handdator

Visa fullständig version : Crossfit nano 4.0 eller Inov 8 Bare XF 210 för styrketräning?

OneManArmy
2015-06-03, 13:35
Ytterligare en skotråd! woo
mina adidas powerlift 2.0 har kapsejsat och nötts sönder och letar efter en sko utan klack och rätt neutral sula för allmän styrketräning och eventuellt lite cardio på maskinerna då och då.

Vill inte ha converse skor och liknande så har kikat en del på minimalistiska skor och liknande.

Fastnat för Inov8s Bare XF 210 och Crossfit nano 4.0
Vilken vinner på dessa två?
Inov8 är ju i stort sett som att stå barfota och köra medan nanon har lite dämpning och några milimeters drop?

Gober
2015-06-03, 13:40
Har testat att gå runt lite i både bare och F-lite (som är mer av en crossfitsko) F-lite hade jag lätt valt till träning då Bare förmodligen inte funkat i längden för mina fötter/knä. Jag tycker att alla Inov-8 är riktigt sköna. Tänkte själv slå till på Fastlift. Nano 4.0 tyckte jag inte var lika skön. Ska dock tilläggas att jag enbart gått runt lite i butik och inte testat lyfta med dem.

tenchi
2015-06-03, 15:58
Jag har inte provat att träna i Bare XF men däremot har jag tränat mycket i Merrells Road glove som också har noll drop och barfotakänsla. Köpte ett par Nano 4.0 som jag är riktigt sköna att träna i. Mest för att jag känner mig stabilare i dem än i barfotaskor.

OneManArmy
2015-06-04, 14:40
Kanske man ska prova ett par f-lite 240 då? De har lite dämpning mot backen de också så vitt Jag förstått.

Blir inte klok på det här. Finns ingen butik som säljer annat än löpardojor häromkring heller.

tenchi
2015-06-04, 15:13
F-lite har jag bara testat på foten, inte att träna i. Den satt då väldigt skönt!

Beställ på nätet, finns ju butiker med både gratis frakt och returfrakt.

OneManArmy
2015-06-05, 06:15
F-lite har jag bara testat på foten, inte att träna i. Den satt då väldigt skönt!

Beställ på nätet, finns ju butiker med både gratis frakt och returfrakt.

Jo får bli det, men drygt att prova sen skicka tillbaka och jävlas :P

Gober
2015-06-06, 12:40
Sportamore har ju väldigt smidig leverans med faktura och retursedlar. Kan ju vara lite "ful" och dra hem mer än ett par och skicka tillbaka de du inte vill ha.