gäller även för all nästan all EDM numera (OM det inte är på fest eller gym), min smak har ändrats ganska drastiskt under de senaste 5 åren.
Ex:

/watch?v=BXpdmKELE1k

Utöver det vill jag klubba någon upprepat i ansiktet med en fisk så snart som gladpop eller dansband visar sig framåt.

Ex:
/watch?v=CU5wo2lq_xg

Även svensk "gangsta"-rap om "betongen" och de "tuffa" killarna som haft det "hårt" i ett land med extrema skyddsnät och god ekonomi får mig att vilja slänga sångmakaren samt den som lyssnar framför närmsta skördetröska!

Ex:
/watch?v=OtUn-Ccb-DU

R Scarpa27
2015-06-09, 21:59
äckligt trött på Ges, ledin osv