Visa fullständig version : Spelar radiotjänst in sina samtal ?
Hej.
Vart uppringd av nån idiot som fråga om jag hade tv, jag svarade med att jag hade tv förut. Då ska han tydligen skicka en faktura. Så jag sa att jag inte hade tv nu. Men han ska ändå skicka faktura som ska betalas inom 10 dagar!!
Spelar dom in sina samtal så att man kan överklaga ??
Tacksam för svar
Arf Pingvin
2015-06-05, 16:59
Det enklaste brukar vara att ta fakturan. Sen ringer man upp dem och säger upp sitt tv-innehav. Att inte betala fakturan är ingen bra idé.
MasterChief
2015-06-05, 16:59
http://www.radiotjanst.se/sv/Kundservice/Omprovning-och-overklagan/
MasterChief
2015-06-05, 17:02
http://www.radiotjanst.se/sv/Kundservice/Varning-for-falsk-uppringning-/
Tack för svar.
Men spelar dom in samtalen så att man har nåt att gå efter ?
Jakobson
2015-06-05, 17:36
Tack för svar.
Men spelar dom in samtalen så att man har nåt att gå efter ?
Brukar dem då inte informera om det i början av samtalet ?
King Grub
2015-06-05, 17:39
Det måste man inte. Man får spela in samtal utan att tala om att man gör det, så länge minst en av dom deltagande är medveten om att samtalet spelas in.
Jakobson
2015-06-05, 17:40
Det måste man inte. Man får spela in samtal utan att tala om att man gör det, så länge minst en av dom deltagande är medveten om att samtalet spelas in.
Kan de även förneka det när man begär få höra inspelningen?
det är la bara att säga att du slängt tvn i skogen, vad spelar det för roll?
hahavaffan
2015-06-05, 18:12
Har du tv?Vad fan har det med saken att göra?
/s
martikainen
2015-06-05, 18:15
Hej.
Vart uppringd av nån idiot som fråga om jag hade tv, jag svarade med att jag hade tv förut. Då ska han tydligen skicka en faktura. Så jag sa att jag inte hade tv nu. Men han ska ändå skicka faktura som ska betalas inom 10 dagar!!
Tacksam för svar
Betala fakturan & överklaga, om de hänvisar till inspelningen så säger du att du menar förut som i när du bodde hemma. Förut kan ju vara när som helst och inget de kan använda sig av för att efterfakturera (om de ens kan göra det)
Xtreme-G
2015-06-05, 18:38
Ett annat alternativ kan ju vara att betala ifall man har TV. :confused:
Jag bara la på när dom ringde mig, visste inte hur jag ska skulle hantera det så jag valde att inte hantera det överhuvudtaget. Fungerade jättebra
det är la bara att säga att du slängt tvn i skogen, vad spelar det för roll?
När jag sa upp min tv-avgift via nätet skrev jag att jag blivit rockstjärna och slängt ut tvn genom fönstret.. Trodde inte det skulle godtas, men det gick igenom :D
Statens maffia spelade högst troligen in ditt samtal. Tyvärr. Du kan inom en snar framtid förvänta dig att en utav deras lakejer kommer & knackar på.
Hej.
Tacksam för svar
bara att skicka in en överklagan så lägger dom ner allt. Hade nån pajas hemma hos mig som ljög ihop massa skit och skickade en faktura hem, de lades ner direkt ja överklaga, de vill inte att ärenden ska gå vidare.
Tack för svar.
Jag är inneboende hos en kompis. Så jag har ingen tv, men han har. Men sa aldrig att han hade heller
Dom ringde från dolt nummer också. Kan det vara nån sån där fuskfaktura??
Kollade på deras sida att dom ska tydligen ringa från nummer som visas upp när dom ringer.
svenbanan
2015-06-05, 19:40
Det enklaste är väl att du ringer radiotjänst och frågar om din faktura faktiskt är från dem? Om samtalet kom från dolt nummer tror jag inte det var radiotjänst.
Då kan du samtidigt passa på att fråga hur du ska göra för att bestrida fakturan (om den nu är riktig).
Var i Spanien, där har vi bla SVT, radiotjänst ringer på min mobil, jag svarar roat att jag har tv och SVT där och undrar om det ska betalas och om de kan skicka räkningen ner dit, radiotjänstkillen blev jättestressad och sa att han skulle kolla upp det och återkomma, fortfarande ej fått svar, så jag har svårt att ta dem seriöst, tror inte de spelar in.
MasterChief
2015-06-05, 20:02
Tack för svar.
Jag är inneboende hos en kompis. Så jag har ingen tv, men han har. Men sa aldrig att han hade heller
Dom ringde från dolt nummer också. Kan det vara nån sån där fuskfaktura??
Kollade på deras sida att dom ska tydligen ringa från nummer som visas upp när dom ringer.
Då lär det vara bluffaktura du får.
Scratch89
2015-06-05, 20:59
Radiotjänst har börjat ringa från dolda nummer nu, vad jag vet. Blir uppringd av dem då och då, men jag lägger alltid på luren eller är dryg tillbaka.
MasterChief
2015-06-05, 21:00
Radiotjänst har börjat ringa från dolda nummer nu, vad jag vet. Blir uppringd av dem då och då, men jag lägger alltid på luren eller är dryg tillbaka.
Så hur vet du att de är från Radiotjänst?
King Grub
2015-06-05, 21:38
Så hur vet du att de är från Radiotjänst?
Dom brukar säga det...
King Grub
2015-06-05, 21:40
Ett annat alternativ kan ju vara att betala ifall man har TV. :confused:
http://i.imgur.com/jbTKd6T.gif
MasterChief
2015-06-05, 22:37
Dom brukar säga det...
Hej, jag kommer från Etiopien och vill ge dig en miljon, Pma ditt kontonummer.
Jansson_84
2015-06-05, 22:39
Hej, jag kommer från Etiopien och vill ge dig en miljon, Pma ditt kontonummer.
Ej rent mjöl i påsen...
Dom brukar säga det...
Ja men tänkte på att dom som ger falska uppringningar säger det också.
Vad kan egentligen hända om man ljuger om sin tevelicens?
Arf Pingvin
2015-06-06, 01:33
Snigel på ögat.
smeander
2015-06-06, 10:35
TV eller inte, har du en TV-Mottagare så ska du enligt lag betala. Du kan alltid hävda att du inte har någon tv-mottagare i boendet, även om de kommer på besök så har de ingen rätt att kliva in i ditt boende. Om de förmodan skulle se din TV så kan du bestämt hävda att det är en simpel bildskärm som inte faller in under kategorin "Tv-mottagare". Du har den till datorn eller konsolen = Win
Jävla idioter. Man betalar inte felaktiga fakturor man bestrider dom.
svenbanan
2015-06-06, 12:05
TV eller inte, har du en TV-Mottagare så ska du enligt lag betala. Du kan alltid hävda att du inte har någon tv-mottagare i boendet, även om de kommer på besök så har de ingen rätt att kliva in i ditt boende. Om de förmodan skulle se din TV så kan du bestämt hävda att det är en simpel bildskärm som inte faller in under kategorin "Tv-mottagare". Du har den till datorn eller konsolen = Win
Jag tror man är tvungen att betala tv-licens ifall man har dator (med nätverkskort) också. SVT-play finns ju på internet, och alla som använder internet kommer ju sitta och surfa på SVT-play dagarna i ända och därför behöva betala för detta.
Enklare att bara säga åt dem att det inte angår dem vad de ser, det är inte en tv-mottagare i alla fall och du har ingen aning om vad de syftar på. Kanske såg de nån tavla, eller nån konstinstallation du har i vardagsrummet.
svenbanan
2015-06-06, 12:06
Vad kan egentligen hända om man ljuger om sin tevelicens?
I praktiken inte ett skit. I teorin vette fan. Förhoppningsvis kan det hända om tillräckligt många inte betalar att de skrotar licensen och kör på skatten istället.
Jag tror man är tvungen att betala tv-licens ifall man har dator (med nätverkskort) också. SVT-play finns ju på internet, och alla som använder internet kommer ju sitta och surfa på SVT-play dagarna i ända och därför behöva betala för detta.
Enklare att bara säga åt dem att det inte angår dem vad de ser, det är inte en tv-mottagare i alla fall och du har ingen aning om vad de syftar på. Kanske såg de nån tavla, eller nån konstinstallation du har i vardagsrummet.
Nej
http://www.radiotjanst.se/sv/Om-Radiotjanst/Press-och-media/Pressmeddelande-20140616/
Jävla idioter. Man betalar inte felaktiga fakturor man bestrider dom.
Inte i allmänna mål, såvida du inte vill bli kund hos Kronofogden.
I praktiken inte ett skit. I teorin vette fan. Förhoppningsvis kan det hända om tillräckligt många inte betalar att de skrotar licensen och kör på skatten istället.
Köra på skatten tycker jag inte de ska göra. Jag vill iaf inte betala för skiten så länge de är så politiskt obundna. Är inte heller intresserad av att betala för saker som melodifestivalen och liknande. Ska det ligga på skatten ska de enbart syssla med nyhetsrapportering och dylikt.
Köra på skatten tycker jag inte de ska göra. Jag vill iaf inte betala för skiten så länge de är så politiskt obundna. Är inte heller intresserad av att betala för saker som melodifestivalen och liknande. Ska det ligga på skatten ska de enbart syssla med nyhetsrapportering och dylikt.
Varför kan de inte bara spela enligt samma regler som andra kanaler, så kan man välja till dem till ens utbud och villigt betala
Varför kan de inte bara spela enligt samma regler som andra kanaler, så kan man välja till dem till ens utbud och villigt betala
Svårt att vara oberoende då, vilket är tanken att SVT ska vara.
svenbanan
2015-06-06, 12:13
Med tanke på att de ju i princip tvingar alla att betala ändå, så är det ju bättre att de gör det via skatten. Då kan de ju skrota alla kontrollanter och sådan skit och få ned kostnaden lite. Om du inte betalar nu så är det ju för att du "fuskar".
Är de det då? Tycker de är väldigt...röda
svenbanan
2015-06-06, 12:14
Nej
http://www.radiotjanst.se/sv/Om-Radiotjanst/Press-och-media/Pressmeddelande-20140616/
Kors i taket. Än finns det hopp för mänskligheten alltså! :)
Så det är inte bara något du har läst på internet? Tittar du mycket på SVT?
Att vara oberoende existerar inte i vilket fall. De kan antingen vara beroende av politiker eller sina kunder (alternativt båda).
Med tanke på att de ju i princip tvingar alla att betala ändå, så är det ju bättre att de gör det via skatten. Då kan de ju skrota alla kontrollanter och sådan skit och få ned kostnaden lite. Om du inte betalar nu så är det ju för att du "fuskar".
Och sen kommer kostnaden öka rejält medan skattebetalare mjölkas på pengar för skit-TV.
svenbanan
2015-06-06, 12:23
Frågan är ju om det är så att reportrarna och programledarna osv som råkar vara röda, eller om det är så att de har ett uttalat rött manifest spikat från ledningen. Svaret på den frågan är ju att det såklart är det förstnämnda. Hur gärna man än vill att folk ska vara objektiva, vare sig det gäller stats tv eller i dagstidningar, så är det ju i praktiken inte möjligt för människor att skala av sig sina egna åsikter och fördommar. Så de är nog ändå så objektiva de klarar av att vara. Kanske kommer det fram fler högerjournalister om nu svenska befolkningen faktiskt tycker som SD...
Så det är inte bara något du har läst på internet? Tittar du mycket på SVT?
Tittade, tappade intresset just för det, men det jag tittade på var enbart debatt och uppdrag granskning samt nyheterna
Frågan är ju om det är så att reportrarna och programledarna osv som råkar vara röda, eller om det är så att de har ett uttalat rött manifest spikat från ledningen. Svaret på den frågan är ju att det såklart är det förstnämnda. Hur gärna man än vill att folk ska vara objektiva, vare sig det gäller stats tv eller i dagstidningar, så är det ju i praktiken inte möjligt för människor att skala av sig sina egna åsikter och fördommar. Så de är nog ändå så objektiva de klarar av att vara. Kanske kommer det fram fler högerjournalister om nu svenska befolkningen faktiskt tycker som SD...
Kanske, men även i sändning, tex debatt upplever jag iaf som att vara smygpartiska, så enkelt att de tex inte låter de blåa få lika mycket taltid som de röda och de rödas åsikter verkar bli den rätta linjen i det som debatteras
svenbanan
2015-06-06, 12:27
Och sen kommer kostnaden öka rejält medan skattebetalare mjölkas på pengar för skit-TV.
Det är ju redan skattebetalarna som betalar för denna skit-tv. Om de vill ha mer pengar nu höjer de väl tv-avgiften. Vill de ha mer pengar då det bekostas via skattemedel så får de höja skatten. Vad är skillnaden? Ingen som jag ser det.
svenbanan
2015-06-06, 12:33
Kanske, men även i sändning, tex debatt upplever jag iaf som att vara smygpartiska, så enkelt att de tex inte låter de blåa få lika mycket taltid som de röda och de rödas åsikter verkar bli den rätta linjen i det som debatteras
Ja, har de röda åsikter så kommer det såklart skina igenom. Enda motgreppet på det är ju att de som är blåa utbildar sig till journalister (eller vad de nu ska ha för utbildning) och tar jobben istället...
Ser likadant ut över i princip hela mediakåren i Sverige. Belinda Olsson i debatt var ett lysande exempel.
Att vara oberoende existerar inte i vilket fall. De kan antingen vara beroende av politiker eller sina kunder (alternativt båda).
Klart att det finns ett beroendeförhållande. Men ser hellre att det är av sina kunder än av politiker.
Sen slipper jag betala med nuvarande modell. :)
Crippa90
2015-06-06, 12:53
Om de förmodan skulle se din TV så kan du bestämt hävda att det är en simpel bildskärm som inte faller in under kategorin "Tv-mottagare". Du har den till datorn eller konsolen = Win
Kan intyga att det fungerar, hände mig när de såg min 37" bildskärm. :cool:
Man bör säga upp sin licens, alltså.
svenbanan
2015-06-06, 13:57
Man bör säga upp sin licens, alltså.
Indeed.
mattilainen
2015-06-06, 14:17
"Nej, jag har ingen tv" Klick
Så brukar mina samtal vara. När dom försökte få mig att betala för att jag hade dator så sa dom "Vi ser ju att du har internetuppkoppling", "ja, det har jag, men jag har ingen dator. Bara för jag har körkort behöver jag inte ha bil". Då drog han till med "Men du pratar med mig i en telefon, du vet väl att smartphones ska betalas för?" "Jag har en 3310, bra försök" sen insåg han att han inte kommer få mig att betala. och sa "jaja, du är alltså 25 år, har ingen tv, ingen dator och ingen smartphone, då får jag säga hej då och tack för samtalet"
Aldrig betalt, kommer aldrig betala.
Jansson_84
2015-06-06, 18:48
"Nej, jag har ingen tv" Klick
Så brukar mina samtal vara. När dom försökte få mig att betala för att jag hade dator så sa dom "Vi ser ju att du har internetuppkoppling", "ja, det har jag, men jag har ingen dator. Bara för jag har körkort behöver jag inte ha bil". Då drog han till med "Men du pratar med mig i en telefon, du vet väl att smartphones ska betalas för?" "Jag har en 3310, bra försök" sen insåg han att han inte kommer få mig att betala. och sa "jaja, du är alltså 25 år, har ingen tv, ingen dator och ingen smartphone, då får jag säga hej då och tack för samtalet"
Aldrig betalt, kommer aldrig betala.
+1
Dagens skratt :laugh:
Hur kan de se att du har internet?
Det är ju redan skattebetalarna som betalar för denna skit-tv. Om de vill ha mer pengar nu höjer de väl tv-avgiften. Vill de ha mer pengar då det bekostas via skattemedel så får de höja skatten. Vad är skillnaden? Ingen som jag ser det.
Skillnaden är att det inte blir lika synligt och skulle de höja TV-avgiften riskerar de att färre betalar.
Det har redan varit tal om en chockhöjd avgift som ska dras på skatten så det är inte vilda spekulationer jag kommer med.
"Vi ser ju att du har internetuppkoppling", "ja, det har jag, men jag har ingen dator. Bara för jag har körkort behöver jag inte ha bil". Då drog han till med "Men du pratar med mig i en telefon, du vet väl att smartphones ska betalas för?" "Jag har en 3310, bra försök" sen insåg han att han inte kommer få mig att betala. och sa "jaja, du är alltså 25 år, har ingen tv, ingen dator och ingen smartphone, då får jag säga hej då och tack för samtalet"
Good one!
Jag är dålig att prata i telefon. Annars hade jag definitivt pratat mig ur skiten.
Jag har alltid betalat. Har en teve ståendes, ej inkopplad.
Blir lika förbannad varje kvartal som det kommer en faktura på 516kr.
Klart att det finns ett beroendeförhållande. Men ser hellre att det är av sina kunder än av politiker.
Sen slipper jag betala med nuvarande modell. :)
Ja, att staten äger mediekanaler och kan reglera marknaden är inget annat än en ren perversion.
Jansson_84
2015-06-06, 19:13
Good one!
Jag är dålig att prata i telefon. Annars hade jag definitivt pratat mig ur skiten.
Jag har alltid betalat. Har en teve ståendes, ej inkopplad.
Blir lika förbannad varje kvartal som det kommer en faktura på 516kr.
Säg upp skiten. Ring dit och säg att tv:n har pajat och att du inte tänker köpa någon ny. Problem solved :thumbup:
Denna tråd fick mig att avsäga mig den norska licensen. Har aldrig förut betalat, men åkte dit när jag köpte tv sist, då i norge. Principen är 100% densamma.
Till saken hör att jag har bara tre kanaler på tv. NRK 1, 2 och 3. Inga tv6-motsvarigheter fast det ska finnas.
Dessutom är nrk 3 bara på från kl 18. Fram till dess är det norska barnkalanen :d och att betala 2700 i året på det gör mig inte direkt, och jag citerar, "schnibel-schnabel-schnibel-glad"
filmjölk
2015-06-06, 19:53
Med tanke på tv-pejlarnas ihärdighet, nogrannhet och effektivitet så borde dessa anställas av polisen så att de får syssla med något vettigare saker än att jaga tv-licenser.
Med tanke på tv-pejlarnas ihärdighet, nogrannhet och effektivitet så borde dessa anställas av polisen så att de får syssla med något vettigare saker än att jaga tv-licenser.
Vet inte hur effektivt det skulle vara att utföra polisiärt arbete genom att knacka på dörrar och fråga "ursäkta, har du droger, illegala vapen eller stöldgods i hemmet, om så vill du betala en licensavgift för att bruka dessa?"
Vet inte hur effektivt det skulle vara att utföra polisiärt arbete genom att knacka på dörrar och fråga "ursäkta, har du droger, illegala vapen eller stöldgods i hemmet, om så vill du betala en licensavgift för att bruka dessa?"
Fast det är faktiskt inte så de arbetar. Eftersom de anser att 100% av befolkningen är betalningsskyldiga så drar de bara ut ett register över de få hushåll som inte betalar och punktmarkerar dessa. Deras kampanjer i TV:n om "nu gör vi kontroll i småland" är bara för att få folk att självanmäla sitt innehav i rädsla för att det ska komma en massa pejlare och knacka på dörren.
Skulle de börja jobba för polisen så skulle det bli Judge Dredd över det sas.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.