handdator

Visa fullständig version : Flickvän tror på "fettförbrännande te"

AEB
2015-06-07, 20:38
Hej. Ja nu har min tjej några gånger funderat på att köpa olika typer av produkter som ska "hjälpa fettförbränningen". Jag personligen tror aldrig på detta men jag tänkt ifall någon kunde hjälpa mig med något konkret svar varför det ej funkar. Skulle uppskatta, så slipper hon kasta pengarna i sjön, för hon vill ha konkreta bevis på att det ej funkar och ser massa för och efterbilder på personer som gått ner med just denna produkten.

Just nu rör det sig om ett te som heter skinny. Hoppas någon kan komma med bra svar eller goda råd. Tack!

Ricken13
2015-06-07, 20:53
Dom skriver ju själva på sin egen hemsida "You're not going to get skinny just by drinking a tea"
http://skinny-teatox.com/pages/what-is-skinny-teatox
Så hur svårt kan det vara att se bluffen?

"Lägg om ditt liv, träna mer, ät bättre OCH drick vårt te så ser du resultat!"

PureWhey
2015-06-07, 21:52
Tatuera in detta på hennes arm: Kcal in kontra kcal ut
Problem solved

Slugus
2015-06-07, 22:32
Tatuera in detta på hennes arm: Kcal in kontra kcal ut
Problem solved

Blir förmodligen billigare att tatuera in Energiprincipen. Färre tecken, mindre färg.

PureWhey
2015-06-07, 23:23
Blir förmodligen billigare att tatuera in Energiprincipen. Färre tecken, mindre färg.

Tror inte det är lika glasklart om man köper bli smal-te ;)

Majsan86
2015-06-07, 23:56
Folk tror på det dom vill. Har en rätt så tung sambo som inte tror ett skit på mig fast jag hållt på med träning över tio år, och trots att jag kan bevisa saker med vetenskapliga studier osv osv.
För så har ju nämligen hans inkompetenta dietist på vårdcentralen sagt och hon kan ju inte ha fel för hon har ju utbildning.
Gaah jag har numera gett upp för det var inte bra för min (psykiska) hälsa och humör.

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Agitator
2015-06-08, 00:31
Dom skriver ju själva på sin egen hemsida "You're not going to get skinny just by drinking a tea"
http://skinny-teatox.com/pages/what-is-skinny-teatox
Så hur svårt kan det vara att se bluffen?

"Lägg om ditt liv, träna mer, ät bättre OCH drick vårt te så ser du resultat!"

Skulle nog klara av att fixa min flera månaders deff på väldigt mycket kortare tid om jag bara drack te :)

Klart som fan du blir skinny om du bara dricker en eller flera koppar te om dagen!

martikainen
2015-06-08, 06:59
Hej. Ja nu har min tjej några gånger funderat på att köpa olika typer av produkter som ska "hjälpa fettförbränningen". Jag personligen tror aldrig på detta men jag tänkt ifall någon kunde hjälpa mig med något konkret svar varför det ej funkar. Skulle uppskatta, så slipper hon kasta pengarna i sjön, för hon vill ha konkreta bevis på att det ej funkar och ser massa för och efterbilder på personer som gått ner med just denna produkten.

Just nu rör det sig om ett te som heter skinny. Hoppas någon kan komma med bra svar eller goda råd. Tack!

Dont do it, its not värt it!

Empiriska studier pekar alla på samma sak, 99% av befolkningen struntar fullständigt i vad för fakta du lägger fram, hen kommer fortsätta tro på den sanningen som hen har bildat sig, tills dess att hen själv inser att det faktiskt var felaktigt.

Hur länge har inte myten om att ägg skulle öka på det dåliga kolestorolet funnits? Eller att aspartam = dödsbädden efter 12 klunkar?
Människan i allmänhet är inte smart nog att avgöra vad som är sant eller falskt.

BobaFett
2015-06-08, 08:11
Flickvän tror på "fettförbrännande te"

Dumpa! :cool:

RassK
2015-06-08, 08:51
Folk tror på det dom vill. Har en rätt så tung sambo som inte tror ett skit på mig fast jag hållt på med träning över tio år, och trots att jag kan bevisa saker med vetenskapliga studier osv osv.
För så har ju nämligen hans inkompetenta dietist på vårdcentralen sagt och hon kan ju inte ha fel för hon har ju utbildning.
Gaah jag har numera gett upp för det var inte bra för min (psykiska) hälsa och humör.

"Förnuftet är känslornas slav" - David Hume.
Förnuftigt av dig att sluta banka huvudet mot en vägg dock. Eloge till dig!

Lösning: This. Har hon inga hjärnceller nu kommer hon inte ha det senare heller.

Beemel
2015-06-08, 09:34
Bevisbördan ligger alltid på den som hävdar att något fungerar. Man ska inte behöva bevisa att saker inte fungerar. I många fall är det omöjligt.

Lite som när religiösa vill att man ska bevisa att gud inte finns.
Avsaknad av bevis för en sak är inte bevis på att motsatsen stämmer.

PureWhey
2015-06-08, 09:39
Mängden tid det tar att motbevisa skitsnack är mångdubbelt tiden det tar att hitta på skit - Parafraserar Gudiol. (Har inte bilden på moben :-( )

ARMSTARK
2015-06-08, 09:55
http://i57.tinypic.com/29p696t.jpg

kebne
2015-06-08, 11:45
Grönt té är ju inte bara hokus pokus utan det har en del bevisade effekter.

King Grub
2015-06-08, 11:47
Men inte går man ner i vikt av det utan att göra några andra förändringar.

Klein
2015-06-08, 12:20
Grönt te förhindrar spjälkning av stärkelse i tunntarmen. Funkar rimligen bättre att äta mindre.

jenni
2015-06-08, 21:10
Men inte går man ner i vikt av det utan att göra några andra förändringar.

Tyvärr blir dock många tjejer lurad av illusionen att de tappar vikt när de tappar vätska, dessa teer innehåller nästan alltid maskros som är vätskedrivande och vattenvikt som försvinner ser ut som kilon på vågen

F Ultra
2015-06-08, 21:55
Tyvärr blir dock många tjejer lurad av illusionen att de tappar vikt när de tappar vätska, dessa teer innehåller nästan alltid maskros som är vätskedrivande och vattenvikt som försvinner ser ut som kilon på vågen

Som alla de där jäkla detoxerna som folk går på.

frat
2015-06-08, 21:58

"Förnuftet är känslornas slav" - David Hume.
Förnuftigt av dig att sluta banka huvudet mot en vägg dock. Eloge till dig!

Lösning: This. Har hon inga hjärnceller nu kommer hon inte ha det senare heller.

Fascinerande liknande tankebana här, se det som något slags antagningprov som partnern har misslyckats fatalt med.

R Scarpa27
2015-06-08, 22:09
Låt henne tro på något, det finns många som tror på allt möjligt här i världen =)

jenni
2015-06-08, 22:19
Som alla de där jäkla detoxerna som folk går på.

Japp, vanliga örter med ett flashigt namn och glansig förpackning

tlk
2015-06-09, 07:06
Låt henne tro på något, det finns många som tror på allt möjligt här i världen =)

+1

Om det gör henom glad och kanske till och med motiverar henom att satsa hårdare på saker och ting så är det ju bara positivt.

Meanwhile sitter personen säkert och gnäller på ett annat forum att "min sambo envisas med att ta en proteindrink efter gymmet fastän det inte gör någon skillnad..."

Beemel
2015-06-09, 07:16
+1

Om det gör henom glad och kanske till och med motiverar henom att satsa hårdare på saker och ting så är det ju bara positivt.

Meanwhile sitter personen säkert och gnäller på ett annat forum att "min sambo envisas med att ta en proteindrink efter gymmet fastän det inte gör någon skillnad..."

I många fall så är det väl tyvärr tvärtom. Folk som tror på mirakelkurer förväntar sig fantastiska resultat utan att i övrigt lägga energi på kost och träning.
Det är väl därför alla "lätta" metoder och dieter vinner mark. Folk är generellt lata och vill ha quickfixes utan att behöva anstränga sig.
"Träna 5 min i veckan", "ät vad du vill" och så vidare basuneras ut i fet still och översizeat typsnitt på kvällspressens löpsedlar.

Sanningen ät bättre och träna är inte alls lika sälja de och tilltalande.

Kischen
2015-06-11, 08:02
Kan säkert frisläppa lite extra fett jämfört med vatten, det måste dock fortfarande förbrännas. Är det vad man menar med "fettförbrännande" så är det inte fel, det är bara helt oväsentligt.

R Scarpa27
2015-06-15, 19:52
I många fall så är det väl tyvärr tvärtom. Folk som tror på mirakelkurer förväntar sig fantastiska resultat utan att i övrigt lägga energi på kost och träning.
Det är väl därför alla "lätta" metoder och dieter vinner mark. Folk är generellt lata och vill ha quickfixes utan att behöva anstränga sig.
"Träna 5 min i veckan", "ät vad du vill" och så vidare basuneras ut i fet still och översizeat typsnitt på kvällspressens löpsedlar.

Sanningen ät bättre och träna är inte alls lika sälja de och tilltalande.

vanligt ja... dock fattar jag inte hur dom tänker jobbet är kul, resultatet en bonus :P
även att man själv kan va lat ibland.

Beemel
2015-06-16, 06:21
vanligt ja... dock fattar jag inte hur dom tänker jobbet är kul, resultatet en bonus :P
även att man själv kan va lat ibland.

Jag fattar hur de tänker även om jag till fullo håller med dig om att träningen är rolig! Eftersom jag inte har något mot att träna och accepterar att det tar tid sä är jag därför inte en potentiell kund för alla dessa hittepåprodukter som utlovar snabba resultat.
Jag tränar för att jag gillar att träna. Och precis som du så fint uttrycker det resultat är en bonus!

Tycker det är intressant när folk säger till mig, "du är så duktig som orkar träna så mycket.."
Jag brukar svara med "du är så duktig som orkar titta så mycket på TV", "du är så duktig som orkar dricka så mycket öl" eller något ditåt.

Det verkar vara många som har svårt att greppa konceptet att man kan träna för att man vill och inte för att man måste/borde.

Shqypnia
2015-06-16, 08:31
Låt henne slänga sina pengar.

yia
2015-06-16, 17:46
Om det är en bra person i övrigt så får man försöka sköta det lite snyggt. Det finns klipska personer som får för sig väldigt underliga saker i vissa avseenden. Min erfarenhet är att det inte hjälper så mycket i vissa frågor med rena argument, ofta blir personen bara mer känslomässigt investerad i sina idéer.

Det du vill är ju att personen själv ska börja ifrågasätta vad man nu tror på. Hur man åstadkommer det varierar ju en del beroende på person, men att gå på som en ångvält i direkt konfrontation brukar inte vara så framgångsrikt.

Sedan kan man ju diskutera om det är så hemskt att någon dricker verkningslöst te. Om hon nu är överviktig så får du väl spela med och notera att "effekten verkar bli bättre om man konditionstränar samtidigt" vilket alltid brukar stå på sådana där bluffprodukter.

Scratch89
2015-06-16, 18:59
Självklart att grönt te inte funkar. Men om det hade hetat EAA Multi Opti Mega Mass 3000 så hade det varit annorlunda toner här i tråden. :)

Beemel
2015-06-16, 19:27
Självklart att grönt te inte funkar. Men om det hade hetat EAA Multi Opti Mega Mass 3000 så hade det varit annorlunda toner här i tråden. :)

Nää för då hade inte tråden skapats :-)

R Scarpa27
2015-06-16, 21:03
dock kan man ju dricka protein te, lägg en påse te i en vassledryck.

frat
2015-06-16, 21:50

Kålsupare osv

J.V
2015-06-17, 01:18
Nää för då hade inte tråden skapats :-)Rubriken hade istället varit "När ska jag ta EAA Multi Opti Mega Mass 3000 för bäst effekt??!!!", i inlägget hade vi fått läsa hur Plucke inte känner av det men gymmets största kille har sagt att det är bra skit. Posten avslutas med en fråga om vilken som egentligen är godaste smaken.

karlingen
2015-06-17, 07:27
Skriv ut deff guiden till henne: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

It will change her world.