Visa fullständig version : Igångsättning efter förkylning
Nu han jag ju inte börja träna. De räckte med att jag tänkte träning och så var förkylningen och feber över mig. men till frågan: När man håller på att träna och man blir förkyld, blivit frisk och sen ska sätta igång igen, hur sakta/fort borde man göra de då? För jag antar att de inte är någon bra ide att köra precis som vanligt efter en förkylning, jag har ingen aning men kan misstänka att de inte är så bra
Om du är helt frisk från förkylningen så är det inga problem att träna fullt ut förrutom om du eventuellt har haft ett såpass långt uppehåll att full träning skulle innebära någon sorts överbelastning.
Om man vill vara på den säkra sidan så är det väl bara köra lite lättare de första passen men det ska inte göra någon skillnad vad jag vet.
King Grub
2015-06-01, 11:18
Jag skulle kört som vanligt från första början. Å andra sidan hade jag börjat innan jag var helt frisk också, vilket kanske är mindre genomtänkt. Men är du frisk så är du. Bara att köra. Biverkningen heter träningsvärk, om du har varit borta ett tag.
okej tack.
Är fortfarande lite väl hostig och snorig så får nog vänta lite till med träningen tråkigt nog.
Har i alla fall tagit en före bild ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.