Pushit
2015-06-05, 16:43
Jag har kört på strävans matlådor ibland där jag kan få ut ca 20 matlådor á 650 kcal styck. Det har blivit enormt långtråkigt nu då jag inte orkat variera mig, men det jag har gjort är att skära kycklingfilé, wookgrönsaker, krossade tomater, röd och grön currypasta, kalamonoliver, olivolja, salt och peppar. Detta kör jag sen ner i två stora ugnsformar i ugnen samtidigt som jag kokar ris till. I snitt 3kg kyckling, 2 kg ris, 1500g grönsaker, 200g olja. 25 E% Protein, 25E% fett, 50 E% kolhydrater.
Väldigt skönt med så många matlådor. Men nu är jag trött på denna maträtt!
Ge mig tips på bra matlådor som går att göra i sånna storkok som det ovan! Helst kyckling i någon form. Smaken är enormt viktig, det ska vara något som är riktigt gott, kom inte bara och säg att jag ska byta ut någon krydda eller prova en annan rissort eller vara så wild and crazy att jag kanske kör bulgur istället. Köttfärssås kan jag komma på själv... Vill ha lite verklig inspiration! Jag vill ha något nytt som är riktigt gott!
Väldigt skönt med så många matlådor. Men nu är jag trött på denna maträtt!
Ge mig tips på bra matlådor som går att göra i sånna storkok som det ovan! Helst kyckling i någon form. Smaken är enormt viktig, det ska vara något som är riktigt gott, kom inte bara och säg att jag ska byta ut någon krydda eller prova en annan rissort eller vara så wild and crazy att jag kanske kör bulgur istället. Köttfärssås kan jag komma på själv... Vill ha lite verklig inspiration! Jag vill ha något nytt som är riktigt gott!